دبیر اجرایی نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: در این نمایشگاه دولت امکانات و خدماتی را بکار گرفته است تا بانوان کارآفرین حضور جدی تری در عرصه های اقتصادی داشته باشند. اینجا قرار است ایده ها به اشتراک گذاشته شود، خلاء ها پر و ناهمواری ها هموار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فردا دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار درمحل نمایشگاه بین المللی تهران شروع به کار می کند. یکی از ویژگی های این نمایشگاه، ظاهر دالانی آن است؛ نامش را کریدور کارآفرینی گذاشته اسند. فاطمه مهاجرانی دبیر اجرایی نمایشگاه درگفت وگو با ... می گوید، در این گذرگاه 170 شرکت کننده ایرانی و 40 شرکت کننده خارجی اعم از فعالان حرفه ای صنعت و تجارت حضور دارند .

چرا نمایشگاه را به عنوان یک کریدور دیده اند؟

این نمایشگاه یک ورودی و یک خروجی دارد و بانوان شرکت کننده درجایگاهی وارد شوند با دست پر از این نمایشگاه خارج خواهند شد.

در نمایشگاه های اینچنینی شاهد بوده ایم که تلاش شده تا در بخش های مختلف جذب سرمایه گذار صورت بگیرد .آیا هدف این نمایشگاه هم صرفا جذب سرمایه گذار است؟

البته این هم می تواند یکی از اهداف مهم نمایشگاه باشد اما آنچه در این نمایشگاه اتفاق می افتد گردهمایی مجموعه ای از کارآفرینان درحوزه های مختلف از خرد تا کلان است . در این مجموعه بخش های خصوصی ، دولتی ، دانشگاهی ، بازاری و ...کنارهم جمع شده اند تابه وضعیت کسب و کار زنان در راستای کار آفرینی بهبود ببخشند.

هدف برگزارکننده نمایشگاه (دولت ) از ایجاد این گذرگاه علاوه برکارآفرینی و اشتغال زنان ، توسعه حضور زنان در جامعه نیز می تواند باشد؟

در این نمایشگاه دولت امکانات و خدماتی را بکار گرفته است تا بانوان کارآفرین حضور جدی تری در عرصه های اقتصادی داشته باشند. در یک ضلع نمایشگاه حضور کارآفرینان در بخش های خرد و صنف خانگی را شاهد هستیم و در بخش دیگر شرکت های دانش بنیان و کار آفرینان در سطح کلان. اینجا قرار است ایده ها به اشتراک گذاشته شود، خلاء ها پر و ناهمواری ها هموار شود. دولت به دنبال چنین راهکاری است تا بتواند از توانمندی بانوان بیش از پیش در اداره امور بهره ببرد. در این راه یقینا تسهیلاتی هم برای آنها ارائه خواهد شد که بانوان خود در گذرگاه براحتی راه را پیدا خواهند کرد. درواقع بر آن هستیم تا همپوشانی اتفاق بیافتد.

در این دالان راهکارها برای ارائه مجوز، تسهیلات، قوانین و... از سوی مشاوران حرفه ای به درخواست کنندگان ارائه می شود و هر کسی به تبع امکاناتی که دارد و نیاز دارد می تواند بهره کاملی از نمایشگاه ببرد. انچه در کریدور اتفاق می افتد بیانگر آن است که چگونه می توان ایده را به ثروت تبدیل کرد.

آیا در سال های آینده هم شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی خواهیم بود؟ آیا این نمایشگاه دبیر خانه دائمی خواهد داشت؟

به شدت به دنبال آن هستیم که در آینده نمایشگاهی گسترده تر برگزار کنیم و این اتفاق دررتبه بین المللی هم بیافتد و حرفی برای مطرح شدن داشته باشیم. در همایش معمولا مبانی نظری ارائه می شود، اما در این گذرگاه عرصه، عرصه عمل است. امید است دبیرخانه دائمی هم دائر شود. امیدواریم دبیرخانه دائم با حضور وکلای کسب و کار و اتاق فکر باقی بماند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =