مهر نوشت: ۹ شرکت فعال در حوزه اینترنت برای دریافت مجوز خدمات ارتباطی ثابت باندپهن (FCP ) کنسرسیوم تشکیل دادند.

قرار است تا دو هفته آینده پروانه فعالیت اپراتورهای جدید بازار اینترنت کشور صادر شود؛ این اپراتورها می توانند خدمات ارتباطات باندپهن را بدون محدودیت تکنولوژی واگذار کنند.

پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت ( FCP ) که قرار است جایگزین پروانه فعلی خدمات دهندگان اینترنت در کشور شود در حالی از سوی رگولاتوری اعطا خواهد شد که مهلت فعالیت شرکتهای اینترنتی که تاکنون در بازار اینترنت کشور حضور داشته اند به پایان رسیده است.

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرده که به ۱۸ متقاضی دریافت پروانه خدمات FCP مجوز فعالیت اعطا می کند اما این شرکتها برای دریافت فضای فرکانسی باید در قالب دو کنسرسیوم تقاضای خود را به رگولاتوری ارائه دهند.

هم اکنون کنسرسیوم پیشگامان اطلاعات و ارتباطات جاویدان از ۹ شرکت فعال حوزه خدمات ارتباطی ثابت ( ISP و ISDP ) تشکیل شده است؛ این شرکتها قرار است روز دوشنبه هفته جاری به منظور بررسی مدل های همکاری و چگونگی خرید پروانه ها و مجوزها به استناد مصوبه FCP سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، گردهم بیایند.

ارائه به روزترین خدمات متناسب با آخرین دستاورد‌های فناوری در سطح ملی از جمله اهداف این کنسرسیوم است که هم اکنون، مراحل پایانی فرایند اخذ پروانه FCP از سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی را طی می کند.

گردهمایی شرکت های دارای پروانه ISP و ISDP در موسسه آموزش عالی خاتم برگزار می شود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =