۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴

مهر نوشت: جشنواره زوریخ با اهدای جایزه آیکون طلای خود به آرنولد شوارتزنگر ستاره سینمای هالیوود، از وی تجلیل کرد.

آرنولد شوارتزنگر ۶۸ ساله با دریافت جایزه آیکون طلای جشنواره زوریخ تجلیل شد. این جایزه برای ۴ دهه تلاش وی در زمینه سینما به او اهدا شد.

شوراتزنگر با بیان این که این افتخار ورای رویاهای اوست، از دست اندرکاران جشنواره تشکر کرد. وی گفت: رویایم این بود که قهرمان جهان در زمینه بدنسازی شوم، رویایم این بود که ستاره سینما شوم، رویایم این بود که در جهان مشهور و ثروتمند شوم. رویایم این بود که در هر کاری که انجام می‌دهم بهترین باشم، اما به این افتخار فکر نکرده بودم.

آرلوند علاوه بر این که برای دریافت این جایزه به زوریخ رفته، برای معرفی جدیدترین فیلمش یعنی «مگی» هم در این جشنواره حضور داشت. این فیلم بر خلاف دیگر فیلم‌های شوراتزنگر است و او در آن نقشی اکشن و فراواقعی ندارد. در این فیلم او پدری است که باید از دخترش در برابر ویروسی که مردم را به زامبی بدل می‌کند، حفاظت کند.

در جریان پیش‌نمایش این فیلم در جشنواره فیلم زوریخ، فرماندار سابق کالیفرنیا به مخاطبانش گفت این فیلم جدید نیازمند بازیگری متفاوتی با آن چیزی بود که او عادت داشت انجام دهد.

جایزه آیکون طلایی که برای تجلیل از یک عمر دستاورد هنری یک چهره سینمایی به وی تعلق می‌گیرد، پیش از این به دایان کیتون و مورگان فریمن نیز اهدا شده است.

شوراتزنگر که ابتدا به عنوان بدنساز به شهرت رسید جایزه آقای جهان را در ۲۰ سالگی دریافت کرد و پس از دو دوره فرمانداری کالیفرنیا از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، به دنیای سینما بازگشت. «ترمیناتور» موفق‌ترین و شناخته شده‌ترین تلاش او در سینماست.  

ماه پیش شبکه تلویزیونی  NBC اعلام کرده بود شوارتزنگر باید جایگزین دونالد ترامپ در مقام نامزدی جمهوری‌خواهان شود.

یازدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ که از ۲۴ سپتامبر شروع شده امروز ۴ اکتبر به کار خود خاتمه می‌دهد. کریستوف والتس امسال ریاست گروه داوری این جشنواره را برعهده دارد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    4 0
    شوارتزنگر نمی تواند نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود. قوانین رو مطالعه بفرمایید.
  • جوان ایرانی A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    5 0
    تو ترمیناتور جنسیس با اینکه پیر شده بود ولی بازم عالی بود