بی‌ادبانه‌ترین کاری که در محل کارتان کرده‌اید، چیست؟ شاید یکی از این ۱۰ مورد باشد

نویسنده تلگراف ریمر ریگبی 10 مورد از زشت ترین کارهایی که خلاف آداب در محل کار است را معرفی کرده. در این 10 مورد از آداب حرف زدن تا آداب ایمیل زدن توضیح داده شده است.

نیو صدر: کارهای بی ادبانه در محل کار زیاد است، گاهی نیز ما این‌کارها را بدون آنکه به آن فکر کنیم، انجام می دهیم. این‌کارها می تواند از شورش درباره عقاید شخصی باشد تا دزدیدن نظر دیگران. اما زشت‌ترین کارهایی که در محل کار انجام می دهیم چه هستند؟ در رابطه با آن باید چه کاری انجام داد؟

1- اخلاق‌های زشت

یکی از بارزترین اخلاق های زشت در محل کار خوردن غذا های بد بو است، هرچقدر دوست دارید ساندویچ تخم مرغ بخورید اما اینکار را در خانه انجام دهید، هوای یک مکانی همکارانتان در آن تنفس می کنند را آلوده نکنید. اخلاق زشت دیگر که بازهم وابسته به حس بویایی است بوی بد بدن (درست است بدن استیو جابز بوی بدی می داد، اما شما استیو جابز نیستید) یا استفاده از عطر قوی است. بعد از اینها داشتن یک میز کثیف، بهداشت فردی را رعایت نکردن به شکل بدی تنفس کردن و .. جزو اخلاق بد هستند. یک کار دیگر که واقعا زشت است صدا در آوردن روی میز است. این مهم است که بدانید اینها قسمتی از برند شخصیتی شما را تشکیل می دهند. هرچقدر هم شما در کارتان قوی باشید، ذهنیتی دیگر از شما در ذهن دیگران تشکیل می شود.

2- فحاشی کردن

در سال 2013 در آمریکا فحاشی را به عنوان زشت ترین اخلاق در محل کار اعلام کردند، اما آمریکا پاک تر از انگلیس است در انگلیس فحاشی اشکال ندارد، اما چیزی که ایراد زیادی دارد، فحاشی بی پایان است. مخصوصا فحاشی جلوی فردی که او را نمی شناسید. اگر کسی هیچ واکنشی درباره فحاشی شما نشان نمی دهد، بهتر است کمی خودتان را کنترل کنید.

3- نوبتتان که می شود برای دیگران خوراکی نگیرید

هیچ چیز بیشتر از اینکه وقتی نوبت‌تان می شود برای همکاران کاپوچینو بگیرید و اینکار را انجام ندهید شما را خسیس نشان نمی دهد. این نیز غیر قابل بخشش است که همکار تازه واردتان را برای گرفتن قهوه ها بفرستید. اینکه چون شما کاری می کنید که سالانه چند ۱۰ میلیون تومان به شما حقوق می دهد به کافی شاپ، نروید اشکالی ندارد اما این که کسی را که فقط چند میلیون تومان حقوق می گیرد مجبور کنید، چیز خوبی نیست، اخلاق بدی است.

4- چک کردن ایمیل وقتی دارید با کسی دیگر صحبت می کنید

در یک نظرسنجی که تازگی انجام شده بود 49 درصد مردم گفتند وقتی با مدیرشان صحبت می کنند مدیرشان با بی توجهی به کارمندش ایمیل های خودش را در گوشی چک می کند. این کار این را نشان می دهد که یک ایمیل جذاب با ارزش تر از انسان زنده ای است که دارد با شما صحبت می کند. به علاوه وقتی که در محل کار دارید با کسی صحبت می کنید و تلفن‌تان زنگ می زند اگر مهم نیست بهتر است آن را قطع (ریجکت) کنید. یک بار این‌کار را امتحان کنید این فوق العاده است که صورت کسی را ببینید که بداند اولویت اول شما است.

5- به رخ کشیدن حقوق

در رابطه با مسائلی مانند حقوق بهتر است شما اندکی خجالتی باشید، اگر حقوق‌تان را به رخ کسی بکشید و سپس بفهمید از او کمتر حقوق می گیرید، آنگاه حماقت خود را نشان داده اید و اگرهم بیشتر حقوق بگیرید آنها نسبت به شما خشمگین می شوند. پس سعی کنید پولی که می گیرید را به شیوه هایی دیگر نشان دهید مثلا با خرید نوشیدنی برای همکاران‌تان.

6- احترام نگذاشتن به عقاید دیگری

ما همیشه در جلساتی شرکت می کنیم و ممکن است حرف و نظری که چندی پیش کسی گفته بود از زبان کسی دیگر بشنویم، دزدیدن نظر بقیه بسیار زشت است. چون صاحب نظر از شما متنفر می شود و شروع می کند پشت شما صحبت کردن، اما اگر شما به نظر دیگری اعتبار بدهید، او هم از شما سپاسگزاری خواهد کرد. این‌کار را انجام دادن عالی است، اما عقیده من نیست بلکه عقیده مارتین آدامز است. (متوجه شدید الان چه کاری انجام دادم؟)

7- خودبزرگ‌بینی

همه دنبال ترفیع تا یک حدی هستند. متاسفانه ما این را اشتباه فهمیدیم و با هم‌سن‌ها و زیردستانمان مانند ریگی که در کفش‌مان پیدا کرده ایم برخورد می کنیم. مدیران ارشد باعث می شود شما غیرقابل اطمینان و چاپلوس دیده شوید و با اخلاق بد با زیردستان‌تان، آنها از شما متنفر می شوند. این را فراموش نکنید که برخورد خوب با افراد تازه وارد منجر می شود بعضی از آنها آینده خوبی داشته باشند.

8- اخلاق پرخاشگرانه

ایمیل دادن به همکارانی که پیش شما نشسته اند، فراموش کردن انتقال پیام ها و ..از جمله اخلاق پرخاشگرانه هستند. اگر شما کارهای کوچکی انجام می دهید که به شما احساس می دهد پیروزی ارزانی نسبت به همکاران‌تان بدست آورده اید، نشان می‌دهد نیاز دارید که به آدم بزرگتری تبدیل شوید. اگر همکاران‌تان با شما برخورد خوبی نکنند، 2 حالت دارد شما می توانید بگویید برایتان مهم نیست. ولی اگر برایتان مهم است، باید از آنها دلیل اخلاقشان را بپرسید.

9- بیش از دیگران حرف زدن

آیا صدایتان را دوست دارید؟ خوب است بفهمید که صدای دیگران را هم دوست دارید؟ اگر وقتی دیگران دارند حرف می زنند، میان حرفشان شما حرف بزنید آنها نسبت به شما خشمگین می شوند. اگر بیشتر زمان یک جلسه فقط خودتان حرف بزنید آنها شروع می کنند به چک کردن ایمیل‌هایشان و بی توجهی به حرف های شما. اگر با علاقه به حرف های دیگران گوش دهید آنها عاشق شما می شوند و وقتی که شما حرف می زنید از شما حمایت می کنند.

10- آداب ضعیف ایمیل دادن

بعضی هر ایمیلی که دریافت می کنند را برای همه ارسال (فوروارد) می کنند به علاوه انتظار دارند سریعا جواب ایمیل‌ را هم بگیرند. در هر صورت آداب خوب ایمیل زدن، آسان است. اگر یک مکالمه بیشتر از 4 ایمیل بود بهتر است تلفن را بردارید و با آن صحبت کنید. فراموش نکنید اینکه یک فرستنده ایمیل بد باشید، مثل این است که بد صحبت کنید.

منبع: تلگراف / 8 سپتامبر 2015

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    90 0
    فحاشی بدترین اخلاق است . من به خاطر فحاشی دیگران بیکار شدم چون نمی شد عکس العملی نشان ندهم
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    128 0
    ما هر جا میریم میگن:"سیستم قطعِ"...خودشوونو راحت میکنن. به این میگن: بی ادبیِ مودب
    • پویا A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      25 0
      اره والا
    • بی نام A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      32 0
      سیستم قطعه یه چی تو مایه های همون آب هست ولی کم استه.
  • بی نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 8
    من 25 سال کار کردم فقط روی میزم کمی کثیف بود
  • حاتم IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 11
    متاسفانه فحاشي كردم ،
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 2
    زیاد سخت نگیرید هیچ چز ایده آل نیست همه ما یک یا چندتایی از این کارها را کرده و می کنیم.
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    26 0
    تو ایران اینا که چیزی نیست انقدر ملت حسودن که از همون ابتدای ورودت اول شروع میکنن به استثمار و سواستفاده از اینکه از چیزی اطلاع نداری و مجبورت میکنن کاراشونو انجام بدی و خلاصه بری تو تیمشون، بعدم چه بری تو تیمشون چه نری برات میزنن، جلوت میشینن از بدی های این و اون میگن هیچیم نگی میرن به همونا میگن فلانی اینطور گفت پشت سرت ملت بی فرهنگ ما اونقدر حسودن که اگه یکم سوادت ازشون بیشتر باشه خودشونو پاره میکنن تا زیرآبتو بزنن، از بداخلاقی و فحاشی و پاپوش بگیر تا تهمت و توهین و دعوا، این موضوع تو اداره های دولتی خیلی پر رنگ تر چون پول مفتی در مقابل ساعت کاری کم و کارای خیلی ساده میگیرن
  • خواننده IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    2 6
    خاک به سرم 8 تاشو استاد کردم من.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    14 0
    فک کنم این مطالبی که زدید بیشتر تو خارجه، اینجا در محل کار موارد جالبتری وجود داره.....
  • atefe A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    26 0
    به نظرم خبرچینیم باید بهشون اضافه بشه البته تو اداره های ما اگه اینکارو بکنی پیشرفتت حتمیه
  • بی نام A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    5 0
    بی شعور هم فحشه؟