فتوای عجیب داعش درباره زنان اهل کتاب و واکنش علمای الازهر

حوزه نیوز نوشت:

برخی علمای فتنه انگیز حامی داعش به تازگی فتوا داده اند که هر زن اهل کتابی که به ده رزمنده داعش زنا بدهد، مسلمان می شود. این فتوا مخالفت علمای الازهر را برانگیخت و در بیانیه ای اعلام کردند که این داعشی ها کافر هستند و کاری را انجام می دهند که حیوانات هم انجام نمی دهند.

احمد عمر هاشم: فتواهای آنها خلاف عقل است

شیخ احمد عمر هاشم عضو هیئت علمای بزرگ الازهر در این رابطه گفت: این فتوا خلاف عقل است و هیچ انسانی نمی تواند آن را بپذیرد و استفاده از دین و فتوا برای حلال ساختن آنچه خداوند حرام ساخته باعث می شود صاحب چنین فکر و عملی از دین خارج شود، زیرا کسی که حرام خدا را حلال بشمارد همانند کسی است که حلال خدا را حرام بشمارد و هر دو کار جایز نیست.

زناکار باید اعدام شود حتی اگر زن طرف مقابل او اهل کتاب باشد

دکتر محمود مهنی عضو هیئت علمای بزرگ الازهر نیز در این رابطه گفت: خداوند متعال می فرماید: «الزانية و الزاني فاجلدوا کل واحد منهما مائة جلدة ولا تأخذکم بهما رأفة في دين الله إن کنتم تؤمنون بالله و الیوم الآخر» .

وی در این زمینه به روایت پیامبر(ص) نیز استناد کرد که می فرماید: «کسی که زنا می کند در هنگام زنا مؤمن نیست» و علمای اسلام تاکید کرده اند که مرد زناکار باید کشته شود حتی اگر با یک زن کتابی زنا کرده باشد.

وی افزود: پیامبر اسلام می فرماید: «هرکس زنا کند با شراب بنوشد، خداوند ایمان را از دل او جدا می کند همان طور که یک مرد پیراهن از تن خود بیرون می آورد» و خداوند متعال درباره این عمل زشت می فرماید حتی به زنا نزدیک هم نشوید و قبح زنا به اندازه ای است که از توصیه های ده گانه یهود و نصارا می باشد و حتی کسانی که پیامبری نداشتند هنگامی که متوجه شدند همسر عزیز مصر به یوسف علاقه دارد گفتند این زن در گمراهی آشکار است.

این عالم مصری گفت: این داعشی ها از اسلام خارج هستند و به هیچ دینی حتی به دین حیوانات ایمان ندارند، زیرا حیوانات هم مرتکب این کار نمی شوند و بدون شک چنین افرادی کافر هستند.

مفتی دار الافتاء: چنین کاری از مسلمان سر نمی زند

شیخ مجدی عاشور مفتی دار الافتای مصر نیز گفت: ما در مورد داعش و اصل و ریشه آنها و حامیان مالی آنها تردید داریم زیرا هیچ مسلمانی هر چقدر هم که گناهکار باشد چنین کاری انجام نمی دهد و اسلام بر حفظ کرامت مسلمان و غیر مسلمان تاکید دارد، زیرا حفظ کرامت انسان از مقاصد شریعت است و به ما دستور داده کرامت پیروان تمام ادیان را حفظ کنیم، زیرا حفظ کرامت انسان خواسته خداوند است که فرمود: و لقد کرمنا بنی آدم.

وی افزود: این فتوا و سخن باطل، جنایتی است که به جنایت های داعش افزوده می شود، زیرا ادعایی باطل و دروغین است که اسلام از آن بیزار است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    39 13
    حامی مالی که مشخصه چه حکومتی هست .فعلا بنام اسلام هر کاری میکنند البته بااجازه بزرگترهاشون
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    20 6
    وای پناه بر خدا
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    12 0
    ی ذره مغز تو اون کلشون نیستمگه مسلمان شدن انقد سخته که زن اهل کتابی بخواد واسه مسلمان شدن این کارو بکنه خاک بر سرا
  • یک شیعه EE ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    13 1
    دم این مفتی اهل سنت گرم که مخالف داعش هست. خدا علمای بابصیرت. را برای جهان اسلام حفظ کنه.