دکتر سیدمحمود کاشانی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، نامه سرگشاده خود به رئیس سازمان صداوسیما درباره سریال معمای شاه را منتشر کرده است.

این استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی، پخش سریالهایی چون پدرخوانده، کاخ تنهایی و معمای شاه از صداوسیما را خلاف اصل 175 قانون اساسی دانسته و می نویسد:

قطعاً بودجه سنگینی که از بيت‌المال همه ساله در اختیار این رسانة حساس قرار مي‌گیرد باید تنها در راستای هدف‌های ارزشمند اصل 175 از جهت تضمين آزادی بیان و نشر افکار بکار گرفته شود. هدفی که سازمان صدا و سیما آن را کنار گزارده و با برقرار کردن فضای استبدادی به جای آزادی بيان، ملت ایران را در همه زمينه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و به‌ویژه مسائل تاریخی در بي‌خبری کامل قرار داده است... پیامد این پرده‌پوشي‌ها در صدا و سیما که به ناروا خود را رسانه ملی! بر مي‌شمرد این شده است که شهروندان در شهرها و حتی روستاها به نصب تجهیزات دریافت از ماهواره‌ها دست یازدیده و چشم به شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های وابسته به دولت‌های بیگانه دوخته‌اند...

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

با قاطعیت اعلام می‌كنم ‌تخلف از اصل 175 قانون اساسی از سوی مدیران سازمان صدا و سیما و بستن دریچه‌های اطلاعات به روی شهروندان کشور، عامل اصلی قانون‌شکني‌های دولتمردان و تجاوز شهرداران به مقررات شهرسازی شده است... و سرانجام این‌ که ساختن این‌گونه سریال‌ها که تنها نتیجة آن سرگرم کردن مردم و فریب جامعه است از وظایف قانونی این رسانه بیرون است و هزینه‌هایی که در این راستا از سوي اين سازمان انجام می‌شود تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    9 8
    یک بار سر مناظره ها آزادی بیان به دو تا از کاندید ها داده شد مملکت به این روز افتاد . همین جوری خوبه
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    19 5
    من به عنوان كارمند صدا و سيما تمام اين خبر را تاييد ميكنم و عنوان ميكنم كه همه برنامه هاي توليدي و ااخبار بسيار يكطرفه است و براي سردر گم كردن مردم هست و به همين دليل روي همه بامها ماهواره وجود دارد
    • بی نام RO ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      9 14
      شرط می بندم کارمند صدا و سیما نیستی
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    7 3
    درود خدا بر شما آقای کاشانی. ولی نرود میخ آهنین در سنگ...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    16 4
    ممنون از اقای کاشانی
  • علی A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    3 21
    آقای کاشانی سن شما قطعا زمان شاه را درک کرده آیا آزادی شاهنشاهی منظورتونه؟منظورتون رو از ازادی اول شفاف بیان کنید تا بعدا معلوم بشه که هر کس در کچای این ماجرا ست ؟ آزادی واژه و دست آویز خیلی هاست از متجدد نما ها تا متحجر ها ... این همه شهید برای آزدی رفت این همه سال در برابر استکبار جهانی مقاومت کردیم برای آزادی بود ... منظورتان کدام آزادی است ؟
    • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
      9 1
      علی جان خیلی پرتی به خدا
    • سیروس A1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
      7 1
      خودت هم فهمیدی چی گفتی؟ یک عده کارشون شده فقط شعار و حرف های مهمل و بی ربط و....