احتمالا امیر خوش خبر دیگر سرپرست تیم ملی والیبال نخواهد بود.

مرتضی رضایی- خبرگزاری خبرآنلاین؛هنوز مهر نامه تمدید ماموریتش خشک نشده بود که خبر رسید باید به وزارت خانه برگردد.این بدترین خبر برای آنهایی بود که سالها با امیر خوش خبر در فدراسیون والیبال کار کرده بودند.همین دو ماه پیش بود که به درخواست محمد رضا داورزنی وزیر ورزش زیر برگه ماموریت خوش خبر را امضا کرد تا او باز هم سرپرست باشد و باز هم در کنار ملی پوشان روزهای خوبی را تجربه کند اما یکدفعه ورق برگشت و خیلی زود ماموریتی که به او داده بودند به پایان رسید! او که شاید در ورزش ایران محبوب ترین ، پر افتخار ترین و موفق ترین سرپرست تیم ملی محسوب می شود دوباره به وزارتخانه برگشت. ظاهرا ناکامی  تیم ملی درجام جهانی نتیجه اش تنها از دست رفتن سهمیه المپیک نبود ، که والیبالی ها این بار سرپرست تیم ملی اشان را  هم ندارند. سرپرستی که خود والیبالی ها معتقدند:«پدر معنوی مان است.»مردی که موها و ریش هایش را سالهاست در آسیاب همین والیبال سفید کرده و سالهاست که با داورزنی کار می کند.از زمانی که در تیم صنام بودند.وقتی داورزنی رییس شد خوش خبر را هم با خودش آورد چون اعتقاد ویژه ای به او داشت و البته هنوز هم دارد.چه اگر این طور نبود هرگز با صراحت نمی گفت:«در کل ایران را که بگردید سرپرستی مثل او پیدا نمی کنید.»

اما چرا این اتفاق افتاد؟این سوال خیلی از کسانی است که مو به مو و خط به خط اخبار والیبال را دنبال می کنند.حتی برای بازیکنان تیم ملی هم علامت سوال بزرگی شده است که چرا خوش خبر که دو ماه قبل تازه حکم گرفته بود به یک باره و با اعلام نیاز وزارت ورزش به محل اصلی خدمتش فراخوانده شد؟در زمانی که تیم ملی در ژاپن بود و همه از تغییر کواچ حرف می زدند در تهران اتفاق های دیگری در شرف افتادن بوده که البته کسی زیر بار آن نمی رود.البته خیلی ها این اتفاق را به شایعه ربط می دهند.تشکیل جلسه در وزارت ورزش و انداختن تمام ناکامی ها بر گردن سرپرست تیم ملی با این اتهام که:«تیم از نظر سرپرستی مشکل دارد.»

شایعه ای در این روزها مدام دهان به دهان می شد ، شایعه ای که البته  تکذیبش اصلا دور از ذهن نبود. اینکه محمود افشاردوست و بهروز عطایی نظر کارشناسی شان تغییرات در کادر سرپرستی تیم ملی والیبال باشد . در شرایطی که نشست ویژه بررسی علل شکست تیم ملی برگزار شده و بحث حضور یک دستیار ایرانی در کنار کواچ به او تکلیف شده و وزارت ورزش هم حکم ماموریت خوش خبر را لغو کرده ، این شایعات درباره چرایی ماجرا دور از ذهن نبود. دبیرکل فدراسیون اما با قدرت چنین شایعه ای را تکذیب کرد و بهروز عطایی هم که همیشه رک در این مسائل سخن می گوید گفت:«هیچ دیداری با مسئولان وزارتی و به صورت انفردای نداشتیم و این حرف ها از اساس دروغ است.»

می گویند خوش خبر پاشنه آشیل فدراسیون داورزنی است.شخصی که اگر نباشد خیلی از کارها در این فدراسیون روی زمین می ماند.اما خودش عقیده دیگری دارد و وقتی حرف می زند خیلی از مسائل را باز می کند«کارها اینقدر روتین و با برنامه است که اگر من نباشم آبی از آب تکان نمی خورد.پاشنه آشیل فدراسیون نیستم اما یک چیز را خیلی خوب فهمیدم،اینکه می خواستند من کلا در والیبال نباشم.»

شاید هیچ کس بهتر از خود خوش خبر نتواند در این مورد توضیحات لازم را بدهد.او از روزی می گوید که پایش به تهران رسید و فهمید که چه اتفاقاتی افتاده است:« وقتی  من به تهران رسیدم، همکارانم زنگ زدند  و گفتند که نامه ات را زده اند. نامه اعلام نیازت و باید بیایی وزارت. هرچه گشتم کجا اعلام نیاز کرده ، پیدا نکردم. امور اداری؟ مالی ؟ دفتر امور مشترک ،اداره تعهد اداری و... به هرکس گفتم گفت آقا نیا که جا نداریم. پس  کی اعلام نیاز  کرده؟ بعدا دو زاری من افتاد که بابا خواستند من از والیبال جدا شوم. شاید بگویند جا نداریم. اصلا بگویند ژیمناستیک نه بگویند برو ورزشگاه انقلاب "تی" بزن اصلا هرچی. مهم این است که من از والیبال جدا شوم. »

با این حال به نظر اتفاقی که نباید افتاده است و شواهد نشان می دهد که  حکم بازگشت خوش خبر به وزارت ورزش امضا شده و ماموریت او در فدراسیون والیبال پایان یافته است مگر اینکه....وقتی با محمد رضا داورزنی تماس گرفتیم تا از او در این مورد سوال کنیم او چنین واکنشی از خودش نشان داد:« اتفاق بدی است.در کل ورزش ایران را که بگردید سرپرستی مثل خوش خبر پیدا نمی کنید.او کارش را بلد است و سالهاست که دارد با ما در فدراسیون کار می کند.مطمئن باشید که ما تمام تلاش مان را می کنیم تا هر طور شده اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد.»

می گویند این یک کارت زرد است و به نوعی یک هشدار برای سرپرست تیم ملی.اما خودش چنین عقیده ای را ندارد:« این قضیه شاید فرصتی باشد که من به زندگی ام برسم. هیچ مشکلی ندارم و همچنان والیبال را ساپورت می کنم. اما اصلا نامه نگاری نمی خواهد. آنها کافی است فقط به من  بگویند خیلی ممنون ، 10 سال زحمت کشیدی و خسته شدی حالا برو. این جوری نامه بدهند. وزیر رئیس من است . من اصلا نمی توانم روی حرفش ،حرفی بزنم، بگوید نه نمی آیم . اصلا چنین چیزی نیست. من اصلا این کاره نیستم. فعلا دنبال رتق و فتق امورم. رفتار محترمانه مهم است.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =