مشاور فرمانده کل سپاه: آقای مسئولی که می گویی تا کی با آمریکا قهر باشیم، شما عوض شده اید نه آمریکا!

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است که نفوذ دشمن در دو حوزه مردم و مسئولان متصور است.

سردار حمیدرضا مقدم فر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه و با اشاره به موضوع مهم «نفوذ» دشمن ، اظهار کرد: این نفوذ در دو حوزه یعنی حوزه مردم و مسوولان متصور است. وي با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با 1+5 و در راس آن آمریکا گفت: دشمن قصد دارد کلیت برجام و این مذاکرات را پلی قرار دهد برای ورود مجدد و نفوذ به کشور. اولین ویژگی این نفوذ این است که امروز دشمن بنا دارد از طریق مذاکره ای که در موضوع هسته ای کشورمان با 1+5 و در راس آن آمریکا صورت گرفته، از او بهره بگیرد و به عنوان یک فرصت به اهدافش برسد.

اهم اظهارات وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:

** نفوذ دارای ابعادی از جمله نفوذ امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. یکی از بزرگترین تهدیدات کشور ابعاد فرهنگی و سیاسی این نفوذ است زیرا این دو بعد دارای جنبه زیر ساختی هستند. این نفوذ جنبه نرم افزاری دارد، یعنی بیش از هر چیزی در باورها و افکار مردم و مسوولان رخنه می کند. دشمن در این رویکرد جدید اگر بتواند با رخنه و نفوذ خود فکر و اندیشه و آرمان های ملی را تغییر دهد و موفق شود که در آن رخنه کند، به پایه ها و زیر ساخت های نظام اقتصادی لطمه زده و به آن آسیب می رساند.

**اگر دشمن بتواند با رخنه و نفوذ در مراکز تصمیم سازی، برآوردها و محاسبات مسوولان ما را تغییردهد و مهمتر از همه بتواند روحیه انقلابی مسوولان را دچار تغییر کند، در اینجاست که احتمال دارد مسوولان دچار خطا و انحراف در تصمیم شان شوند.

**خط نفوذ در حوزه تصمیم سازی کشور بسیار مهم است. موضوع خط نفوذ در جمهوری اسلامی موضوع جدیدی نیست زیرا ما در دهه اول انقلاب یعنی در سال های 59 - 61 شاهد این خط نفوذ بودیم اما فتنه نفوذ جدید دشمن با آنچه که در دهه اول انقلاب داشتیم، تفاوت ها و شباهت هایی دارد. برخی از شباهت های نفوذ این است که اهداف و کلام هر دو یکی است یعنی نفوذی که در دهه اول انقلاب وجود داشت با نفوذی که اکنون دشمن دارد به این صورت است که می خواهد به حوزه های مدیریتی نظام نفوذ کند و آسیب بزند.

**تفاوت های نفوذ دشمن در دهه اول انقلاب با نفوذ دشمن در حال حاضر این است که در دهه 60 نفوذ دشمن ماهیت فیزیکی داشت، مانند حادثه 8 شهریور و 7 تیرماه. آن نفوذ برای از بین بردن مسوولین بود ولی جنسش فیزیکی بود، اکنون نفوذی که دشمن دارد این است که مسوولین را حذف فیزیکی نمی کند بلکه دشمن تلاش می کند با استفاده از مهره های داخلی که رویکرد غرب گرایانه دارند، یعنی افرادی که مثل او فکر می کنند به اهداف و مقاصد خود برسد.

**اکنون طرز فکر مسئولینی که از قبل از پیروزی انقلاب با آمریکا مبارزه می کردند، عوض شده و امروز مطرح می کنند که تا چه زمانی باید با آمریکا قهر باشیم و باید با او تعامل کنیم. باید بگوییم که چه چیزی را باید حل کنیم، آمریکا که تغییری نکرده است؟ آمریکا شیطان بزرگ است و شما چه چیزی را با او می خواهید حل کنید؟ مسئولی که می گویی با آمریکا باید مشکل را حل کرد، چه چیزی را باید حل کنیم؟ آیا آمریکا از خوی استکباری خود دست برداشته؟ او ظلم نمی کند؟ آقای مسئولی که این حرف را می زنید شما عوض شده اید نه آمریکا!  زمانی که مسئول عزیز یبه این نقطه می رسد، باید دید چه اتفاقی افتاده که آرمان های او تغییر کرده است. این خط نفوذ جدید دشمن است و این ترور فیزیکی نیست که پایانش به شهادت برسد. باید برای آن مسئول دعا کرد. مسئولین باید در ادبیات و سخنان خود دقت لازم را داشته باشند.

**مسئول عزيزي که موضوع بیکاری آسیب اجتماعی را به آمریکا ربط می دهد باید بداند که این موضوعات مربوط به دشمن و شیطان بزرگ نیست بلکه آمریکا و صهیونیست ها کسانی هستند که با تحریم ها مسبب دهها مشکل اجتماعی شدند.

** در شرایط کنونی ما شاهد یک جریان نفاق جدید هستیم که در برخی از کانون های رسمی نظام حضور دارند، نفوذ فیزیکی دهه اول توسط گروهک منافقین صورت می گرفت، اما منافقین جدید و نفاق جدید این است که افرادی که خوش سابقه هستند دگرگون و استحاله شده اند.این افراد در حوزه های تصمیم سازی حضور دارند و نفاق ایجاد می کنند که این نفاق خطرناک تر از نفاق دهه اول انقلاب است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    آقای سردار با هیچ کشوری رابطه نداشته باشیم فرق نمیکند ولی لطفا در فکر مردم باشید.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    52 3
    آدما عوض میشن.ایرادی نداره. فقط عوضی نشن آقای سردار