سیروس ناصری دیپلمات سابق کشورمان شب گذشته در برنامه ثریا در مناظره با بیژن پیروز گفت: تاخیر کمیسیون برجام در مورد توافق تاکنون 3 میلیارد دلار به ایران ضربه زده است.

به گزارش خبرآنلاین این عضو سابق تیم مذاکره کننده با اشاره به رویکرد مخالف صدا وسیما به برجام  گفت: صداوسیما با پول مردم علیه آنان عمل می کند و به نظرم باید اسم این برنامه ثریا را باید سنگلاخ یا مریخ بگذارید. 

 سیروس ناصری در برنامه ثریا شبکه یک سیما که با حضور بیژن پیروز رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران برگزار شد افزود : دندانهای این گرگ در این سالها کشیده و امریکا به میش تبدیل و اکنون در باتلاق یمن ، سوریه ، عراق، لبنان و مناطق دیگر گرفتار شده است.

وی گفت: آمریکا اسمش استکبار اما عقلش کوتاه است بنابراین نباید اینقدر بزرگش کنید.

ناصری در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: طبق توافق برجام روابط تجاری و اقتصادی با ایران به صورت عادی در خواهد آمد و اگر آنها نیز تخلف کنند ما در روابطمان با آژانس و دیگر طرف ها تجدید نظر خواهیم کرد .

وی افزود : آمانو در طول سالهای گذشته به ابزاری برای جنگ آمریکا علیه ایران تبدیل شده بود و از آنجا که در آن دوره شهید نیز داده بودیم انتظار این بود که در روابط با آژانس تجدید نظر می کردیم .

سخنگوی تیم هسته ای دولت اصلاحات گفت: اکنون قدرت ایران و مقاومت مردم بیشتر شده چرا که ملت ایران سالهای زیادی با وجود اینکه برخی اقدامات باعث هزینه های زیادی برای کشور شد مقاومت کردند و شانه خالی نکردند .

ناصری افزود: بالاخره طرف های مقابل واقعی و غیر واقعی از برنامه هسته ایران می ترسند و می دانند اگر کاری بر خلاف برجام کنند ما تجدید نظر می کنیم و به عقب برمی گردیم و شرایط مبهم خواهد شد و آنان نیز به علت ترسشان علاقه ای به وجود شرایط ابهام ندارند .

مذاکره کننده سابق هسته ای همچنین از برنامه های صداوسیما در مورد توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت: باید اسم برنامه ی ثریا را بگذارید مریخ و سنگلاخ، کار شما سیاه نمایی و امیدزدایی است.

ناصری افزود: صداوسیما با پول مردم برخلاف مردم عمل می کند.

وی ضمن انتقاد از تعلل های مجلس در تصویب برجام گفت: کمیسیون برجام تاخیری که ایجاد کرده تا این لحظه 3 میلیارد دلار برای کشور هزینه داشته و به ایران ضربه زده است، با این رقم می توانستیم و آبادان را آباد کنیم.

در ادامه رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران در سخنانی گفت : آنچه که از رسانه ها مشهود است این است که دشمنی آمریکا در زمان برجام کاهش نیافته بلکه بیشتر نیز شده است .
بیژن پیروز تصریح کرد : اگر آنان قبلاً ماهی یکبار تهدید نظامی می کردند اکنون به هفته ای یکبار رسیده است .

وی ادامه داد : ما و دیگران از متن مذاکرات به طور دقیق خبر نداریم و محتوای آن در دوره فعلی و قبلی محرمانه مانده است اما امروز قدرت ما بیشتر شده است و شاید بتوان گفت می توانستیم به امتیازات بیشتری دست پیدا کنیم هر چند شاید درون مذاکرات درباره بسیاری موارد بحث شده باشد .

وی افزود : سخن اینجاست که چرا حقوق هسته ای ما باید کمتر از پاکستان و هند باشد ما درباره داوری برجام مشکلاتی داریم چرا که در نهایت موضوع به شورای امنیت ارجاع می شود که در آنجا وضع معلوم است .

رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران ادامه داد : پرسش اینجاست که اگر چند ماه از زمان برجام سپری شود و ما به تعهداتمان عمل کنیم اما آنان عمل نکنند رفتار چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟

وی افزود :تهدیدها علیه ما همچنان ادامه دارد بنابراین برای زندگی در شرایط صلح باید همیشه آماده جنگ باشیم .

پیروز: ممکن است دکتر صالحی زنده نماند

در این برنامه رویکرد و موضع گیری مجری بسیار جالب و حائز اهمیت بود به گونه ای که گویا طرف اصلی مذاکره مجری تلویزیون بود. این وضعیت تا جایی ادامه پیدا کرد که طرف مناظره با سیروس ناصری به زبان طعنه آمیز گفت: از مناظره بين شما استفاده مي کنم. 


برنامه كاملا در مخالفت با برجام تنظيم شده بوداز طرح سوال نظرسنجي كه مورد اعتراض جدي ناصري قرار گرفت تا پلي بكها كه تماما در گفت وگو با مخالفين برجام انجام شد

دکتر پیروز به جای نقد متن برجام به پیش بینی از زنده ماندن یا فوت کردن دکتر صالحی پرداخت و گفت:  در آينده كه تيم مذاكره كننده نباشند اين قرار داد ميتواند نقض شود جالب آنكه گفت ضريب اميدواري به زندگي در ايران ٧١سال است و دكتر صالحي شصت و خورده اي سن دارد پس عمرش قد نخواهد داد كه اجراي كامل برجام را شاهد باشد لذا معلوم نيست بعد از نبود صالحي ما بتوانيم برجام را اجرا كنيم ويا غربيها به حرفهايشان در اون روزگار پايبند باشند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    واقعا صحبتهای دکتر بیژن پیروز کاملا منطقی و پخته بود. بنظرم ایشون از نوابغ و نخبگان سیاسی ایران هستند. امیدوارم در آینده بیش از گذشته از تاثیر این استاد ارجمند دانشگاه تهران بهره ببریم. ب
    • سعید A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      ایشون همون بردرد کلاس درس میخورم نه مصلحت کشور مردم ... ارامش در مردم . صبح تا غروب ذکرشون شده امریکا امریکا با با شما هشت ساعت دوره تون چه کار کردید جزء تحریم روز به روز بیشتر شد . اینا فکر میکن همه ببد هسن فقط اینا خوبن
    • امیر IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      57 36
      ضمن احترام به نظرتون خب راه حل ایشون چی بود؟ چرا نظرات ایشون تا قبل از این مذاکرات پخته نبود که ما از این مخمصه بیرون بیایم.. بیرون گود نشستن راحته. ادامه مسیر قبل اشتباست آقایون.
    • محسن A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      10 1
      پیروز منطقی و پخته صحبت کرد؟ پیروز نابغه و تخبست؟ کافیه فقط یک روز و فقط یک جلسه بیاید دانشگاه تهران و از کلاس درس؟ ایشون بهره مند شویید تا عطای تحصیل رو به لقایش ببخشید. از نظر اخلاقی هم هیچی نگم بهتره فقط برید و تحقیق کنید چه بلایی سر عسگرخانی که اتفاقا از هم طیفیاش بود اورد تا شد رییس مرکز مطالعات
  • محمد حسن IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    زنده باد برجام زنده باد اراده ملت
    • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      خودت رو خسته نکن رفیق. از برجام هیچ نونی گرم نمیشه برای شما و باقی ملت. کاش اینقدر ساده به قضایا نگاه نمیکردیم
  • امید A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    صدا و سیما کی علیه ما نبوده؟؟................؟؟
    • محسن A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      2 20
      آدمای که صبح تا شب پای ماهواره ان و دیدن هر جور صحنه ای براشون عادی شدهو پای تحلیل های بیبی سی و ..میشینن و دنیا رو از اون دریچه میبینن معلومه که برنامه های صداوسیما رو علیه خودشون میدونن
  • حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    49 38
    درسته صحبتهای روزنامه شرق رو انعکاس دادین ولی بی انصافی دوستان کاملا مشهود بود. کسانی که برنامه رو دیدند واقعا به چشمان خودشون دیدند که آقای ناصری اصلا در این مناظره در مقابل استدلال های طرف مقابلشون موفق نبودن.
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    76 38
    وقتی که قرار نیست چیزی دوزار ارزان بشه صد سال سیاه برجام اجرایی نشه به درک
    • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      0 5
      هزاران لایک مدیریت اقتصادی کشور واقعا عجیب و تاسف بار است ... همه چیز گران شده و الان بخاطر بالا رفتن قیمت ارز تورم دیگری در راه است آخر چرا ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    34 61
    پس چرا فقط صحبتهای طرف اصلاح طلب رو بازتاب دادین؟؟؟ تنها جملاتی هم که از دکتر پیروز نوشتین کاملا ناقص هستند و حق مطلب رو ادا نمیکنه. دکتر پیروز خیلی جملات مهمی گفت. چرا اونها رو ننوشتین. امیدوارم نظر من رو بازتاب بدین ولی این کار که فقط صحبتهای طرف اصلاح طلب رو نوشتین، خلاف عدالت هست
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    12 49
    شما که فقط صحبت های سخنگوی اصلاح طلب ها رو نوشتین اتفاقا طرف مقابل خیلی بهتر صحبت کرد
  • هلیا A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    83 31
    حمله سایبری دلواپسان کذاب.با این مثبت و منفیهای تهوع اور نمیتوانید برای خودتان و اربابتان و جبهه مثلا پایداری اعتبار کسب کنید .
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      1 10
      چطور شما میبیند مخالفاتون بیشرن میگید حمله سایبری شده نه بابا تقلب شده فردا برزید تو خیابون /ولی ما هر چی کامنت میذاریم به طور خودجوش محو میشه
  • بی نام EU ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    85 8
    كاسبان تحريم فقط به منافع خودشان مي انديشند
  • هادی A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    17 32
    اصلا اصلاح طلب هارو کسی بازی نمیده...متاسفانه
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    57 28
    ناصری گفت: «آمریکا اسمش استکبار اما عقلش کوتاه است بنابراین نباید اینقدر بزرگش کنید». برو خوش باش که عقل آمریکاکوتاهه. خوبه عقلش کوتاهه و اینقدر به ایران ضرر زده. اگه عقلش زیاد بود چه می کرد. خوشم میاد که خیلی رو دارین و اصلا کم نمیارین. شما همیشه در توهمتان پیروز هستین نه در صحنه واقعی
    • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      1 3
      بزرگترین خطر دست کم گرفتن دشمنه این کشورهای کوچول موچول عربم نباید دست کم گرفت چه رسد به آمریکا
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    72 7
    کلا صدا و سیما و دلواپسان ضد ملتن ولی خوشبختانه اینترنت و شبکه های مجازی ملت رو آگاه میکنه وایسا سرخوش باشن
  • ایرانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    51 6
    خبرانلاین هک شدی که الان مثبت میزنیم منفی میاد اونم از پیامک دیشب ثریا که هرچقدر آری میزدیم گزینه نخیر بالا میرفت
    • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      5 9
      نمی دونم چرا شما هر وقت که نتیجه به نفعتون نیست میگین تقلب شده؟ بزرگ شو جانم
  • بی نام US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    54 5
    تا بحال ندیده بود م مجری تلوایزون اینقدر هتاک باشد و بصورت علنی خودش طرف دعوا باشد و از طرفی این اقای پیروز با کدام اطلاعاتعلمی ریس مرکز در دانشگاه تهران شده است و مگر ایشان خداست که زمان مرگ تعیین می کند .
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    2 2
    کلا سرکاریم
  • سالار A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 5
    نمیدونم چطوره امار میدن 87 درصد مردم موافق برجام هستن ولی دیشب تقریبا 78 درصد مخالف خلاصه یه جای کار شدید میلنگه
  • سعدى A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    11 1
    اى برادرجان، مگردرآن ٨ ساله هشتصدميليارددلار دودشدرفت هوا، كسى راكك گزيدكه براى اين سه ميلياردهم دل كسى بدردبيادآنكه هميشه وهمه جاضررميكندملت است وبس، وگرنه اين كاسبان تحريم كه اوضاع واحوالشان خيلى خوب است
  • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    11 3
    آقای پیروز همان ادعاهای دلواپسان را در بسته بندی شیک تری گذاشتند روی میز.ضمن انکه اینطور ناامید از عمر اقای صالحی حرف زدند شرظ ادب نبود.