نذر کردن به عنوان یک عمل مستحب کارکردهای مادی و معنوی متعددی در زندگی ما دارد

این اقدام اگر با رعایت موازین شرعی و عرفی آن همراه شود تاثیراتش مضاعف می گردد. پیشنهاد شما برای بهتر مصرف شدن آن چیست؟

دیگاه خود را به صورت کامنت بنویسید.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 98
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی میرزایی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    247 4
    به نظر من این موضوع به افرادی ربط داره که نذر می کنند. مردم باید جوری نذر کنند که منفعتش بیشتر به محرومان بشه.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      39 0
      افرين ، ميشه به مردم گفت كه تو چه مواردي نظر كنند، تا فقر كمتر بشه، تبليغ تلوزيوني درست كنند براش، ولي اينكه سازمان و دفتر دستك داشته بشه من كه خيلي مخالفم، گندش در مياد
    • مهدی A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      5 1
      نذر نباید حتما شام باشه.میتونه میوه باشه برای خالی نبودن عریضه.ولی بهترین کار نذر فرهنگیه.کتاب،کمک به مناطق محروم و مدارس محروم از طریق کانال معتبر و ...
    • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      6 2
      مردم خودشون میدونن چکار کنند کار وقتی خراب میشه که پای دولتهامیاد وسط در ضمن هدفمندی یارانه ها واسه هفت پشتمون بسه نمیخاد نذوراتو هدفمند کنید
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    159 3
    نذر کار بسیار پسندیده ای است اما اسراف در آن ، می تواند به ضد خودش تبدیل کند.
  • حسین 7 IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    یک ارگان سازماندهی بشه و افراد نیازمند را شناسایی کنند و نذر های مردم را به دستشون برسونن.
    • امیرحسین US ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      106 3
      این پویایی نذر به غیر دولتی بودن محض اون ارتباط داره دست دولت و متولیانش بیفته هزار و یک ایده متفاوت باعث از بین رفتن یک سنت قدیمی میشه مردم باید به مرور به پختگی برسند که اسراف یا خودنمایی از کارهاشون حذف بشه و رزق متبرک بیشتر به سمت مردمی بره که احتیاجات جدی در اولین نیازهای زندگیشون دارند.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      10 29
      عزیز دل شکر خدا اینقدر خیریه تو این کشور هست که فقط کافیه نیت کنی، همه مدلش پیدا میشه، برای هر قشر گرفتار
    • میلاد A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      4 76
      به نظر من افراد مشهوری که در بین مردم محبوبیت و مقبولیت دارند متولی دریافت نذورات بشن و بین مردم فقیر توزیع کنن
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      52 4
      اگه افتاد دست دولت، 9 درصد مالیاتشم میگیره. :
  • مهران پاکدل IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    132 4
    سلاممن از اعضا هيئت مديره موسسه خيريه طلوع همدلي در اهواز هستم.ما سالمندان بي سرپرست را نگهداري ميکنيم و بچه هاي بي بضاعت را آموزش و کار براي زنان بي سرپرست فراهم ميکنيم.بايد نذورات به سمت اين گونه موسسات مردمي و نه دولتي سوق داده شود.نذر بايد مستمر باشد ولو اندک که کارساز باشد نه احساسي و در يک زمان خاص.بايد بگذارند موسسات خيريه مردمي خودشان را معرفي کنند و مردم آنها را بشناسند.سيستم فعلي نذورات گاهی اسراف است و يکي دو شب شکم چند نفري را سير ميکند.با تشکر
  • دوست IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    17 8
    سلام دوستان باید ببینم ریشه نذر چیست برای مردم نذر تعریف و ریشه یابی شود سپس نذورات جهت دهی شود برای اینکه جامعه بیشترین استفاده و بهره روری را از تذورات داشته باشد به نظر من اصل ریشه نذر کردن کمک به اشخاص و برطرف کردن مشکل برادران و خواهران مسمان مان است حا لا این کمک میتواند غذا پختن باشد و یا کمک هزینه درمان یک نیاز مند و یا ساختن راه یا پل یا خانه یا مدرسه و یا خیلی چیزهای دیگر همه این نذورات باید باشد ولی اگر توسط مسئولین مربوطه جهت دهی شود بسیار عالیست که جامعه بیشتر از کمک ها بهره مند گردد
  • ايراني مظلوم IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    135 8
    يه بار تو زندگيمون يارانه ها رو هدفمند كردن،خواهشا اين يكي رو هدفمند نكنيد كه سرمون كلاه ميره دقيقا مثل يارانه ها كه تا بيخ كلاه سرمون گذاشتن.
  • علي IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    39 5
    بايد به نام امام حسين خانه براي بيخانه ها ساخت و ايجاد اشتغال نمود اين امر با تاسيس اداره و يا موسسه ممكن نيست بايد فكر كساني كه ميخواهند نذري بدهند اگاه شود كه ايا بهتر است يك وعده به نام حسين گروهي سير گردند يا خانواده اي در تمام طول عمرشان بنام امام حسين در خانه كوچكي زندگي كنند.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    71 6
    بنظر من باید شکل نذرها عوض بشه بیشتر به سمت کمک به بیماران و بیمارستانها و مستمندان بره همچنین نذر فرهنگی رو بشتر تبلیغ کنند تا در جامعه نهادینه بشه.
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    17 19
    در این موضوع نباید اسیر افراط و تفریط شد. باید با موضوع عقلانی برخورد کرد. نه باید زیرآب نذری رو زد و اداهای روشنفکری درآورد و نه با تعصب روی روش های سنتی، اه نوآوری رو بست
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    40 1
    نکته ای که به نظر من مهم است اینکه این موضوع کاملا مردمی است و آسیبهایش هم باید توسط مردم حل شود. به عبارت دیگر نباید انتظار داشت دولت وارد کار شود.
  • مهدی A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    19 47
    لطفا دیگه این مورد رو هدفمندسازی نفرمایید به نظر من نذورات برا همه است اونی هم که نذر می کنه میگه برا عزاداران امام حسین و نمیگه عزاداران فقیر امام حسین اگه نیتش کمک به فقراست دیگه محرم و صفر نداره و همیشه میتونه نذری بده مکان هاش هم معلومه. فقط مردم با فرهنگمون یکم باید همت کنن و شکل گرفتن نذورات رو عوض کنن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    نذری امام حسین ع برای همست پیر و جوون زن و مرد فقیر و غنی نمیشناسه. چه بسا ثروتمندایی که دلشون لک زده برای....
    • محراب IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      23 46
      چرا اینقدرمنفی دادن به این نظر؟
    • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      30 4
      جناب محراب ,چون عذر بدتر از گناه است.به نظر شما چرا باید اطعام یک غنی به جای یک فقیر در نزد خداوند پذیرفته باشد؟از کی تا به حال دل لک زده شده معیار کار نیک؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      30 0
      دوستان ثروتمند که معمولا هم با ماشین میان و ده تا ده تا نذری میبرن اگر دلشون لک زده برای نذری دست در جیب مبارک کنند پول مثلا 100 تا نذری رو بدهند ده تا دونه نذری رو هم وردارید ببرید نه اینکه بیایید جایی که 100 تا دونه نذری میدن ده تا رو وردارید ببرید. پول بده به کسی که می پزه تا پخت کنه ده درصدش رو هم ببر بخور این دیگه چه حکایتیه که دلمون لک زده؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    59 2
    بنظر من این نذورات بجای این که در مناطق اعیان نشین پخش شود در مناطق فقیر نشین توزیع شود
  • بی نام US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    6 29
    باسلام به نظرم ابتدا گروه در هر استان تشکیل گردد اساسنامه نوشته هیت مدیره مشخص شود و اولویت های کمک مشخص شود صندوقی جهت جمع اوری کمک ها تشکیل گردد
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    23 29
    قدیمی ترین ngo های موجود در عالم هیات های عزاداری امام حسین با همه تشکیلات و جزییاتش هستند. کاری که مردمیه باید مردمی بمونه تجربه نشون داده هر وقت حاکمیتها در کارهای مردمی دخالت کنن علاوه بر آن که با هدف موج سواری وارد میشن و نیتشون خیر نیست، باعث خراب کردن اون کار میشن. لطفا در کار امام حسین دخالت نکنید و به همون وظیفه تون که ایجاد امنیت و رفاه و شغل و . . . . هست بپردازید
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    26 20
    بزارین به حال خودش باشه
  • وحید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    23 2
    میشه کاری کرد که هم شعائر حفظ بشه و هم از اسراف جلوگیری بشه. مثلا هیچ ضرورتی نداره که در یک خیابان چند ایستگاه توزیع نذری ایجاد بشه و افراد به طور مکر از اون استفاده کنند
  • علی حقیقت پارس IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    3 6
    با سلام و احترام ، این کار نیز اگر بر اساس برنامه ریزی علمی و آماده سازی ساختار های مورد نیاز و استفاده از گروه علمی استوار گردد ، مسلما این هزینه عظیم تبدیل به ثروتی عظیم که میتواند نشاندهنده اقتدار و فرهنگ والای اسلام باشد تبدیل گردد. ایجاد این سرمایه ها از طریق سهام اوراق بهادارکه هرساله توسط صاحبان نذورات خریداری و منافع حاصل از آن برای ایجاد مراکز تولیدی بکار گرفته شودو.............
  • فرهاد IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    27 1
    در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهداء کتاب بعنوان نذری و همچنین کمک به دانشجویان بی بضاعت در جهت ادامه تحصیل.
  • فراهانی A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    20 8
    نذری دادن باید محله ای باشد مثل سابق که اعضای محله در دو ماه محرم وصفر با هماهنگی مسجد محل60 نهار و60 شام و60 صبحانه رابین اعضای محل تقسیم می کردند . اینکه عده ای بگویند نذورات را پنهانی به موسسات خاصی بدهند ممکن است برای چند سالی کار آیی داشته باشد اما کم کم اصل قضیه فراموش می شود ونسل جدید اصلا معنی نذر را درک نمی کند نذری دادن باید جنبه تبلیغ برای نسل های جدید ودیگران را هم داشته باشد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    33 29
    قشنگيش به همينه كه هر كي هر جور دلش مي خواد برا امام حسين خرج كنه
    • فرناز A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      28 3
      اگه قران واحادیث امامان روشنیده باشید همه توصیه به کمک به فقرا ،یتیمان ونیازمندان جامعه کرده اندنه افرادی که فقط دغدغه شکمشان رادارند
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    20 2
    چند راهكار بنظرم رسيده است كه هر كس به فراخور مي تواند يكي را بكار ببرد تا شايد بهره وري از نذورات بيشتر شود. اول آنكه بجاي پختن غذا، مواد غذايي بصورت خام در اختيار نيازمنداني كه در طول سال شناسايي شده اند قرار گيرد. دوم آنكه از مواد كمپوتي يا كنسرو شده استفاده شود كه ماندگاري بالايي دارند و نياز نيست كه ظرف يكي دو روز مصرف شوند.سوم، نذورات در اختيار نانوايان امين در مناطق محروم كشور قرار داده شود تا آنها نيز با توزيع كوپن نان به افراد بي بضاعت به آنها كمك نمايند. مطمئنا راههاي ديگري هم هست فقط بايد كمي بيشتر تفكر كرد.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    18 4
    اگر همه کسانی که نذر می کنند و نذری می دهند نذریشان هدفمند باشد و فقط به کسانی که نیازمند هستند برسد دیگر در کشور نیازمندی یافت نمی شود. ولی اگر بشود
  • شکوه IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    14 2
    به نظر من به جای غذا دادن باید هزینه اش صرف نیازمندان و سر و سامان دادن به مستضعفین و بی خانمان ها بشه. اگر هم کسی خواست غذا بده بره در محله های فقیر و نیازمندان رو سیر کنه. براشون برنج و غذا ببره، دست نیازمندی را گرفتن مهمترین وظیفه یک مسلمانه
  • فرناز A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    16 2
    اکثراین نذری ها به دست افرادنیازمندنمی رسد ومقدارزیادی هم اسراف وحیف ومیل میشود ،کاش هزینه های این غذاهای نذری صرف درمان بیماران نیازمند میشدکه دوروبرمان کم نیستندولی ظاهرا کسی نمی خواهدآنها را بببیندوباری ازروی دوش آنهابردارد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    3 24
    تیتر شما معنیش اینه که ادعا می کنید در حال حاضر هدفمند نیستند. مستندات این ادعا کجاست؟ هدف نذر کنندگان جی بوده که بهش دست پیدا نکردند؟؟
  • پورتن IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    15 11
    آقایون با عرض معذرت شما را به امام حسینع ، امام حسینع رو دولتیش نکنید. فقط همینمون مونده که یک ارگان و دستگاه عریض و طویل هم برای نذری درست بشه هرکی هرجور دلش خواست حتی برای ریا هم شده باید نذر کنه
  • هانیه EE ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    17 0
    نذر نباید فقط غذا و سیر کردن شکم مردم باشه البته اونم خوبه و خصوصا که اگر غذای نذری به دست نیازمندایی که شاید سال تا سال گوشت نخورده باشن برسه خیلی عالیه منتها همین غذا ها رو هم افراد بین همسایه و فامیل خودشون پخش میکنن. اگر هر صاحب نذری با یکی از ngo هادر ارتباط باشه و قسمت عمده نذر خودشو بدست نیازمندان و افراد بی سرپرست برسونه خیلی عالیه. همینطور دولت هم میتونه اولویت و نیازهای هر شهرستانیو مشخص کنه و پول مردمو به اون قسمت هدایت کنه مثلا خریدن تجهیزات مدارس یا وسایل مورد نیاز درمانگاههای دولتی خصوصا تو مناطق محروم که سودش به همه برسه. اینجور نذر دادن فقط باعث میشه یه عده حدود یک هفته قیمه بخورن و یخچالها پر از ظرف یکبار مصرف باشه اما طی سال...
  • فراز A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    22 3
    کاش فقط از رو ریا و خود نمایی نباشه، فلانی امشب فلان قدر غذا داد ، فلانی امشب دوتا گاو کشت، فلانی.... متاسفانه محرم و عزای حسین ع شده زمانی و مکانی برای خودنمایی و فخر فروشی بعضی افراد. در اعمال خود حسینی باشید، حسین برای مقابله با ریا و نفاق قیام کرد.
  • یونس IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    11 11
    خواهش به این یکی دست نزنید ملت بلدن چطوری نذوراتشون و هدفمند کنن والاع
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    19 2
    هیچ کاری نمی شه کرد. به دو دلیل. اولن تا بیایی تو این چیزها نظر بدی یه عده می گند اینها می خواند به دستگاه امام حسین آسیب برسونند. از طرف دیگه ما همه چیمون به همه چیمون می یاد. کدوم کار را کامل و با استاندارد بالا انجام می دیم که حالا بخواهیم این را درست انجام بدیم؟ هر وقت بقیه کارامون درست شد، مثل رانندگی مون یا تو صف وایستادنمون یا رعایت حقوق شهروندی سایرین، اینهم خود به خود درست می شه.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    11 5
    آقا اصن هر کسی که هر جور دوست داره نذر اش رو اَدا کنه ... مثلا یکی دوس داره تو خونش غذا نذری بپزه پخش کنه توی محل یکی دوس داره گوشت بخره قسمت قسمت کنه بده به فقرا و خیلی چیزای دیگه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    15 15
    هدفمند کردن نذورات ؟؟؟ ول کنید .. هر کی هر طور میخواد نذر اش رو بده به کسی چه مربوط
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    39 0
    با سلام. از طریق رسانه های جمعی برای مردم به نحوی جا بندازیم که نذر لزوما نباید خوردنی باشه و میشه به یاد و نام امام حسین علیه السلام و در جهت توسعه عدالت کار های عام المنفعه به ویژه در مناطق محروم انجام داد
  • صبا A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    6 13
    سالهاست خونه مادرم شب عاشورا نذر اش داریم. همه اهل محل از اول محرم هر کدوم از اهل خونه رو میبینن در مورد اش میپرسن و همه میان برای اش. من نمیدونم چطوری میشه مثلا همین اش رو توی خونه پخت و برد یه جای دیگه پخش کرد در حالیکه همه اهل محل منتظرن اش اماده بشه و بیان اش بخورن. در حالیکه محله ما یه محله معمولیه و مردم چندان نیازمند نیستن. ولی من فکر میکنم اول خود مردم محل از همه جا واجب ترن
  • سارا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    10 3
    باید یه سازمان یا یه ngo ای باشه به صورت خصوصی نه دولتی، که همه پول نذورات یه جا و مستقل جمع بشه تا بشه به صورت یه کار گسترده مثلا ازادی زندانیان یا اطعام نیازمندان یا برای هزینه تحصیل و معاش بچه های بیسرپرست و امثال اینها جمع اوری کرد . اگه به اون روز برسیم عالی میشه باور کنید خیلی خیلی اسراف میشه تو این نذری دادنها من دیدم
  • علی A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    23 1
    همه این هزینه ها جمع بشود به دست فقیر وفقرا برسد طی سال هیچ مشکل اقتصادی نخواهند داشت سه الی چهار پرس غذا در سال برای کسی به جایی نمی رسد
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    9 39
    نذر خودش راه خودش رو پیدا میکنه نیازی به قانون و دستور نداره
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    25 1
    بنظر من فقط باید کار فرهنگی انجام بشه. واقعا نیاز به یک تجدید فکر و استراتژی هست در این زمینه
    • سوليمو GB ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      50 4
      راه خودش چيه؟؟؟ سير كردن شكم سيرا؟؟؟
  • حمید هاشمی RO ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    16 6
    بنظر بنده یکی از موضوعات خیلی مهم سازماندهی نذورات است با توجه به رقم بسیار سنگینی که صرف این کار میشود نیاز به تشکیل سازمان مردم نهاد دارد که گروهی داوطلب مردمی برای تشکیل آنها فراخوان بشود و از نذردهنده ها دعوت بعمل بیاد تا با نظارت خودشان توسط مردم داوطلب توزیع به مناطق محروم پخش شود ضمنا میتوان با استفاده از فتوای مراجع جهت و نوع نذورات را هم در جهت محرومیت زدایی از مناطق محروم تغییر داد خدایی یک کار فرهنگی بینظیری میشود که هم رضایت خداوند متعال و ائمه معصومین ع را بدنبال دارد
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    27 2
    برای من اون ادمایی که با یه اتومبیل گران قیمت میان و در حالی که مردم روی صف هستند با ده تا دونه نذری خارج شده و نذری ها رو با اتومبیلشون میبرن بسیار جالب هستند. میگن از نخورده بگیر بده به ادم خورده
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 3
    به نظرم نذر از نظر اعتقادی بسیار خوب است ولی بهتر است که اصراف نشود. کسانی که میخواهند نذری بدهند بهتر است تقسیم بندی کنند. مثلا در محله های پردرآمد لزومی ندارد ظرفهای غذا بزرگ بدهند. برای تبرک، یک ظرف بسیار کوچک کافیست در حد چند قاشق. برای محله های فقیر نشین هم برنامه ریزی کنند که غذا به همه برسد. و حیف و میل نشود. اگر یک سازمانی این نذورات را برنامه ریزی میکرد به همه ایران درست تقسیم میشد. من خودم به چشم دیدم که چقدر غذاها را مردم دور ریخته اند و این همه گرسنه در کشور..............
  • امير IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    13 5
    شايد در گذشته به علت نبود شرايط ارتزاقي مناسب ؛ سير كردن شكم و نذر غذا كردن مرسوم بوده . اما امروز با توجه به فراواني مواد غذايي اين نوع نذري تبديل به حيف و ميل نعمت خدا شده ؛ تشكيل برخي سازمان هاي مردم نهاد به نيت شناخت مشكلات امروزي مردم اعم از نياز به خدمات درماني ويژه ، تجهيز اماكن درماني و آموزشي ؛ ساخت كارگاه و كارخانه ها با نيت ايجاد اشتغال از يك طرف و پيدا كردن خيرين محترم و جهت دهي به نذورات ايشان مي تواند به بهبود وضعيت كار پسنديده نذري دادن كمك كند. حتي همين نذري دادن غذا هم اگر به جاي تعداد زياد در زمان كوتاه دهه محرم ؛ به تعداد كمتر اما در تعداد دفعات بيشتر هم انجام بگيره اقلاً در طول سال تعداد مشخصي براي تعداد روز معيني غذاي مناسب براي خوردن خواهند داشت. خير همهء خيرين قبول
  • مسعود IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    3 23
    بایدکسی نظربده که خودش هم نذری میده وخوب میدونه هدفش چیه .نظرمال امام حسین وبه عشق امام حسین من خودم سراغ دارم خانوادهای که لباسشون سال به سال عوض نمیشه وخیلی هم ضعیف ولی هرسال هیئت شام میده .میگه فقط عشق امام حسینه
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    12 3
    فکر کنم یه چند روز دیر اعلام کردین سال دیگه یادتون باشه اول محرم اعلام کنید
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    10 0
    با سلام به قول یکی از دوستان باید دید وشنید وفرهنگ سازی کرد که نذر چیست آیا در جلو نخل قربانی نمودن یا ........که به دست مستمندی نرسیدن مورد قبول واقع می شود .امیدوارم زحمت کشیده مردم پول خود را واقعا صرف امور خیریه نمایند. به امید آن روز
  • مجتبی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    11 0
    پیشنهاد من این که بجای این همه نذورات شکمی مقداری را صرف بهداشت و درمان کنیم بالا بردن سطح سلامت خانوار های ضعیف کارافرینی برای جوانان بیکاری که خانواده ها در خودشون دارن و از همه مهمتر کمک به موسسات خیره تحت نظر بهزیستی ، واقعا کودکانی هستند که هیچ چی ندارن نه پدر و مادر نه بستگان نه لباس نه کیف و کفش بعضا موسساتی رو میشناسم که پول غذا دادن به این طفل معصوم هارم ندارن چه برسه دوا و داروو هایی که اکثر خونواده هایی که بچشونو ول میکنن بخاطر اینکه توانایی مالی نداذن و از پس خرج درمان بچه بر نمیان اونو سر راه میزارن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    9 0
    فقط کافیه کمی قران بخوانیم در قران کمک کردن به دیگران را از افراد خانواده و خویشاوندان نیازمند شروع کرده و به فقرا و در راه ماندگان رسیده است فقط کافیست نیاز مندان آشنا و همسایه شناسایی بشه و از رفتارهای عملی ائمه مثل کمک های پنهانی و باز هم اولویت اول کمک غذایی و ... پیروی کنیم.
  • ثمره IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    5 0
    وقتي سازماندهی بشه اعتماد كم ميشه، باید تجدید نظر در نحوه نذر کردن هامون بکنیم. خیابان خواب ها و کودکان خیابانی سوژه های مناسبی برا نذر هستند .
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    9 1
    شیوه ارائه نذر به صورت غذا در میان مردم زیاد درست نیست چون خیلی ها بارها یک غذا را میگیرن و دست آخر به آدمی که آرزو داره یک قاشق از غذای نذر ی بخوره نمی رسه پس این شیوه زیاد جالب نیست بهتره غذا ها را به جاهای خاصی داد مثل دارالیتام ها یا مراکز نگهداری از سالمندان یا بی بضاعتها بالاخره به کسی داد که مستحقه نه آدمهایی که عادت به گدایی دارند اما ثروتمند هستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    6 2
    با سلام احترام این نذری ها دوایی از غذا خوردن برای کسی کم نمی کند ولی اگر جمع شود خیلی کارها میشود کرد
  • جواد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    11 0
    بهترین کار به نظر من اینه که تو این ایام نذورات رو بصورت مواد خام در اختیار نیازمندان بدیم من خودم از 3سال پیش که نذری برنج و قورمه سبزی دارم ، موادش رو بصورت بسته های چند کیلویی و بصورت خام به نیازمندا میدم ، امیدورام بجای این همه ریخت و پاش و پخت و پزهای ... دست نیازمندا رو بگیریم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 10
    سلام، اگر طرح این گونه مسائل برای روشن شدن موضوع باشد کار پسندیده ایست .البته روش نادرست است . شما باید از مرجع تقلیدتان بپرسید که وقتی در جامعه افراد گرسنه داریم می توانیم نظر غذادهی در محرم یا صفر و یا ... داشته باشیم. مگر هر چیز را می شود با عقل خودمان نتیجه گیری کنیم. البته اگر عقل سلیم باشد بله حکم آن همان حکم شرع است.کلما حکم به العقل حکم به الشرع . اما عزیزان فکر کنید شاید این خواسته دشمنان است که می خواهند جلوه های تاسوعا و عاشورا را کم رنگ کنند. .من در مجالس نذر و اطعام دهی هیچ اسرافی ندیدم . اگر اسراف و تبذیر وجود دارد لطفا سوالتان را اصلاح کنیدو مثلا راه کار های جلوگیری از اسراف و تبذیر در امر مقدس نذری چیست ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    11 1
    اين يخچال هاي شهرداري فكر خيلي خوبيه. در موردش خونديم و شنيديم ولي ما ديشب حتي نميدونستيم مكان دقيقش كجاست كه غذاهاي باقي مونده رو ببريم اونجا... سال آينده انشاالله بيشتر بشه. و اطلاع رساني بشه كه كدوم مناطق هستند كه بشه نذوراتمون رو بذاريم اونجا هركس خواست برداره... ضمن اينكه چند روز مونده به محرم ميشه يك ليستي از خيريه ها و مراكز كمك به نيازمندان تهيه كرد و در سايت هاي خبري قرار داد. به اين ترتيب هركس اختيار و انتخاب داره. كساني كه براشون فرق نميكنه نذرشون تو محل خودشون پخش بشه يا جاي ديگه ميتونن به اين مراكز غذا بفرستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    17 1
    همه این هزینه ها جمع بشود براي دستگيري از فقرا وكمك به بيماران صعب العلاج ويتيمان هزينه گردد
  • مبینا A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    13 1
    به نظر من هم اگر قراره نذری داده بشه بهتره که حداقل در مناطق محروم پخش بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    4 5
    دستورشرع راباتوجه به شرایط روزاجراکنید
  • آرش IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 3
    نذورات توسط مساجد جمع آوری شده و در تمام طول سال غذا برای گرسنگان واقعی فراهم می کرد
  • احسان A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    2 1
    نذورات سازماندهی شده بوسیله سازمانهای خیریه خصوصی بین مستمندان توزیع شود
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    3 0
    ایده های متفاوت در نذری دادن را باید به مردم پیشنهاد داد و در طولانی مدت منتظر تغییرات بود. روشهایی مانند دادن خرج تحصیل کودکان محروم، دادن اقساط بانک افراد در مناطق محروم که خانه شان در معرض حراج قرار گرفته، اختصاص مبلغ نذری یک روزه برای خرج مثلا یک ماه یک خانواده آبرومند ولی دست تنگ و ...
  • خلیج فارس IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    5 1
    از اینکه این نظر خواهی در خبرآنلاین طرح گردید خوشحال شدم. نذری رسم خوبی است به شرطی که هزینه صرف مستندان واقعی و یتیمان و مراکز حمایت از معلولین و سالمندان یا بیماران خاص شود. متاسفانه عده ی زیادی از دریافت کنندگان نذری به آن وعده غذا نیازی ندارند.
  • پویان A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    7 1
    سیر کردن شکم نیازمند کار بیس پسندیده ای است و لی من موافق ماهی گیری و توانمند سازی ام تا دادن نذری اگه مردم به سازمان هایی کمک مالی کنند که به نیازمندان آموزش های مهارتی کاری بده خوشحال ترم اینجوری تاثیر بیشتری روی روحیه و شادی اون آدم در دراز مدت می ذارم. با من موافقی هموطن؟
    • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      0 0
      اگر نیازمندی از کار افتاده بود چی ؟ اگر نیازمند کودکی دستفروش و کارتن خواب بود ک توانایی مالی ادامه تحصیل نداشت چی؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    9 0
    قشنگیه نذر به همین بوده که هر کسی به صورت دلخواه نذر کنه ولی باید فرهنگ سازی کرد تا مردم و گروه ها، نذرهای دیگه ای هم بکنن مثل کاشت درخت، مثل پخش کتاب، مثل زیباسازی شهر. کمک به محرومان، آسایشگاه های سالمندان و بهزیستی ها، البته باید برای کم شدن مساله نذر کردن هایی که به عنوان چشم و هم چشمی یا خودنمایی انجام می شود، فرهنگ سازی کرد.
  • مجید IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 2
    بنظر من بهتره خیرین مثل ماه مبارک رمضان طی جشنواره ای به نیازمندان کمک بکنند
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    5 0
    نه تو رو خدا بذارین مردم خودشون بهتر میتونن دست دولت و ارگان خاصی بیفته واویلا میشه همش هاپولی میشه
  • رحیم بزرگ زاده IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 4
    اگر تمامی نذورات ماه محرم یک جا در یک سازمان مورد اعتماد مردم جمع آوری گردیده و درطول سال با هدف تامین حداقل یک وعده غذای گرم درطول روز برای کلیه افراد نیازمند واقعی وگرسنه , درنقاط مختلف فقیرنشین درکلیه شهرهای کشوراشپزخانه های دائمی احداث کند، چنین ریخت وپاشهای بی حساب و اسرافهایی که مورد رضایت خداوند متعال هم نمیتواند باشد غالباً بیشتر افرادی که هیچگونه نیاز ی به آن نیز ندارند از آن بهره مند میشوند صورت نخواهد گرفت. و انگاه میتوان این سنت حسنه شیعه را بنحو بسیار صحیحی اشاعه داده وجامعه ای را ساخت که درآن هیچ فردی،گرسنه شب را به صبح نرساند.
  • بنده خدا A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    4 1
    یارانه هارو هدفمند کردین بسمونه
  • هاشم A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    با سلام.اگر درهر منطقه تجمیع بشه وباتوجه به شرایط تصمیم گیری بشه .هم اسراف نمیشه وهم به جا مصرف میشه.
  • بي نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    2 0
    به نظر من خيلي كارها ميشود انجام داد كه برخي از هموطنانمون گفتند ميشه بيمارستانهاي تخصصي ساخت مثل بيمارستان تخصصي سرطان كودكان كه الان سرگرم جمعاوري خيرات مردم هستن كه شماره حساب هم دادن ياريشهكني كارتن خوابها ومعتادان وكودكان كار وبه اميد خدا ريشهكندن فغر در ايران
  • مرتضی اعلمی A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    2 0
    با سلام نذری در اسلام کاریست پسندیده که باید درست ادا شود اخیرا شنیدم در شهرستان ابهر مسجدی نذورات مردمی را به خرید یک دستگاه ام آر ای اختصاص دادند که فکر کنم کاریست بسیار پسندیده که سالیان سال همه از آن استفاده خواهند کرد میشود با چنین کارهایی و از جمله دستگیری از نیازمندان خرید جهیزیه و یا ایجاد کار برای یک خانواده بسیار کار خوب الهی و حسینی باشد و سایر پیشنهادات دیگر که میشود به حالت یک فرهنگ نیک اسلامی به آن عمل نمود و مردم نیازمند را از هر جهت اغنا کرد انشاالله نذورات کلیه عزیزان مورد قبول حق باشد
  • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 1
    کلا هدف مند کردن چیزه بدیه منو یاده هدف مند کردن یارانه ها میندازه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 1
    روستاهای فقیر شناسایی و نذورات به انجاها فرستاده شود
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    4 0
    كافيه اطلاعات درست در خصوص نياز‌هاي بيمارستان ‌ها و مراكز آموزشي مناطق محروم در اختيار مردم قرار گيرد. اطلاع دارم كه در همين تهران خودمان هم هنوز كمبود تخت آي سي يو در بسياري از بيمارستان ها داريم و بيماران با شرايط مراقبت ويژه به علت عدم توانايي مالي جهت مراجعه به بيمارستان خصوصي در نوبت قرار ميگيرند كه شرايط بسيار سختي براي خودشان و خانواده ايشان است.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    5 0
    هرکی خودش نذرشو به افراد نیازمند بده
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 2
    یک محل قابل دسترس در شهریک تیم هماهنگ کننده برای جمع آوری کمکها و عمل آوری اون تا رسیدن بدست مستمندان در طول سال و یک برنامه جهت کمک به هر کسی که احتیاج داره .بعد ببینید چه نتیجه خوبی حاصل میشه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    3 3
    لطفا دست نزنید همین مونده اینو هم هدفمند کنید
  • محمدرضا A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چه خوب میشد اگر به صورت هماهنگ در سراسر کشور درصدی از پول نذورات به تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی اختصاص پیدا کنه. بیمارستان جاییه که گذر همه بهش می افته و متاسفانه واقعا کشور ما از نظر زیر ساخت درمانی ضغیفه. با این وجوهات میشه کارهای بسیار بزرگ و ماندگاری انجام داد که خیلی بیشتر از پختن و پخش غذا برای کل جامعه منفعت میاره.
  • محمد DE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مسولین موسسات خیریه اگه بتونن در روز های محرم با مسولین مساجد و مداح ها صحبت کنن و هماهن بشن که مابین عزاداری یکی دو بار هم اسم این موسسه ی خیزیه نام برده بشه به نظرم تا حدودی این بریز و به پاش ها کم میشه. این اسراف ها یه ساله نیومده که یه ساله هم از بین بره. با همین کارای کوچیک کم کم نذری ها میتونن هدفمند تر میشن
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چندنظر بدردبخوربذارید ونظرسنجی کنید اینطوری نتیجه نداره
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    یخچال های کنار خیابان هم طرح خوبی استا
  • توحید IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    14 0
    به نظر من میشه گزینه های مختلف رو به مردم اطلاع رسانی کرد مثلا تجهیز بیمارستانها با دستگاه های محتلف مورد نیاز ، یا تحت پوشش قرار دادن بیماران سرطانی و ... ولی در آخر سر انتخاب با خود مردم هست زیاد نباید اصرار کرد مردم خودشون باید انتخاب کنند بهترین راه همون فرهنگ سازی هست
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    2 0
    نذر کار عمل انسان دوستانی ای ست ولی چه بهتر که نذوراتی بدیم که مشکل از نیازمندی حل بشه مثلا بجای نذری های غذا نذر خون و یا کمک به بیماران و یا بیمارستان ها کنیم میلیارد ها هزینه بابت غذاهای نذری میدیم که ما با خوردن آن ها برای شفا بیمارانی دعا میکنیم که از بی پول آرزوی مرگ میکنند... متاسفانه همیشه راه رو اشتباهی میریم
  • بی نام GB ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    در مورد کارکرد مهم نذر موافقم. اما این کارکرد به نفع کیه دقیقا؟
  • کیارش A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 16
    نذر یک مساله ی کاملا شخصی هست که هرکسی هرجور دلش خاست میتونه نذر کنه البته راهنمایی کردن و کمک کردن که مورد نذر چه جایی خرج بشه هم خوبه... پختن غذا در این ایام هم ضروریست و یک سنت خوب و دیرینه هست.. بودجه واسه بیمارستان و جاهای خیریه و از این قبیل مسایل رو خواهشا قاطیه نذر و نیاز مردم واسه امام حسین نکنین..از خرجای بیخود دیگه کم کنید تا بتونین بیمارستان بسازین..
  • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    1 0
    باید یک سازمان مردمی تشکیل بشه مردم بیان هزینه ای که بابت نذری میدن بدن به این سازمان ، این سازمان هم بیاد این مبالغ رو تقسیم بندی و به نحو احسن بصورت غذا یا سایر اقلام خوراکی برسونه دست افراد محروم . به فرض در روز های تاسوعا و عاشورا حجم و میزان نذری های در اوج خودش هست بعضا شاهدیم در یک محله چهار یا پنچ خانواده نهار و شام میدن شاید مقداری برسه دست محرومان ولی حتی اگر هم میرسه حیف میشه و مقدار قابل توجهی دور ریز میشه . ولی اگر توسط یک سازمان مشخصی انجام بشه مثلا از اول محرم اینکار شروع میشه و حتی میتونه تا اربعین هم ادامه پیدا بکنه و هر روز یا هر شب . خلاصه باید توسط یک نهادی صورت بگیره که نظم و قانونی هم داشته باشه .