ایرنا نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنانی روز گذشته اعلام کرد که ائتلاف عراق، روسیه، ایران و سوریه هیچ تاثیری بر روابط بغداد - واشنگتن ندارد زیرا مبارزه با داعش کمک همه کشورها را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، سعد الحدیثی سخنگوی حیدر العبادی به نقل از نخست وزیر عراق اعلام کرد: بغداد با تاثیر گذاشتن اختلافات بین المللی بر منافعش مخالف است.
العبادی افزود: عراق تلاش می کند با همه کشورهایی که آمادگی کمک به این کشور و حمایت نظامی از آن دارند، هماهنگی کند.
به گفته نخست وزیر عراق، بغداد از حمایت آمریکا (در مبارزه با داعش) استقبال کرد و امروز کشورهای دیگری نیز هستند که آمادگی کمک به عراق و حمایت نظامی از آن را دارند به همین دلیل این کشور برای برقراری توازن در روابط خود با منطقه می کوشد.
وی ادامه داد: ما نمی خواهیم اختلافات بین المللی بر منافع عراق منعکس شود و رویارویی با تروریسم فقط از تعهدات قانونی عراق نیست بلکه همه کشورهای جهان را شامل می شود.
العبادی درباره تاثیر ائتلاف چهارگانه بر روابط بغداد - واشنگتن گفت: این امر به هیچ وجه ربطی به روابط بغداد - واشنگتن ندارد زیرا ما به ضرورت هماهنگی میان تلاش ها و همکاری های منطقه ای و بین المللی معتقدیم.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که هیچ مانعی در مسیر ارائه کمک های تسلیحاتی ائتلاف چهارگانه به بغداد برای مبارزه با داعش وجود ندارد و با توجه به موافقت دولت عراق حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در این کشور کاملا هماهنگ شده است.
گروه تروریستی داعش از 19 خرداد 93 بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود درآورده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این کشور شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    بنظر من کل جهان مبارزه با افراطی گری را شروع کرده. البته با توجه به منافع کشورهای مختلف در سایر کشورها این مسیر دشوار است اما انشاالله به پیش می رود. ائتلاف های مختلف تشکیل دادن مضر نیست اما باید هدف یکی باشد و با صبر گره های کار گشوده شود.