معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: عزم و اراده قوی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای ساخت این پروژه وجود دارد و تا پایان سال آینده قطعه یک این آزادراه بالاخره پس از ۱۸ سال به افتتاح می رسد.

چینی ها سال آینده از پروژه های آزادراه تهران-شمال می روند.این خبر را علی نورزاد معاون وزیر راه وشهرسازی داده است.حالا با قولی که حسن روحانی رییس جمهور هفته گذشته در سفر به مازندران داد و قول تکمیلی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای پایان پروژه 41 ساله آزادراه تهران-شمال مطرح کرد،معاون او از پایان عملیات تا سال آینده خبر می دهد.

به گزارش خبرآنلاین؛طرحی که برخی خبرهای غیر رسمی حکایت از هزینه 50هزارمیلیارد تومانی دارد.هرچند که این گزارش ها تایید نشده اما شاید بهتر باشد، دولت یازدهم به عنوان خاتمه دهنده این طرح 18 ساله گزارشی از حجم منابعی که برای تکمیل این طرح هزینه شد،ارایه کند.

با این حال علی نورزاد با اشاره به سرمایه گذاری جدید ۶۵۰ میلیارد تومانی در آزادراه تهران- شمال، گفته است: در طول یک سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای اتمام قطعه ۴ سرمایه گذاری کرده‌ایم و برای احداث قطعه یک با ۶ پیمانکار به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی او با بیان اینکه برای احداث قطعه یک با ۶ پیمانکار داخلی و خارجی قرارداد ۶۰۰ میلیاردی منعقد شده است،‌ اظهار کرد:‌ عزم و اراده قوی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای ساخت این پروژه وجود دارد و علی رغم تمام محدودیت ها در منابع مالی کشور تا پایان سال آینده قطعه یک این آزادراه بالاخره پس از ۱۸ سال به افتتاح می رسد.

وی با بیان اینکه یکی از ۶ پیمانکار قطعه یک چینی ها هستند، ادامه داد:‌ سال بعد قرارداد شرکت چینی برای حضور در آزادراه تهران- شمال تمام می شود و چینی ها سال بعد از این پروژه می روند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی مانند آزادراه و بزرگراه ها،‌ گفت: ارائه اراضی محدوده پروژه به سرمایه گذاران را به عنوان تسهیلات خاص می دانیم و برای جبران بازگشت سرمایه،‌ اراضی محدوده پروژه ها را در اختیار سرمایه گذاران می گذاریم تا با ساخت پروژه هایی مانند مجتمع های مسکونی و تجاری،‌ بین راهی و ... از عواید آن بهره مند شوند.  

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    36 3
    قطعه یک همون قسمتی نیست که در تابستان سیل اومد؟ این قسمت که عملا کاری نشده چطور میخوان افتتاحش کنند؟ ضمنا قطعه 4 با یک باران بسته میشه و باز مردم باید از جاده قدیم استفاده کنند، بهتر نبود قبل از بازگشایی مسیر، مشکل رو ریشه ای حل کنند؟ وگرنه به فرض ساخته شدن کل اتوبان با یک بارش باران جاده بسته میشه.
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    24 0
    قطعه ۲ و ۳ هم که جزو این بزرگراه نیستند.
  • هادی A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    7 0
    ما نخواهیم اسم چین رو بشنویم کی رو باید ببینیم؟