ایرنا به نقل از مدیرعامل شرکت مهندسی آب نوشت: بهای تمام شده کالاها و خدمات تولید شده باید به بنگاه ها و شرکت های خدمات رسان پرداخت شود و هر کجا این اتفاق نیفتاد شاهد بروز مشکل و اختلال در خدمات رسانی بوده ایم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دریافت فقط یک سوم قیمت تمام شده آب از محل تعرفه ها، سبب بروز مشکلات بسیار زیادی در بخش آب و فاضلاب به ویژه در عرصه های نگهداری، بازسازی و بهره برداری تجهیزات آن شده است.

حمیدرضا جانباز روز شنبه در پایان مراسم امضای قراردادهای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بهای تمام شده کالاها و خدمات تولید شده باید به بنگاه ها و شرکت های خدمات رسان پرداخت شود و هر کجا این اتفاق نیفتاد شاهد بروز مشکل و اختلال در خدمات رسانی بوده ایم.

وی گفت: هم اینک در بخش آب، حدود یک سوم قیمت تمام شده این کالا را از محل تعرفه ها دریافت می کنیم که این امر سبب بروز مشکلات متعددی در بخش آب و فاضلاب به ویژه در عرصه های نگهداری، بازسازی و بهره برداری تجهیزات آن شده است.

جانباز تصریح کرد: بهای آب باید اخذ شود و ما به التفاوت آن با طراحی مکانیزمی از سوی دولت به افراد محروم و یا آنانی که توانایی پرداخت ندارند پرداخت شود؛ هرچند هم اینک نیز چنین است و کسانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند با مکانیزم پلکانی پرداخت ها از تعرفه های مخفف برخوردار می شوند.

وی تاکید کرد: اگر شرکت های ارائه دهنده خدمات بخواهند خدمات مستمر ارائه کنند، نیازمند اخذ بهای خدماتی است که در اختیار مردم قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با مطالعات انجام شده و با توجه به ارزش پساب و کمبود آب در کشور، در بخش عمده ای از فلات مرکزی ایران در اجرای تصفیه خانه ها و شبکه های فاضلاب متکی به استفاده از سرمایه های بخش خصوصی به صورت بیع متقابل هستیم.

وی ادامه داد: این بدان معناست که به ازای هزینه هایی که سرمایه گذار انجام می دهد، اجازه استفاده از پساب را در آن بازه زمانی مطابق مدل مالی به سرمایه گذار می دهیم.

جانباز اضافه کرد: در حال حاضر و با انجام توافق با مجموعه دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بیش از 50 پروژه فاضلاب در فلات مرکزی ایران و مناطق کم آب در حال واگذاری به بخش خصوصی است که در آینده نزدیک طی فراخوانی به اطلاع عموم رسانیده خواهد شد.

  بخشی از پساب شهرهای اطراف دریاچه ارومیه به این دریاچه منتقل می شود

وی همچنین در خصوص احیاء دریاچه ارومیه با پساب، تصریح کرد: مطابق مصوبات موجود قرار است بخشی از پساب تعدادی از شهرهایی که در اطراف دریاچه ارومیه مستقر هستند به این دریاچه منتقل شود که از جمله آنها پساب تصفیه خانه فاضلاب تبریز است.

این مقام مسؤول با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده در این تصفیه خانه، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از محل اعتبارات پروژه های مشترک دولت و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

گفتنی است؛ طی روز جاری و با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو اجرای 20 قرارداد به ارزش افزون بر 15 هزار میلیارد ریال با مشارکت دولت و بخش خصوصی به امضا رسید.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =