اقتصادنیوز نوشت: دلیل افزایش قیمت مسکن در مهرماه 1394 چیست؟ برخی از مشاوران املاک در این باره نظرات خود را بیان کرده‌اند.

بر اساس گزارش اخیر بانک مرکزی در مهرماه سال 1394 قیمت مسکن در مقایسه با مهرماه سال 1393 و همچنین نسبت به ماه قبل، یعنی شهریورماه سال 1394 افزایش یافته است، اما دلیل این افزایش قیمت مسکن در مهرماه چیست؟ برخی از مشاوران املاک در نقاط مختلف شهر تهران نظرات خود را در این باره بیان کردند.


یکی از مشاوران املاک در شمال تهران گفت: دلیل این افزایش قیمت خود مردم هستند، زیرا خود من مشتری‌هایی داشتم که ملک‌های خود را با قیمت‌های بالاتری از قیمت‌های واقعی برای فروش گذاشتند و وقتی که به آنها گفتم با این قیمت ملک‌تان به فروش نمی‌رسد، در جواب تنها گفتند «ایرادی ندارد، نهایتاً یکی دو سال دیگر به فروش می‌رسد، ما عجله‌ای نداریم» و تعداد معاملات انجام شده به همین صورت پایین آمده و خریداران کم شده‌اند.

او در ادامه افزود: قیمت مصالح ساختمانی نیز کمی افزایش پیدا کرده و شاید این نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن به شمار رود.

یکی‌دیگر از مشاوران املاک محله یوسف‌آباد در این مورد بیان کرد: این روزها اتفاقات عجیب و غریب زیادی در مملکت ما رخ می‌دهد و اندکی افزایش قیمت مسکن اتفاقی غیرقابل باور نیست و از نظر من دلیل خاصی نیز ندارد.

مشاور املاک دیگری در شرق تهران اظهار کرد: با توجه به معاملاتی که ما در مهرماه انجام‌ داده‌ایم قیمت مسکن نه تنها بالا نرفته، بلکه حداقل در این محله، هم در مقایسه با سال گذشته و هم نسبت به ماه پیش کاهش پیدا کرده است.

مشاور املاکی در محله صادقیه هم بیان کرد: هر املاکی معاملات خود را انجام می‌دهد و این معاملات را در سامانه ثبت می‌کند، بانک مرکزی نیز بر اساس همین معاملات ثبت شده در سامانه، آماری از قیمت مسکن و تعداد معاملات را اعلام می‌کند.

او در ادامه گفت: خود ما در مهرماه، هم تعدادی فایل برای فروش داشتیم که با همان قیمت‌های قبلی املاک خود را برای فروش گذاشته بودند، هم تعدادی فایل داشتیم که به دلیل آنکه مالکان به پول احتیاج داشتند، ملک‌های خود را متری 200 یا 300 هزار تومان زیر قیمت منطقه برای فروش گذاشته بودند؛ بنابراین نمی‌توان گفت که با این آمار تمامی مناطق و تمامی معاملات افزایش قیمت داشته‌اند.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =