هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره تبخال/۳,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ نفر حامل ویروس

ایرنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت در نخستین ارزیابی جهانی خود درباره وضعیت ابتلا به تبخال ، اعلام کرد که دو سوم افراد زیر 50 سال حامل ویروس این بیماری هستند.

محققان سازمان جهانی بهداشت دریافتند که بیشتر از 3،7 میلیارد نفر از جمعیت زیر 50 سال جهان گرفتار ویروس 'هرپس سیمپلکس نوع یک' HSV-1 هستند که موجب التهاب و تاول های ریزدردناک در اطرف دهان می شود.
براساس این گزارش، انتقال نوع یک ویروس تبخال عمدتا در دوران کودکی و به واسطه بوسیدن کودکان و یا تماس چهره به چهره صورت می گیرد.
علاوه بر این، 417 نفر در جهان در رده سنی 17 تا 49 سال نوع دوم این ویروس یعنی HSV-2 را که موجب تبخال های تناسلی می شود، در بدن دارند.
در عین حال، نوع یک ویروس تبخال نیز می تواند تبخال های تناسلی را ایجاد کند. هر دو نوع ویروس حتی بدون وجود تاول ها قابلیت انتقال دارند.
براساس این گزارش، نوع دوم ویروس می تواند خطر ابتلا و گسترش ویروس اچ آی وی (عامل ایدز) را افزایش دهد، اما اطلاعات چندانی درباره هر گونه ارتباط میان نوع یک ویروس تبخال با ایدز وجود ندارد.
با توجه به تبعات منفی ابتلا به انواع ویروس تبخال، سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت تسریع در تلاش ها برای تولید واکسن های موثر برای مقابله با تبخال تاکید کرده است.
داروهای ضدویروسی می توانند ویروس های تبخال را کنترل کنند، اما امکان مداوای اساسی بیماری وجود ندارد.

5454 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    10 1
    تا آنجا که من اطلاع دارم تا کنون هیچ دارو یا واکسن مؤثری برای پیشگیری و حتی درمان تولید نشده است و تنها داروهای موجود جهت کاهش درد و تا حدودی کم شدن زمان درمان میباشد.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    4 0
    از زیگیل تناسلی بگویید بین جوانها شایع شده بیشتر جوانها هم اطلاعی از بیماری خود ندارند درمان قطعی ندارد واکسن گارداسیل در پیشگیری موثر است که متاسفانه کمیاب وگران است این بیماری بسیار خطرناک است ولی ازلاع رسانی نمیشود روشهای درمان فعلی هم برای خیلی از افراد گران است