دوئل بوبان کواچ و خولیو ولاسکو این بار در هاماماتسوی ژاپن برگزار شد. جایی که در اولین بازی جام جهانی، ایران با آرژانتین مصاف داشت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اولین مسابقه جام جهانی برای ایران جدال با آرژانتین خولیو ولاسکو بود. بچه های تیم ایران در مصاف با استاد پیشین. ولاسکو دو سال بعد از حضور در والیبال آرژانتین، تیمش را جوانتر از همیشه اما بهتر از گذشته کرده بود. ترکیب ایران اما همان ترکیب بازی های لیگ جهانی امسال بود. از شروع، مسابقه پایاپای پیش می رفت ولی مثل لیگ جهانی و در ست اول مسابقات، ایران همان مشکلات دفع توپ در عقب زمین را داشت. پالاسیو، کونته و دیگر شاگردان ولاسکو در این دقایق توانستند 5 امتیاز متوالی بگیرند و 21 بر 15 از شاگردان کواچ پیش بیفتند. تیم ملی داشت ست اول را می باخت که یک امتیاز از عبادی پور و ایستادن سعید معروف در خط سرویس شرایط را تغییر داد. سرویس های خوب کاپیتان معروف و چند دفاع روی تور عالی از غلامی و بچه های دیگر، امتیاز ایران را به 19 رساند تا ولاسکو وقت استراحت بگیرد. او با این تاکتیک روند امتیازگیری ایران را قطع کرد و امتیاز 22 به آرژانتین رسید. اما دفاع غلامی و امتیاز 20 برای ایران، عبادی پور را به خط سرویس فرستاد. میلاد امتیاز مستقیم را گرفت و ما به امتیاز 21 رسیدیم. دومین سرویس عبادی پور هم عالی بود و در برگشت با اسپک شهرام محمودی، بازی در امتیاز 22 مساوی شد. امتیاز 23 هم برای ایران بود. باز هم یک سرویس خوب از میلاد کارساز شد. 

دو تعویضه خولیو ولاسکو و گیر داور به چک کردن تعویض ها، برای چند دقیقه مسابقه را از جریان انداخت. ولاسکو که در عرض دو سال توانسته بود تیمش را از دسته دوم لیگ جهانی به دسته اول برگرداند، به لطف این دو تعویضه و تاخیری که در بازی ایجاد شد، توانست سرویس عبادی پور را خراب کند. اگرچه بازیکن خودش هم توپ را خراب کرد و ما 24 شدیم. لحظه ای بعد اما دو تیم در امتیاز 24 برابر شدند. موسوی برای ایران امتیاز 25 را گرفت و سرویس محمودی خراب شد تا دو تیم در این امتیاز برابر شوند. ایران امتیاز 26 را گرفت اما ولاسکو درخواست ویدئو چک داد. ایران برای رسیدن به امتیاز 27، نیاز به یک سرویس خوب داشت. سرویسی که قائمی زد و در ادامه عبادی پور با یک اسپک عالی توانست امتیاز 27 را بگیرد و برنده ست اول باشد.

ست دوم:

بعد از بازگشت رویایی ملی پوشان ایران در ست اول و رسیدن تیم به امتیاز 27 و بردن این ست، در ست دوم آرژانتینی ها از همان شروع بازی آمده بودند تا باخت در ست اول را جبران کنند. تیمی که ولاسکو برای المپیک آماده اش می کند تا دوباره شکوه از دست رفته اش را به دست آورد. اما کار سختی برابر تیمی داشت که همین مربی آرژانتینی برای ایران ساخته بود. رقابت تنگاتنگ دو تیم در ست دوم هم شروع شد. معروف، موسوی و دیگر ستاره های ایران که بزرگترین چالش شان در زمان مربیگری ولاسکو در تهران، ماندن در سایه ستاره ای به نام سرمربی شان بود، در مصاف با او با تمام وجود رقابت می کردند تا هم برنده باشند و امیدوار به کسب سهمیه المپیک و هم البته پایان دادن به افسانه محبوبیت ولاسکو در ایران. چیزی که کواچ هیچ گاه از زیر سایه اش خارج نشد. آرژانتینی ها در ست دوم، زودتر از ما به امتیاز 8 رسیدند و 8 بر 6 پیش بودند، بعد بازی 8 بر 7 شد و البته آرژانتینی ها امتیاز 9 و 10 را متوالی بدست آوردند. تیم ایران اما خیلی سریع دو امتیاز متوالی گرفت و مسابقه 10 بر 9 برای آنها شد. یاران ولاسکو امتیاز 11 را هم زودتر از ما گرفتند اما شهرام توانست امتیاز 10 را بگیرد.

این روند امتیاز گیری تنیسی بین دو تیم ادامه داشت. ایران در امتیاز 12 باید بازی را برابر می کرد اما کمی عجله موسوی باعث شد داور خطایش را بگیرد اما خیلی سریع و به لطف بازی خوب عادل غلامی توانستیم در امتیاز 14 با آرژانتینی ها برابر شویم. تقابل زیبای سعید معروف و دچگو در دو طرف تور و تنوع پاس های این دو در سالن خالی شهر هاماماتسو، صحنه های زیبایی را به تصویر می کشید. جدالی تماشایی که امتیاز 16 را زودتر به ایران رساند و خشم ولاسکو از شاگردانش را به همراه داشت. البته فریادهای کواچ سر شاگردانش که می گفت جای دفاع تان را از قبل مشخص نکنید، والیبال فقط اسپک زدن نیست، باید خوب دفاع کنید. بعد به فکر امتیاز باشید!

در شروع دوباره بازی، دو تیم تا امتیاز 17 برابر پیش رفتند. ایران به کمک ویدئو چک توانست امتیاز 18 خود را از آرژانتینی ها پس بگیرد. درخواست به موقع ویدئو چک کواچ اثرساز شد و بعد هم با یک دفاع عالی بچه ها توانستند امتیاز 19 را بگیرند و ولاسکو را ناچار به گرفتن وقت استراحت کنند. در این ست امتیازات برابر پیش رفت و آرژانتینی ها این بار در امتیازات پایانی بهتر عمل کردند و ما 22 بر 21 عقب افتادیم تا کواچ درخواست وقت استراحت کند. کواچ شاکی بود از اینکه چرا تیم در دریافت های عقب خوب نبوده است.  آرژانتینی ها امتیاز 23 را هم گرفتند اما عادل غلامی امتیاز 22 را برای ایران گرفت. بلافاصله ایران امتیاز 24 را گرفت و کواچ دوباره وقت استراحت درخواست کرد. کواچ داشت درباره نوع دفاع ها انتقاد می کرد ،اینکه در توپ های برگشتی موفق نیستیم و ساده امتیاز می دهیم. بعد از وقت استراحت اما عادل غلامی در دفاع اشتباه داشت و این ست از دست رفت. ولاسکوی زیرک به زیبایی اتفاقات ست اول را تلافی کرد و ستی که عقب بود را برنده به پایان رساند.

ست سوم:

شروع ست سوم با امتیاز برای ایران همراه شد. در ادامه اما دوباره این آرژانتینی ها بودند که پیش افتادند. آنها که در 4 بازی قبلی شان در تاریخ بازی های دو کشور، 2 برد و دو باخت برابر ایران داشتند، در این بازی آمده بودند و می خواستند با برتری برابر ایران، به دنیا اعلام کنند دوباره با ولاسکو به اوج بازگشتند. برای همین هم بود که با همه وجود در ست دوم بازی می کردند. آنها توانستند خیلی زود تا امتیاز 17 برسند، درحالی که ایران هنوز در امتیاز 13 بود. کواچ با به زمین فرستادن امیر غفور و سامان فائزی سعی کرد تا امتیازات را جبران کند اما همچنان نتیجه 18 بر 14 به سود آرژانتینی ها پیش می رفت تا کواچ، غلامی را به زمین بفرستد. غفور امتیاز 15 را برای ما گرفت. آرژانتینی ها امتیاز 19 را هم روی اشتباه قائمی گرفتند اما غفور توانست صاحب امتیاز 16 شود. ولاسکو به سبک معروف همیشگی اش در امتیاز 19 دو تعویضه انجام داد و ما در امتیاز 16، پاسور عوض کردیم. آنها امتیاز 20 را گرفتند. 

موسوی برای ایران امتیاز 17 را گرفت و قائمی را به خط سرویس فرستاد . روی این سرویس و یک رفت و برگشت، ایران امتیاز 18 را گرفت. آرژانتینی ها درخواست ویدئو چک دادند و البته امتیاز را هم پس گرفتند چون توپ به دست محمد موسوی خورده بود! بازی 21 بر 17 شد و موسوی بلافاصله امتیاز 18 ما را گرفت. این بار خودش به خط سرویس رفت. امتیاز 22 برای آرژانتینی ها به دست آمد و کواچ وقت استراحت گرفت. کواچ باز داشت می گفت وقتی سرویس خوب می زنید باید از آن دفاع کنید و این قدر ساده امتیاز از دست ندهید.

امتیاز 23 برای آرژانتینی ها و 19 برای ما داشت همه را به این باور می رساند که قرار است یاران ولاسکو برنده باشند. حتی بعد از اینکه ایران امتیاز 20 را هم گرفت، برگشتن به بازی دشوار بود. عبادی پور در خط سرویس ایستاد و در یک رفت و برگشت خود میلاد امتیاز از دست داد و آنها 24 شدند. دوباره کواچ تایم استراحت خواست. کواچ به شاگردانش گفت: «صورت های تان را گره نزنید، حتی اگر ببازید این ست را هم مهم نیست، ما آمدیم بازی را ببریم.»

ایران بعد از این حرف ها به امتیاز 22 رسید و ولاسکو خیلی سریع وقت استراحت گرفت. در برگشت آرژانتینی ها این ست را بردند.

ست چهارم:

شروع توفانی آرژانتین در ابتدای ست چهارم، نشان از این داشت که خولیو ولاسکو آمده تا ایران را شکست دهد. ولاسکو و یارانش در همان شروع بازی توانستند 9 بر 3 از تیم ما پیش بیفتند. تعویض های پیاپی و تغییرات تاکتیکی کواچ خیلی موثر نبودند و مدام شکاف امتیازی دو تیم بیشتر می شد. پلاسیو امتیاز 10 را از موسوی ما روی تور گرفت تا مشخص شود اصلا شرایط تیم خوب نیست. امتیاز 12 بر 6 در این ست، نشان از کار دشوار بچه ها برای نباختن داشت.

سرویس های عادی از صنوبر و بازی او به جای موسوی که به نظر می رسید با تصمیمات خوب ولاسکو، عصبی شده بود، توانست ایران را به امتیاز 8 برساند . شرایط داشت با بازی مهدوی و صنوبر به جای معروف و موسوی، بهتر می شد. باز صنوبر سرویس زد و ما به امتیاز 9 رسیدیم. بچه ها توانستند امتیازات را یک به یک جبران کنند و برگردند. 

در زمان وقت استراحت دوم ، ایران 16 بر 11 از تیم ولاسکو عقب بود. ولاسکو که عملا در این دقایق با تاکتیک هایش، دو ستاره ایران یعنی معروف و موسوی را از جریان بازی خارج کرده بود. همان دو شاگردی که با حضور مرد خاص والیبال دنیا، ستاره شده بودند. ایران در این ست باید به صنوبر اعتماد می کرد. حسن صنوبری که دوران ولاسکو را خیلی ندیده بود اما حالا می توانست عصای دست مربی باشد. ایران توانست امتیاز بازی را 17 بر 14 کند. باز هم مهدوی و باز هم صنوبر. ما باید باز هم امتیاز می گرفتیم اما سرویس از دست دادیم ، خیلی ساده . سرویس پالاسیو اوت شد و حالا ما باید امتیاز کم می کردیم. قایمی سرویس زد و ما امتیاز گرفتیم. یک امتیاز دیگر می توانست مسیر بازی را عوض کند. باز فرهاد قائمی، این بار اما آنها امتیاز 17 را به ما ندادند و امتیاز 19 به آرژانتینی ها رسید. غفور ما را 17 امتیازی کرد و باز باید یک امتیاز دیگر را کم می کردیم. آیا این امتیاز را می گرفتیم؟ نه سرویس از دست دادیم. بازی عجیب شده بود.

غفور امتیاز 18 را گرفت. آیا ما این بار به امتیاز 19 می رسیدیم و اختلاف یک امتیاز می شد؟ باز هم نشد، کونته خوش شانس بود که امتیاز 21 را گرفت. سباستین سونه با دفاع عالی امتیاز 22 را هم برای آرژانتین گرفت و ما 4 امتیاز عقب بودیم. آنها امتیاز 23 را هم گرفتند و دیگر می شود گفت ولاسکو کار را در آورده است. 

کواچ از سرویس هایی که از دست دادیم می نالید و فریاد می زد بروید که هنوز بازی تمام نشده. دو حرکت خوب از غلامی ایران را به امتیاز 20 رساند  اما کار دشوار بود. میرزاحانپور امتیاز 21 را از روی سرویس گرفت. ولاسکو خیلی سریع وقت استراحت خواست تا در روند امتیازگیری ایران وقفه ایجاد کند. ما هنوز دو امتیاز کم داشتیم تا بازی برابر شود. میرزاجانپور امتیاز 22 را هم از سرویس گرفت. آیا او نتیجه را برابر می کرد تا خیال همه راحت شود؟ این بار هم سرویس خوب او و ضربه عالی غفور، بازی را برگرداند. غفور در ادامه ایران را در امتیاز 24 با آرژانتین برابر کرد. کونته امتیاز 25 را برای تیمش گرفت و حالا ما باید حمله می کردیم تا نبازیم.

سرویس عالی کونته و اشتباه ما در دریافت، پیروزی را به ولاسکو هدیه داد.

4141

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 98
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    48 3
    عمرا فکر نمیکردم دست اول رو بگیرن.حلالشون.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      9 0
      شوخی نیست ولاسکوه هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    81 9
    نحوه بازی ایران نشان میده ما بازنده ایم
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    86 21
    ولاسکو یه چیزدیگست . اصلا پرستیژ مربی ها رو مقایسه کنید . کواچ یه بیست سالی باید کار کنه تا به ولاسکو برسه .
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    81 8
    ایرانی که یه روزی ایتالیا و برزیل را میبرد حالا از پس ارزانتین و ژاپن بر نمیاد ولاسکو کجایی که یادت بخیر
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    63 17
    باز بیاین بگین تا اینجا هم که اومدیم خیلی هم خوبه کواچ هم بهترین مربی دنیاست. منتقدین هم عقده گشایی می کنن.
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      31 0
      کواچ مربی بدی نیست البته اصلا نصف ولاسکو هم نیست ولی فکر می کنم بازیکنای ایران کاملا اشباع شده و بی انگیزه شدن هیچ پیشرفتی تو بازیکنا دیده نمیشه موسوی هنوز اگه یه سرویس خوب بزنه دومیش صد در صد خرابه عبادی پور بازیش بگیر نگیره از ده تا اسپک 2 تاش می خوابه بقیه هم هیچ پیشرفت فنی نداشتند همش رو نمیشه تقصیر کواچ انداخت
  • بی نام GB ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    35 1
    واقعا خجالت داره که اگه نتونیم یک امتیاز هم بگیریم
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    108 8
    چندین بار گفتم که این والیبال دیگه تعطیل شد و به همون سطح آسیا رسید. غرور کاذب بازیکنها و مربی سطح متوسط باعث این افول شد
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    55 6
    ولاسکوووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    18 13
    عمدا ست آخر رو باختن ؟ دریافت نکردن
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    24 3
    باختیم هاهاها ولاسکو بیا
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    13 4
    حیا کن رها کن
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 14
    خسته نباشد با دست خالی بهتر از این نمیشه . یک خارجی 245 روز در سفر میلیونها دلار در جیب
  • ابوالفضل RO ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    29 9
    کواچ برای ایران خیلی کوچیکه.
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    11 4
    خیلی ضعیف بودیم امیدوارم فوتبال رو ببریم
  • بی نام BG ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    56 3
    والیبال در سراشیبی سقوط اقای داور زنی لطفا تا دیر نشده یک فکر اساسی بکنید
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    51 20
    کواچ در حد و اندازه های والیبال ایران نیست........................................
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    16 10
    ههههههههههههههههههههههههههههههه باختیم
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    33 4
    خیلی مزخرف بازی کردن ...
  • بی نام DE ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    34 14
    طرفدارن کواچ کجا رفتن بیایید تحویل بگیرید اون موقع که تو جام واگنر باختیم میگفتید صبر کنید بازیهای جهانی رو ببینید
  • محمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    42 1
    اصلا انگار بچه ها حال و حوصله بازی نداشتن.واقعا حیف بود.به امید موفقیت در بازی های آینده
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    29 11
    از آرژانتین باختیم ، پس احتمالا از همه تیم ها می بازیم ههههههههههههه ولاسکو بیا
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 0
    ای بابا...
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    15 3
    اشکال نداره امروز عصر هند رو می بریم از شادی می ریزیم تو خیابون
  • بی نام RO ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    10 3
    عصبانیم ... عصبـــــــــــــانـــــــــــــــــی ... چرا باختین ؟؟؟ ها ؟؟؟ چرا باختین ؟؟؟ چرا ؟؟؟
  • حسن A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    33 4
    هم چنین به کواچ درس مربیگری داد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    42 8
    از امروز به بعد باید شاهد افت تیم ملی والیبال باشیم،متاسفانه دوران اوج تمام شد.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    36 4
    جناب کواچ، شما چرا انقدر دیر به دیر تایم اوت میگیری؟ مثلا 2318 عقب هستیم تازه میگیری. جایی که تیم تقریبا قبول کرده که داره میبازه از طرفی ولاسکو وقتی 20 به 14 جلو هست و ما میشیم 16 سریع یه کاری می کنه. مثل یک ویدئو چک الکی یا تایم اوت تا تیم ما رو از سرعت بندازه. آنتیگا تو لهستان هم همین طوره. کلا این کار ها رو هم بلد باشی بد نیست.
  • محمد A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    27 12
    جدا .به شما و کواچ و دوستان چیزی یاد نداد؟ متاسفم که چندین پیام من را و شاید دیگران را در مورد تعویض کواچ منتشر نکردید و نمی کنید. این تیم فقط مشکل مربی داره. مربی مثل آناستازی میخواد. داریم به صورت پلکانی هر چه بدست آورده بودیم را از دست می دهیم.متاسفم
  • بی نام GB ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    20 4
    دیگه گذشت زمانی که ما یک پدیده بودیم و حالا دیگه ما از این تیم انتظار داریم که حداقل یک امتیاز بگیره
  • سورنا IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    16 3
    ماباکواچ به هیچ جانمیرسیم دوسه سال دیگه حتی ازاسیا هم صعود نخواهیم کرد....حالاهی منفی بدهید....
  • reza A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    13 6
    تیم ما همیشه باید بازی اولشو بدجور ببازه. با توجه به بازیهایی که باید با لهستان و امریکا و روسیه برگزار کنیم خیلی سخته که بتونیم جزئ دو تیم بشیم البته همین آرژانتین تونسته برزیل رو شکست بده و شاید بتونه شگفتی ساز این مسابقات بشه و جلو بقیه تیما هم پیروز بشه. به هر حال باید به اینده امیدوار بود.
  • ابوالفضل RO ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    29 21
    کواچ برو.درحد ایران نیستی.
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    30 4
    تیم کواچ هر روز بدتر از دیروز. کاش فدراسیون والیبال که علارغم زحمات سالهای قبلش این روزها تصمیمهای عجیب و غریب مثل دادن 4 تیم به صورت هم زمان به پیمان اکبری زیاد می گیره، یه مقدار در رویه خودش تجدید نظر کنه و مثل سابق هم برای تیم بزرگسالان و هم تیم های پایه مربیان تراز اول دنیا رو به خدمت بگیره
  • ساساني IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    19 17
    تو اين تيم بوي خيانت مياد در ست چهارم عده اي از خاعنين بازي نكردن اخر ست روند تيم خيلي خوب بود
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    24 1
    اون از کشتی اینم والیبال
  • محسن A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    42 9
    تیمی که بازیکنی به نام معروف بهش خط میده و میشه همه کاره و مربی هیچ کاره هست بهتر از این نمیشه. تأثیر مربی بزرگی مثل ولاسکو در این بازی مشخص بود. بازیکنان هم جنگندگی و تمرکز لازم برای برد را نداشتند.
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    26 4
    این تیم دیگه اون تیم سابق نیست جنگندگی کلا تعطیله متاسفانه مربی هم اون کاری که باید بکنه رو نمیتونه انجام بده
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    24 3
    برگ برنده آنها دقیقاولاسکو بود که همه تیم ایران را میشناخت ایران بعد از ولاسکو باید میرفت یک مربی با تجربه می اورد مثل اناستازی درضمن تیم خسته بود و من فکر می کنم میزبانی ژاپنی ها علیه ایران است
  • علی GB ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    32 4
    متاسفانه آقای کواچ دیگه چیزی نداره به تیم ما یاد بده و همه مربیان دنیا دستش خوندن .وقتشه این تیم با یک مربی روز دنیا کار کنه
  • سیدمرتضی RO ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    21 4
    آقا تورو خدا این کواچو بگید از تیم ملی بره.. مگه معروف و موسوی بهترین های دنیا نبودن...مگه قائمی وغفور بهترین نبودن... چه بر سرشون آورده...خدا کنه بعد جام جهانی به این نتیجه برسن که کواچ باید بره...ما به آسا هم میبازیم... ولاسکو رو نگا کنید چطور از بازیکناش بازی میگیره... کواچ بهتریتنهای دنیا رو داره از بین میبره... ما این جام جهانی رو هیچی نمیشیم... بعدش شهرام کواچ میاد میگه مگه ما قهرمان دنیا بودیم که از ما توقع دارین...
  • شایان GB ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    16 4
    والیبال داره درجا میزنه و داره پسرفت میکنه ربطی به مربی هم نداره سبک همونه بازیکن همونه خب همه میفهمن بازی چه جوریه دیگه راحت جلومون وای می ایستن حالا میخواد تیم بزرگ باشه یا در حد آسیا ژاپن و کره ایران نیاز به بازیکن جدید سبک جدید و شیوع جدیدی داره با این سبک تا چند سال دیگه بر میگردیم به دروان قبل ولاسکو
  • محسن A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    20 2
    دمش گرم حقش.ن برد بود تیم ما در حد اندازه خودش نبود فکر کنم تو تیم حاشیه هستش مخصوصا بین مربی با بازیکنان
  • a IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    14 2
    معروف در اواخر ست دوم با یه جا خالی کلاً تیم را نابود کرد.
  • بهنام EU ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    24 1
    ایران شدیدا افت کرده...برگشتیم به زمان قبل از ولاسکو.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 19
    عیبی یوخ
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    19 2
    این هنر ولاسکو بود که می تونست درست از بازیکنان بازی خوب بگیره وگرنه صرف بازیکن خوب بودن جهت برنده شدن کافی نیست
  • armin RO ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 20
    واقعل خستگی تو بازی بچه ها دیده میشد خدا کنه منتقدا از الان شروع به کوبیدن تیم نکنن . ولی نمیشه از بی مسئولیتی بچها تو سرویس زدن و مخصوصا اشتباه امتیاز اخر بازی گذشت چون تو این سطح از بازیا از تیمی که میخواد سهمیه بگیره بعیده . در اخر کواچ همچنان بهت ایمان داریم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    52 18
    کواچ ما رو قهرمان جهان هم بکنه باز یه مربی با قابلیت فنی بالا در حد تیم ایران نیست
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    48 14
    این هم فرق بین ولاسکو با کواچ .امیدوارم یک روز دوباره ولاسکو به ایران برگرده .با کواچ فقط پسرفت خواهیم داشت
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      2 8
      وقتی بازیکنا همه توپارو میزنن به دفاع کواچ چیکار کنه ؟ بازم ست اخر خیلی خوب بود 67 امتیاز رو جبران کردن
  • ندا A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    23 32
    الان دوباره یه سری میان شروع میکنن به انتقاد از کواچ .نمی خام تزش حمایت کنم طرف حرفم ما ایرانیا هستیم .ولاسکو اومد گفتیم پیره مرده جز با ایتالیا هیچ جا موفق نشده به کواچ میگیم تجربه نداره .به تعویض ها ی دوتایی ولاسکو انتقاد کریم که چرا دوتایی تعویض میکنه الان به کواچ میگیم چرا یه دونه ای تعویض میکنه.خصلت زیر آب زدن داریم به شدت مربیای خارجی هم که میآن اینو میفهمن شرط میزارن هیچ مربی بزرگ ایرانی نباید زیر دستشون باشه بهشون میگیم دیکتاتور .یکی مثل بهروز عطایی رومیگیم شانش بالاتر از اینه که بره دستیار کواچ شه توایرانم هم موفقیت آنچنانی نداره چه برسه به آسیا این شان از کجا اومده خدا میدونه.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      0 3
      منظورتون از شانش شانسه
  • زهرا IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    35 2
    اگه بخوایم اینطوری بریم جلو قطعا باید بگیم بای بای المپیک اصلا معلوم نیسن چرا اینقدر بد بازی میکنن دقیقا 3 یا 4بار پشت سر هم دفاع شدیم باز هم از تکنیک قبل استفاده کردیم اخه ارژانتین بازیکنه خیلی خوبی هم نداشت چرا باخت.
  • حامی A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    15 1
    بنظرم اگه تو این مسابقات جزو چهارتیم برتر نشیم باید به فکر مربی قوی تری باشیم
  • امیرحسین IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    21 1
    ولاسکو نشون داد دود از کنده بلند میشه درس تواضع رو بچه ها ما هنوز خوب بد نیستند
  • رضا A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    22 33
    غرور زیادی همینه. حیف این همه پول بیت المال که برای این تیم هدر میره. خیلی هنر کنیم تو گروه آخر میشیم
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    بازم بگید کواچ خوبه
    • محمد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      35 31
      لطفا انقد زود جو گیر نشید تازه شروع هست.با یک بازی نمیشه در مورد تیم قضاوت کرد.لیگ جهانی که یادتونه..؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      8 1
      مثلا تو لیگ جهانی امسال خیلی خوب بودیم؟
    • مازنی A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      7 0
      یک بازی ؟ از وقتی کواچ اومد داریم می‌گیم در حد تیم ملی نبود و نیست، تا حالا هم هر چی خرج کردیم از داشته های زمان ولاسکو بود این هم نتیجه‌اش
    • آتنا IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      1 0
      کواچ خوبه البته اگه امثال شما بذارن خودش و تیمش آرامش داشته باشن ...
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    89 17
    تیم ما سال گذشته هم در مسابقات جام جهانی با اولین بازی و شکست امریکا و دومین بازی با شکست ایتالیای ضعبف شده بازی ها رو با روحیه خوب شروع کرد ولی هر چه قدر جلو رفت افت پیدا کرد واقعیت اینه که توفیق اون مقطع هم حاصل زحمات ولاسکو بود و اگه مدافع خوبمون آقای موسوی میگه ما بهترین نتایج رو با کواچ داشتیم باید بدونبم که اون نتایج هنوز بازده تفکر ولاسکو بوده نتایج کار مربیان رو معمولا دو دوره بعد باید مورد قضاوت قرار داد البته این شکست رو میشه به تدبیر ولاسکو و شناخت اون از ایران نسبت داد ولی بازی های بعدی مورد قطعی و تحلیلی قضاوت می تونه قرار بگیره
  • سیدمرتضی RO ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    85 39
    کواچ مشغول عقبگرد والیبال ماست.. تمام بازیکنایی که ولاسکو اونارو رو جهانی کرد الان شدن درجه دوم... مگه فوتساله اینقد تعویض میکنه... خدا کنه تا دیر نشده و حسرت این المپیک هم به دلمون نومنده از تیم بره... پیمان اکبری و کارخانه از این بهترن اگه پول ندارین مربی درست و حسابی بیارین... ما دست خالی از ژاپن برمیگردیم... حالا بگید من عرق ملی ندارم...
    • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      31 5
      اکبری ا گه خوب بود اون سه تا تیمی رو که داشت به نتیجه میرسوند تیم ملی ب پیکان تیم دانشجویان.انصاف هم چیز خوبیه
    • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      2 1
      اشتباهی مثبت دادم
  • بی نام US ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    79 13
    به قول معروف شیر شیر است گر چه پیر بود
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    96 12
    گرچه کواچ مربی خوبی است ولی..... یادش بخیر ولاسکوی دوست داشتنی.
    • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      7 2
      کواچ اصلا مربی خوبی نیست
    • علی خان IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      25 2
      کواچ جوان و بی تجربه است و برای مدیریت همچین تیمی در همچین سطحی اصلا مناسب نیست. ولاسکو مرد میدان های سخت برای تیم ما بود و با آرامشی که به تیم در زمان های سخت می داد تیم را از بحران خارج می کرد.
  • مهدی A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    27 4
    تاریخ کارکرد کواچ تموم شده
  • smhn IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    25 6
    دوستان قبول کنید کواچ و کمک مربیان کواچ برای این تیم ضعیفن این بار هم المپیک رو از دست دادایم پس کی می خواهیم به المپیک بریم وقتی جلوی ارژانتین دستامون بالالست جلوی لهستان و امریکا که از قبل بازنده ایم مدیران والیبال خواهشا ازامروز برای المپیک بعدی برنامه ریزی کنید
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    22 0
    هم بازی رو برد هم اخلاق رو
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    26 0
    آفرین واقعا آفرین این همه برنامه ریزی برای این؟؟ قهرمانی آسیا رو از دست دادیم..تیم امیدمون له شد...که بریم اولین بازی ببازیم به آرژانتین؟؟ آقای داورزنی چه معنی داره هنوز مسابقات شروع نشده همه میگن ما خسته اینم تیم خسته س؟ مگه تیم دوم نرفت آسیا که تیم اول مثلا با خیال راحت برسه جام جهانی و آماده باشه برای این مسابقات؟ اگه بهونه ست که تمومش کنید.اگر هم عین واقعیته که ماشالله به این برنامه ریزیتون واقعا
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    33 6
    با ولاسکو برزیل و ایتالیا را میبردیم الان به آرژانتین و ژاپن می بازیم ....
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 23
    همیشه که تیم نمیبره. آرژانتین رو دست کم نگیرید. قهرمانه امسال
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 1
    مشکلات تیم والیبال خیلی خیلی جدی است و امیدوارم با تدبیر خوب رئیس فدراسیون حل شود: 1. پشتوانه های درجه 1 و مناسب برای تیم ساخته نشده است 2. پاسور درجه 1 ماننده معروف تربیت نشده است و نداریم ، 3. مربی که جایگزین آقای ولاسکو شده است در حد و اندازه او نبوده و عملکرد او در تیم مناسب و خلاصه نمرات ایشان خیلی بالا نیست و در حد تیم درجه یکی مثل ایران نیست. 4. مربیان ایرانی نیز باید در کنار مربیان خارجی به علم روز والیبال آشنا و حرفه ای شوند. به هر صورت امیدوارم بامدیرت خوب رئیس کاربلد فدراسیون والیبال یک مربی درجه 1 مانند مربی تیم فرانسه برای ایران بیاورند و پشتوانه سازی فراموش نشود.
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    29 4
    چندین بار گفتم که این والیبال دیگه تعطیل شد و به همون سطح آسیا رسید. غرور کاذب بازیکنها و مربی سطح متوسط باعث این افول شد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    26 4
    همه مربیان محترم و خوبند اما ولاسکو یک چیز دیگه است .
  • علی خان IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    27 1
    آقای داورزنی عزیز حسن مدیریت شما می طلبد که برای اینده این تیم که هر 100 سال در ورزش ما ظهور می کند چاره ای بیاندیشید مربی بیاورید در شان تیم ما تا جایگاهمان را به دست خودمان از دست ندهیم. مربی برای ایران مناسب است که اول روانشناس و با تجربه باشد و مرد روزها و لحظه های سخت. من که بیننده بازی هستم با دیدن کواچ در کنار زمین دچار استرس می شوم دیگه حال بازیکن وسط زمین را خدا می دانه...
  • مسعود A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    29 3
    تازه اولشه بعد این مسابقات اگه کواچ رو عوض نکنیم .باید قید المپیک رو بزنیم
    • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      5 9
      با ولاسکو هم المپیک نرفتیم ها یادتونه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 2
    طرفداران کواچ کجان
  • پرواز IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 5
    ظرف یک سال تیم خوبی درست کرد. فکر کنم یکی از مهم ترین دلایل رفتن ولاسکو پشتوانه نداشتن تیم ما بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 1
    کواچ هنگ کرده
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 2
    این کواچ رو باید اخراج کنن بینید تیمو به چه روزی انداخته
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 5
    بازی ایران و هند ساعت چنده؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 5
    من از تیممون حمایت میکنم مهم اینه که همیشه خوب بازی کنن ورزش یکطرفش برده یکطرفش باخت بقیه بیکار ننشسته اند که ما بریم همه بازیا رو ببریم مهم اینه که این بچه ه باعث افتخارمون هستن ولی توقع دارم همیشه خوب بازی کنن بردو باخت مهم نیست ولی این موضوع رو فراموش نکنیم که ما ایرانیها تو برد های قبلیمون میمونیم و تلاش رو کنار میزاریم
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    10 1
    بچه ها اصلا حرف کواچ رو نمی خونن نگاهاشون به مربی تمسخر امیزه و تو زمین ساز خودشون رو می زنن فدراسیون باید از خیلی قبل این مشکل رو حل می کرد علاوه بر این خیلی بد باری کردن نه سرویس خوب نه حمله و نه دفاعی کلا تیم تعطیل بود
  • تفاوت RO ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    10 0
    تجربه من تو والیبال میگه که وقتی یک بازیکن سرویس رو خراب میکنه و میخنده حتمآ تیم اون بازی رو میبازه ، یه نمونه اش تو ست دوم عبادی پور چنین کاری کرد ، دست کم گرفتن حریف و بی خیال شدن کار ورزشکاران ماست متآسفانه
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 4
    بابا اتفاقي نيفتاده و هنوز بازيهاي زيادي باقي مانده است كه مي توان در آنها پيروز شد پس پيش بسوي پيروزي
  • م.ف IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 10
    چرا ما ایرانی ها در این جور موارد درست مثل کشورهای عربی برخورد می کنیم؟؟؟؟ تا یک بازی نتیجه نمیگیریم شروع می کنیم به این که مربی باید عوض بشه. عزیزان ما ایرانی هستیم نه عرب
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    9 1
    شهرام محمودی کجایی که باز بگی ولاسکو کسی نبود که
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 0
    ماخيلي زودبه نقطه آخرميرسيم وفكرميكنيم بقيه ديگه جاموندن
  • رامين A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 0
    بازيكنان تيم با مربي مشكل دارن در حقيقت كواچ نميتونه روي بازيكنان تسلط داشته باشه خودش هم گفته بچه ها حرفش رو نميخونن البته با تمام اين حرفها من از اين مربي نميبينم بتونه تيم رو ببره بالا نمونه اش همين بازي توانا ييهاي مربي رو نشون داد
  • amir DE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    11 6
    معروف حيا كن تيم ملي را رها كن.بابا جي ميخواي ديكه، قرارداد ميليارديم كه ميبندي خوب تيم ملي را بي خيال شو لطفا، تا بيشتر باعث سقوط واليبال ايران نشدي
  • امین نوریان A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 3
    بخداجای فرهادظریف خالیه