تمرین‌های پرواز همای برای اجرای کنسرت

ایسنا نوشت: شاید هنوز صد درصد نمی‌داند که مجوز اجرا می‌گیرد یا نه؛ با این حال این روزها سخت مشغول تمرین است و با صدایی رسا در کنار ارکستر می‌خواند.

 صبح‌های خلوت و تاریک این روزهای تالار وحدت با تمرین یک ارکستر موسیقی همراه شده است و از پشت درهای بسته‌ی تالار، کم و بیش صدای خواننده‌ی آن به گوش می‌رسد.

پرواز همای این روزها در تالار وحدت آواز می‌خواند و خیلی جدی خودش را با ارکستر هماهنگ می‌کند. کنسرت تابستانی‌اش با وجود فروش بلیت برای پنج شب، به دستور مقام قضایی لغو شد و رویای «همای» برای اجرای صحنه‌ای در کشورش پس از سال‌ها ناکام ماند.

البته او بی‌کار ننشست و آلبوم جدیدش، یعنی «در شب گیسوان تو» را پس از داستان‌های کش‌دار لغو کنسرتش منتشر کرد تا به قول خودش، فضایی که علیه‌اش ایجاد شده است، تلطیف شود. حالا هم عزمش را جزم کرده تا یک اجرای پاییزی در تهران داشته باشد.

یک ارکستر بزرگ، همای را همراهی می‌کند، البته تعدادی از نوازندگان نام‌آشنای ارکستر سمفونیک تهران نیز در این ترکیب حضور دارند. رهبر ایتالیایی هم هدایت ارکستر را برعهده گرفته و با دقت با کلام «همای» همراه می‌شود. البته روند کاری ایرانی‌ها هم تا حدی این رهبر غربی را شگفت‌زده کرده است؛ از گم شدن نت بعضی سازها بگیر تا ...

«همای» برای این کنسرت یک قطعه‌ی وطنی هم آماده کرده است و گروه کُر او را در این قطعه همراهی می‌کند.

او می‌خواهد خیلی چیزها را در این کنسرت ثابت کند. او در نشست رونمایی آلبومش گفت که اگر قطعاتش در قالب یک کنسرت اجرا شود، همه می‌فهمند که او «بی‌خطر و بی‌آزار» است. همای می‌خواهد نگاه، صدا و به قول خودش، قلب روستایی‌اش را در این اجرا با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

ارکستر بزرگ «پرواز همای» احتمالا شش شب در تهران روی صحنه خواهد رفت.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    16 1
    صداش خيلي دلنشينه و كاراشم عاليه
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    2 21
    اصلا از این آدم خوشم نمیاد