بازار مسکن چه زمانی رونق می‌گیرد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند.

چند سالی است که بازار مسکن به بازاری راکد تبدیل شده و با این وضعیت روز به روز اوضاع این بازار متفاوت‌تر می‌شود، اما این بازار چه زمانی رونق می‌گیرد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران گفت: به طور یقین قیمت مسکن در فصل پاییز نیز هیچ تغییری نمی‌کند و تغییرات در بازار مسکن در برج 10 و 11 صورت می‌گیرد و به امید خدا بازار رونق گرفته و وضعیت بهتر می‌شود.

مشاور املاک دیگری در غرب تهران بیان کرد: وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای است که با گذشت چند ماه حل‌شدنی نیست و تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

او در ادامه گفت: تقریباً سه سال از رکود در بازار مسکن می‌گذرد، در این مدت شاید نوسانات کوچکی در قیمت‌ها رخ داده باشد اما آنقدر کم بوده که تاثیرات آن در این بازار دیده نشده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک بیان کرد: از نظر من نه تنها تا آخر امسال بلکه شاید تا هیچ زمان دیگری بازار مسکن سر و سامان نگیرد، زیرا تا زمانی که قیمت دلار سر جای اولش قرار نگیرد، این بازار رو به راه نمی‌شود.

مشاور املاکی دیگر گفت: از دلایل مهمی که باعث ایجاد وضعیت نامناسب بازار مسکن شده، شهرداری است، زیرا تا زمانی که هزینه تراکم و جواز ساخت پایین نیاید، این وضعیت نیز ادامه دارد؛ چرا که در زمانی شخصی برای تبدیل پارکینگ خانه‌اش به ملک تجاری، برای هر متر نهایتاً 1.5 میلیون پرداخت می‌کرد، اما الان برای همین کار مجبور است برای هر متر 10 میلیون پرداخت کند، در نتیجه شخصی که برای مثال پارکینگ 100متری خود را که زمانی 150 میلیون تومان برای تبدیل به تجاری شدنش پرداخت می‌کرد با یک میلیارد تبدیل می‌کند، این شخص بعد از مدتی می‌بیند خرجش را درنمی‌‌آورد و کاسبی نمی‌کند و این باعث می‌شود بازار مسکن به بازاری کاذب تبدیل شود.

او در ادامه گفت: تازه این موضوع در رابطه با ملک‌های تجاری است و در خصوص ملک‌های مسکونی نیز به همین شکل است، زیرا شخصی برای سرمایه‌گذاری خانه‌ای را خریداری می‌کند، اما زمانی که می‌بیند، سرمایه‌اش تبدیل به سرمایه‌ای بیهوده شده، ترجیح می‌دهد پول خود را در کارهای دیگر سرمایه‌گذاری کند و حتی سپرده‌گذاری در بانک را به خریدن ملک ترجیح می‌دهد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    30 8
    مصالح و دستمزد گرونه بايد قيمت زمين كاهش پيدا كنه تا قدرت خريد مردم براي خريد زمين بالا بره ، با خريد زمين براي ساخت و ساز مصالح و كارگر و خدمات ساختماني ها هم رونق مي گيرن تا اين اتفاق نيفته بازار مسكن هم از ركود خارج نميشه
  • عباس IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    22 4
    سلام،حداقل تا ده سال آینده رونقی در بازار مسکن وجود نخواهد داشت تا بین عرضه وتقاضا توازن ایجاد شود وقیمتها منطقی شود .اکنون قیمت تمام شده مسکن حدود یک چهارم قیمت عرضه وفروش است که رابطه منطقی بین آنها موجود نیست.همچنین اکنون دیگر پولی در دست مردم برای خرید مسکن وجود ندارد وپول موجودمردم کفاف هزینه خرید را نمی دهدلذا روند کاهشی مسکن تا حداقل ده سال آینده تا فروش همه خانه های ساخته شده که بیش از نیاز مردم است ادامه خواهد داشت وانواع روشهای جو سازی وفضا سازی دلالان مسکن برای به رونق درآوردن وفروش مسکن جواب نخواهد داد.اگر فروش محدودی هم باشد مربوط به تبدیل به احسن خانه ها است که افراد خود در عین خریدار بودن فروشنده هم هستند لذا این خریدها تاثیری در عرضه وتقاضا ندارد.
  • علیرضا A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    23 1
    فکر کن در آمریکا بگن آپارتمان متری چند میلیون دلار و ماشین ۳۵ میلیون دلار خب معلومه که همه چیز راکد میشه
  • مینا A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    25 1
    اون موقع که نرخ دلار 3 برابر شد قیمت زمین هم 3 برابر شد در حالیکه زمین جزو کالاهای وارداتی نبود و دلیلی نداشت که قیمتش 3 برابر بشه و فقط باید هزینه ساخت 3 برابر بشه بخاطر همینه که بازار مسکن راکده ..چون بیخودی بالاست .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    11 1
    بازار مسکن هیچ موقع رونق نمی گیرد ، زمانی رونق خواهد گرفت که مردم قدرت خرید داشته باشند این هم فقط مستلزم کاهش قیمت مسکن اسنت
  • محمود IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    12 3
    به نظر بنده که مشاور املاک هستم تا تکلیف برجام مشخص نشه و چند ماه از آن نگذره وضع نه تنها مسکن بهبود پیدا نخواهد کرد بلکه اکثر مشاغل در رکود بسر خواهند برد. حالا هی چوب لای چرخ برجام بزارید...