ایرنا به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان نوشت: واریز 10 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه نقدی در هر سه ماه باعث افزایش یک درصدی تورم در کشور و به همان میزان کاهش رشد و توسعه می شود.

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در سال 94 اظهار داشت: یارانه نقدی باعث فلج شدن دولت شده و با افزایش تورم به اقتصاد کشور آسیب می رساند.

وی تاکید کرد: پرداخت یارانه نقدی زمینه ساز افزایش فقر، بیکاری، آسیب های اجتماعی و گریز از قانون می شود.

وی ادامه داد: گرچه هم اینک کشور با عبور از 1+5 در آستانه آینده ای خوب قرار گرفته اما باید توجه داشت که پرداخت یارانه های نقدی برای اقتصاد کشور زیان آور است و جلوی رشد را می گیرد.

اوسط هاشمی خاطر نشان کرد: هم اینک دولت برای توسعه بخش روستایی این استان 80 میلیارد ریال در نظر گرفته که در مقایسه با سال قبل 20 میلیارد ریال کاهش داشته و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد روستای کشور را دارد باید در رابطه با این میزان تخصیص اعتبار تجدید نظر شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین مرز را در کشور دارد و نیز تمرکز بیشتر این بودجه باید بر روستا های مرزی باشد دلیل این تخصیص اعتبار باید مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک شرایط مالی سختی پیش روی دولت یازدهم است و در صورتی که هر یک از مدیران با برنامه ریزی نامناسب باعث ضرر مالی به دولت شود علاوه بر مدیر مذکور فرد ذیحساب نیز مورد بازخواست قرار می گیرد.

هاشمی گفت: تمام مدیران و ذیحساب ها باید بر اساس قانون عمل کنند زیرا افراد با نادیده گرفتن قانون باعث تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی می شوند.

وی ادامه داد: همزمان با اجرایی شدن طرح 46 هزار هکتار آبرسانی به مزارع منطقه سیستان از طریق لوله باید فرهنگ آبیاری مدرن نیز در کشاورزان ایجاد شود تا از این طریق افراد به روش های نوین آبیاری روی آورده و بهره بیشتری از کشاورزی ببرند.

وی بیان کرد: با توجه به درصد تبخیر بسیار بالا در منطقه سیستان آبرسانی به مزارع از طریق لوله راه مناسبی برای توسعه اقتصاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای شهرستان سراوان باید برنامه خاص و متفاوتی در نظر گرفته شود زیرا این شهرستان همواره در حاشیه قرار داشته است.

در پایان این نشست مقرر شد یک گروه از استانداری به ریاست استاندار و همراهی برخی مدیران دستگاه های مختلف استان در پایان هفته به شهرستان سراوان سفر کرده و مسائل این شهرستان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    1 0
    خب ما حاضریم که قیمتها رو به حالت اول برگردونید و یارانه ارزونی خودتون باشه. قرار بود هرچقدر به قیمتها اضافه میشه به همون نسبت هم به یارانه ها اضافه بشه. اضافه که نشد هیچ ، حذف هم داره میشه