مهر نوشت:جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد، خواستار احیای دانشگاه علوم اقتصادی زیر نظر این وزارتخانه شده‌اند. معاونت امور مجلس وزارت اقتصاد نیز اخیراً به این نامه پاسخ داده است.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد، خواستار احیای دانشگاه علوم اقتصادی زیر نظر این وزارتخانه شده‌اند؛ معاونت امور مجلس وزارت اقتصاد نیز، اخیراً به این نامه پاسخ داده است.

بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۵ مردادماه امسال در نامه ای به علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار احیای دانشگاه علوم اقتصادی که پیش از این زیر نظر این وزارتخانه قرار داشته است، شده‌اند.

این نمایندگان که در میان آنها اسامی حامد قادرمرزی، سیدمحمود نبویان، محمدعلی اسفنانی و سیدمحمدباقر عبادی به چشم می‌خورد، در نامه خود با اشاره به صبغه و سابقه کاری دانشگاه علوم اقتصادی در حوزه نظریه‌پردازی اقتصاد و نیز ضرورت ورود به عرصه های جدید از قبیل «اقتصاد مقاومتی» خواستار احیای آن شده‌اند.

در پی این نامه، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخی که از طریق معاونت امور مجلس این وزارتخانه و در تاریخ ۲۶ شهریورماه امسال به نمایندگان داده، با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۳ مبنی بر انتقال دانشگاه علوم اقتصادی از وزارت اقتصاد به وزارت علوم، انجام درخواست نمایندگان را خارج از حیطه اختیارات وزارت اقتصاد و غیرممکن اعلام کرده است.

در این پاسخ همچنین تاکید شده است که رشته های مورد نیاز وزارت اقتصاد و سازمانهای تابعه آن، هم‌‌اکنون در دانشگاههای دیگر ارائه می‌شود، بنابراین پیگیری چنین درخواستی مغایر اصل کوچک‌سازی دولت است.

مکاتبه این نمایندگان با وزیر اقتصاد پس از آن صورت گرفته است که از حدود دو سال پیش تاکنون، زمزمه‌هایی درباره ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق) شنیده شد و همزمان، اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم اقتصادی به این تصمیم نیز آغاز شد. این دانشجویان از آن زمان تاکنون، همچنان نسبت به این تصمیم معترض بوده‌اند و با مراجعه به مسئولان وزارت علوم و برگزاری تجمع‌های مکرر مقابل مجلس و دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواستار حفظ دانشگاه علوم اقتصادی شده‌اند.

مسئولان وزارت علوم نیز، دلیل این تصمیم را مصوبه سال ۸۳ شورای عالی اداری درباره ادغام این دانشگاه در یکی از دانشگاه‌های تهران عنوان کرده‌اند.

22439

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مسئولان نظام ما فقط بلدن نامه بنویسن به هم