۱ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

مهدی طارمی که این روزها خیلی در فوتبال ایران سر و صدا به پا کرده، درباره شرایط خودش صحبت کرد.

خبر ورزشی نوشت: گروهي زوج مهدي طارمي- سردار آزمون را با خداداد عزيزي و علي دايي مقايسه كرده و گروهي ديگر پا را فراتر نهاده و به ياد زوج مخوف اندي كول و دوايت يورك در منچستريونايتد افتادند... در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه، مهدي طارمي يكي از بازيكنان تأثيرگذار ما به حساب مي‌آيد كه به همين بهانه و از راه دور با او همكلام شديم.

خبر داري علي پروين در مصاحبه با خبرورزشي خيلي از تو تعريف كرده است؟
از ايران دور هستم و نمي‌دانم علي‌آقا دقيقاً چه گفته است اما تعريف ايشان باعث افتخار است. حالا لطف مي‌كنيد بگوييد چه گفته‌اند؟
پروين گفته اگر دست من باشد، شماره 7 پرسپوليس را به مهدي طارمي مي‌دهم.
از قول من خطاب به آقاي پروين بنويسيد كه شماره 7 پرسپوليس فقط لايق سلطان است. شماره 7 پرسپوليس لباس سلطنت در فوتبال است و من كجا و اين لباس كجا؟!

مي‌دانيم كه به شماره 9 علاقه داري. حالا حرفي كه زدي يك تعارف است يا اينكه...؟
نه، از ته دل گفتم. علي‌آقا پروين اسطوره پرسپوليس و بالاتر از آن فوتبال ايران است. تعريف و تمجيد ايشان هم باعث افتخار است و هم مسئوليتم را سنگين‌تر مي‌كند. اميدوارم بتوانم پاسخگوي لطف اين بزرگان باشم.

از پرسپوليس خبري داري؟

چندان هم بي‌خبر نيستم. از طريق همبازيانم اخبار را پيگيري مي‌كنم. اگر تيم به نحو خوبي حمايت و دغدغه بازيكنان رفع شود، مي‌توانيم عملكرد خوب‌مان را از حيث فني با كسب نتايج خوب همراه كرده و به جايگاه شايسته‌اي برسيم.

اين اواخر حميد درخشان در مصاحبه‌اي اعلام كرد احمد نوراللهي و مهدي طارمي زمان دايي نيمكت‌نشين بودند و من، آنها را احيا كردم. اين حرف را تأييد مي‌كني؟
نمي‌دانم چه بايد بگويم! حميد درخشان مربي من بوده و به خودم اجازه نمي‌دهم درباره ايشان نظر بدهم اما من زمان علي‌آقا دايي نيمكت‌نشين بودم. من از هفته اول چند دقيقه مقابل نفت تهران و در اهواز مقابل فولاد 10 دقيقه بازي كردم، از هفته سوم فيكس شدم و اتفاقاً توانستم برابر ذوب‌آهن و صباي قم گل بزنم و به اميد عاليشاه پاس گل بدهم.

نقش دايي در كشف خودت را چقدر تأثيرگذار مي‌داني؟
بارها و بارها درباره چگونگي آمدنم به پرسپوليس حرف زدم. آقاي دايي يك استعدادياب كنار خود داشت كه ليگ‌هاي دسته اول و حتي دوم را زير نظر داشت. اتفاقاً مرا نيم‌فصل دوم ليگ سيزدهم به ايشان پيشنهاد داده بودند كه اين اتفاق نيفتاد و در ليگ چهاردهم پرسپوليسي شدم.

مي‌شود توضيح بيشتري بدهي؟
ببينيد علي‌آقا فيلم بازي‌هاي مرا ديده بود. روزي كه ليگ يك تمام شد، آقاي دايي از طريق دكتر عبدالصمد ابراهيمي كه اكنون قائم‌مقام باشگاه راه‌آهن و آن زمان وكيل علي دايي بود، به من پيغام دادند هيچ جا قول و قرار نگذار، من، تو را براي پرسپوليس مي‌خواهم. احمد نوراللهي هم همين‌گونه انتخاب شد. پرسپوليس به جاي قاسم دهنوي، هافبك دفاعي مي‌خواست و علي‌آقا هم احمد نوراللهي را توسط استعدادياب‌هايش در فولاد يزد پيدا و جذب كرد. البته همين‌جا يادآور مي‌شوم كه همه مربيانم از جمله حميد درخشان براي من مهدي طارمي زحمت كشيدند ولي نمي‌توانم نقش پررنگ علي دايي در موفقيت‌هايم را ناديده بگيرم.

مي‌تواني يك خاطره جالب هم از احمد نوراللهي براي ما تعريف كني؟
هفته دوم فصل گذشته ما به فولاد خوزستان باختيم. در آن مسابقه براي اولين بار علي‌آقا به نوراللهي بازي داد. اتفاقاً احمد خيلي خوب كار كرد اما روي يك صحنه توپ بلوكه شد و با برخورد به پاي او وارد دروازه ما شد و باختيم. فشارها روي نوراللهي زياد بود و احمد كه از ابتدا خيلي با هم صميمي بوديم، به من گفت دوست ندارد به خاطر من، علي دايي مورد انتقاد قرار بگيرد و اگر اجازه بدهند، مي‌خواهم به فولاد يزد برگردم. اين مسئله روي روحيه او خيلي تأثير منفي گذاشته بود.

تو چه جوابي به نوراللهي دادي؟
سعي كردم روحيه بدهم اما يك روز علي‌آقا او را صدا زد و به احمد گفت كه چرا دست و پايت را گم كردي. از چه چيزي مي‌ترسي. من، تو را با علم و آگاهي انتخاب كردم و كسي كاري به كار تو ندارد. آقاي دايي ادامه داد كه اگر تو در هر بازي 10 تا گل به خودي هم بزني، از من انتقاد مي‌كنند نه تو و بچسب به فوتبالت!

و احمد چسبيد به فوتبال؟!
بله، به خصوص آن كه علي‌آقا به احمد گفته بود آن‌قدر به او بازي مي‌دهد تا در تركيب جا بيفتد و همه متوجه شوند چه بازيكن خوبي است. همان حرف‌هاي آقاي دايي خيلي به احمد نوراللهي روحيه داد و خدا را شكر الان ديگر براي خودش غولي شده است. (با خنده)

آيا صحت دارد كه بعد از اخراج علي دايي از پرسپوليس مي‌خواستيد از فوتبال خداحافظي كنيد؟
(شمرده‌شمرده و با طمأنينه) نه، بحث خداحافظي مطرح نبود. ما مي‌گفتيم اين رفتار با علي دايي، شناسنامه بين‌المللي فوتبال اين مملكت، درست نيست. حتي نمي‌دانستيم تكليف ما جوان‌ترها چه مي‌شود. خيلي ناراحت بوديم. همان شب دكتر ابراهيمي آمد منزل ما و خيلي با من و احمد حرف زد تا قدري آرام شديم...

به هر حال شما به تراكتورسازي آن هم در تهران باخته بوديد و...
باخت به تراكتورسازي در بهترين روز پرسپوليس رقم خورده بود و آن رفتارها با علي دايي را نمي‌شد هضم كرد. دكتر ابراهيمي شبي كه به منزل ما آمد، با علي‌آقا تماس گرفت و ماجرا را توضيح داد. آقاي دايي خيلي عصباني شد و به من و احمد گفت فوتبال پر است از اين اتفاقات و برخوردها. اگر عرضه داريد، خودتان بدون من بايد گليم‌تان را از آب بيرون بكشيد. ايشان گفت چه من باشم و چه نباشم، ربطي به شما ندارد و اتفاقاً بايد آن‌قدر خوب كار كنيد كه مشخص شود انتخاب علي دايي درست بوده و من سربلند شوم.

معمولاً در فوتبال ايران اين شايعات وجود دارد كه فلاني و فلاني، بازيكن بهمان مربي بوده‌اند و براي سرمربي جديد بازي نمي‌كنند.
قبول دارم ولي خدا شاهد است من و احمد نوراللهي تلاش‌مان را دوبرابر كرديم تا آن ذهنيت‌ها پاك شود.

در دربي رفت فصل گذشته هم تو و هم احمد نيمكت‌نشين بوديد.
بله، رضا حقيقي مصدوم شد و احمد بالاجبار به جاي او وارد زمين شد و يك نيمه عالي بازي كرد. من هم نيم ساعت آخر آمدم و خدا كمك كرد تا بتوانم خودم را نشان بدهم.

در نيم‌فصل ليگ چهاردهم مربيان پرسپوليس دنبال تادئو رفتند. دليل آن را به ضعف خودت مربوط مي‌داني يا چيز ديگري؟
نمي‌دانم! سؤالات شما دارد از سؤالات شب اول قبر هم سخت‌تر مي‌شود! (با صداي بلند مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) اين سؤال را بايد از خود آقاي درخشان بپرسيد.

چرا در آن مقطع كسي براي احياي محمد عباس‌زاده و پيام صادقيان كاري نكرد؟
هم پيام و هم محمد عباس‌زاده از استعدادهاي فوتبال ما و بازيكنان بسيار خوبي هستند. شايد شرايط آن‌گونه كه بايد و شايد براي آنها رقم نخورد و اين سؤال را هم بهتر است كادر فني آن مقطع پرسپوليس جواب بدهند.

خيلي‌ها زوج تو و سردار آزمون را با زوج تاريخي دايي و خداداد مقايسه مي‌كنند.
ما كجا و اين دو بزرگوار كجا؟ هرگز خودم را با اين بزرگان مقايسه نمي‌كنم. من يكي حالا‌ حالاها بايد بدوم و افتخار هم مي‌كنم پيراهن تيم ملي را پوشيدم.

به نظر مي‌رسد با درخشش در تيم ملي راه لژيونر شدن تو هموارتر شود. اين‌طور نيست؟
هرچه خدا بخواهد. تمركز فعلي من بازي در چارچوب تاكتيك تيمي آقاي كروش است كه به شكل اصولي مشغول جوانگرايي است. همين كه بتوانم انتظارت مربيان تيم ملي را برآورده كنم براي من كافي است.

آيا برنامه‌اي براي آقاي گل شدن در ليگ پانزدهم داري؟
بله، تصميم دارم با كمك همبازيانم در پرسپوليس آقاي گل ليگ شوم. اين هدف اوليه من است و اميدوارم با موفقيت پرسپوليس نيز همراه باشد.

داستان شادي‌هاي بعد از گل تو چيست؟ چرا به مچ دستانت بوسه مي‌زني؟
(با ترديد و دودلي) تمايلي ندارم در اين‌باره حرف بزنم. شادي من يك بحث اعتقادي است.

پرسپوليس، جام حذفي را جدي مي‌گيرد؟
شك نكنيد. اين پرسپوليس امسال حداقل يك جام مي‌خواهد.

در پايان حرف خاصي نداري؟
از شما ممنونم. اميدوارم سرباز خوبي براي ايران و پرسپوليس باشم. راستي تا يادم نرفته، جا دارد يك تشكر هم از آقاي عليرضا رحيمي مديرعامل فعلي راه‌آهن داشته باشم كه بعد از بازي با گوام تماس گرفت و مرا شرمنده كرد.

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =