اعتماد نوشت: نشست خبری فیلم «احتمال باران اسیدی»نخستین فیلم بلند سینمایی بهتاش صناعی‌ها در آستانه اکران عمومی این اثر در گروه هنر و تجربه با حضور کارگردان، مریم مقدم نویسنده و بازیگر، سمیرا برادری یکی از تهیه‌کنندگان، محمدرضا جهان پناه فیلمبردار و همچنین شمس لنگرودی بازیگر این فیلم سینمایی ظهر دیروز در نشر ثالث برگزار شد.

شمس لنگرودي شاعر پيشكسوت و يكي از بازيگران اين فيلم در سخنان كوتاهي درباره حضور خود در «احتمال باران اسيدي» بيان كرد: فيلمنامه اين اثر جايزه گرفته است و همين تقدير، ويژگي‌هاي آن را نشان مي‌دهد. موضوع اين فيلم از همان ابتدا به ذهنيت من نزديك بود و به همين دليل بازي در آن را پذيرفتم.

او درباره حضور خود در اين فيلم گفت: بازي من در اين فيلم سينمايي چندان ناآگاهانه و اتفاقي نبود. من از دوره نوجواني و جواني به سينما و موسيقي علاقه داشتم اما به دليل موقعيت خانوادگي نمي‌توانستم وارد اين حوزه‌ها شوم. در همان ابتداي جواني عضو كانون فيلم ايران بودم و از شهرستان به تهران مي‌آمدم تا فيلم‌هاي روز سينما را ببينم. همان سال‌ها در كلاس‌هاي سينمايي مصطفي اسكويي شركت مي‌كردم البته قصد بازيگري نداشتم.

در ادامه صناعي‌ها درباره انتخاب شمس لنگرودي به عنوان شخصيت اصلي اين فيلم توضيح داد: در ابتداي نگارش فيلمنامه ما به اين موضوع فكر مي‌كرديم كه شخصيت منوچهر «احتمال باران اسيدي» را نبايد يك سوپراستار بازي كند. حضور آقاي لنگرودي پيشنهاد كامبوزيا پرتوي مشاور فيلم بود. من همان زمان فكر كردم او گزينه مناسبي است و آقاي لنگرودي در همان جلسات اول دورخواني ما را غافلگير كرد.

كارگردان فيلم سينمايي «احتمال باران اسيدي» در ارتباط با اصلاحات اين فيلم براي اكران يادآور شد: فيلم ما در اين يك سال دچار سوءتفاهم‌هايي شد. فكر مي‌كنم يك فيلم بايد به گونه‌اي باشد كه افراد با سليقه‌هاي مختلف بتوانند از آن برداشت‌هاي مختلف خود را داشته باشند. همه گروه دوست داشتند اين فيلم به اكران برسد. به همين دليل ما به عنوان صاحبان اثر سعي كرديم اين سوءتفاهم‌ها را رفع كنيم. مسوولان سازمان سينمايي هم سعه صدر داشتند تا ما به يك نقطه نظر مشترك رسيديم.

صناعي‌ها در پاسخ به سوالي مبني بر حضور فيلم «احتمال باران اسيدي» در گروه هنر و تجربه و اينكه اين امر به اجبار صورت گرفته است يا به اختيار خود فيلمسازان گفت: ما فكر كرديم شايد با اكران در گروه هنر و تجربه آسيب و اصلاحيه كمتري به فيلم برسد و به اين ترتيب نبود كه براي ما شرط گذاشته شود.

در ادامه اين نشست سميرا برادري يكي از تهيه‌كنندگان فيلم «احتمال باران اسيدي» درباره حضور اين فيلم در «هنر و تجربه» تصريح كرد: من يكي از مخالفان جدي حضور فيلم در «هنر و تجربه» بودم و اين در شرايطي است كه من چند فيلم در اين گروه داشتم چون فكر كردم فيلم فضاي شاعرانه‌اي دارد و يك اثر ساده و قصه‌گوست و همه مردم آن را دوست دارند. با اين حال اكنون حس خوبي دارم و تنها بابت تبليغات فيلم نگران هستم. لنگرودي نيز درباره حضور فيلم در گروه «هنر و تجربه» بيان كرد: اين گروه سينمايي فضاي خوبي را فراهم كرده است اما نبايد اين فضا به تهران محدود باشد.

در ادامه اين نشست مريم مقدم، يكي از نويسندگان و همچنين بازيگر اين فيلم درباره حضور خود و ويژگي‌هاي فيلمنامه اين اثر گفت: من تاكنون حدود ۹ فيلم بازي كرده‌ام كه تنها يكي از آنها قرار است اكران شود و خوشحالم كه اين طلسم در حال شكستن است. ما در طراحي شخصيت‌هاي فيلم سعي كرديم از كليشه‌ها فاصله بگيريم. ما روابط اين شخصيت‌ها را خارج از جنسيت تعريف كرديم و نگاه جنسي آنها موردنظر ما نبود.

صناعي‌ها در پايان اين نشست خبر داد كه فيلم به زودي به جشنواره‌هايي در پراگ، سريلانكا و... مي‌رود و فيلمنامه كامل اين اثر سينمايي هم در حال طي كردن پروسه دريافت مجوز براي انتشار در قالب كتاب است.

در نشست اين فيلم كه از ١٨ آبان ماه در گروه سينمايي هنر و تجربه اكران مي‌شود، كاوه ابراهيم‌پور، كارگردان «يحيي سكوت نكرد» هم براي حمايت از اين فيلم حضور داشت.

57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    1 0
    دیدن این فیلم رو از دست ندید واقعا عالیه