شیوه‌نامه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه مطبوعات اعلام شد

ستاد برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، شیوه‌نامه انتخاب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات، ستاد برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، همانند سال گذشته، شیوه نامه انتخاب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در متن این شیوه نامه آمده است: در راستای قدردانی از فعالیت رسانه‌های مؤثر، ایجاد انگیزه و هدفمندی رقابت در نمایشگاه مطبوعات، شیوه‌نامه زیر به تصویب شورای سیاستگذاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات رسیده است:

۱) در روز پایانی نمایشگاه و در هر یک از ۹ گروه اصلی نمایشگاه، از یک غرفه به عنوان غرفه برتر (مشروط به کسب حداقل ۵۰ امتیاز) توسط هیأت انتخاب معرفی می‌شوند: «خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، مؤسسات مطبوعاتی، رسانه‌های محلّی، دین و اندیشه، آموزشی - تخصصی، سیاسی- اقتصادی، عمومی-خانوادگی، فرهنگی و هنری». در سایر بخش‌ها به دلیل پایین بودن نسبی تعداد غرفه‌ها، انتخاب غرفه صورت نمی‌گیرد.

۲) شاخص‌های انتخاب غرفه برتر به شرح زیر است :

شیوه‌نامه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه مطبوعات

۳) شاخص‌ها توسط اعضای هیأت هفت نفره انتخاب به شرح زیر ارزیابی می‌شود:

۱- مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، ۲- مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه و ۳- شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی مدیریتی شامل شرکت تعاونی مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی، انجمن مدیران مسئول نشریات کشور، انجمن نشریات کشاورزی و انجمن صنفی مدیران رسانه‌ها.

۴) در هر گروه، یک غرفه نیز به عنوان غرفه برتر نمایشگاه اعلام خواهد شد.

مهران عباسی انارکی قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات هم در توضیحی در این رابطه گفت: امسال نیز همانند سال گذشته غرفه‌های برتر نمایشگاه انتخاب و در مراسم اختتامیه از آنها تقدیر خواهد شد.

وی افزود: غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال که در مراسم اختتامیه اعلام می‌شوند، علاوه بر دریافت لوح تقدیر، ۷ سکه بهار آزادی و تخفیف ۵۰ درصدی بهای غرفه در نمایشگاه سال بعد، در طرح رتبه بندی یا ضریب کیفی رسانه‌ها، نیز امتیاز ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

عباسی انارکی اضافه کرد: در صورت امکان نرم افزاری، این رسانه‌ها در جانمایی نمایشگاه مطبوعات سال آینده در اولویت قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند در طرح اشتراک نیم بهاء مطبوعات، بدون نوبت پذیرش شوند.

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به حضور پرشور رسانه‌ها در نمایشگاه امسال، تاکید کرد: تصمیم بر آن شد که علاوه بر غرفه‌های برتر، از ۵۰ غرفه فعال بخش خصوصی در طول برگزاری نمایشگاه نیز تقدیر شود.

وی توضیح داد: با هدف ارتقای کیفی فعالیت‌های مطبوعاتی، تقویت ارتباط موثر و دوسویه میان رسانه‌ها و مردم و همچنین حمایت از فعالیت رسانه‌های بخش خصوصی، از ۵۰ رسانه گروه‌های ۹ گانه نمایشگاه که در جدول شاخص‌های ارزیابی غرفه برتر، امتیاز بالاتری نسبت به سایرین کسب کنند از یک تا ۵ میلیون تومان (بر اساس امتیاز کسب شده) هدیه نقدی درنظر گرفته شده که بعد از پایان نمایشگاه و تا ۱۰ آذر ماه به آنها پرداخت خواهد شد.

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات افزود: در گروه موسسات مطبوعاتی، ۳ غرفه، نشریات استانی و منطقه‌ای، ۷ غرفه، روزنامه‌های سراسری، ۴ غرفه، دین و اندیشه ۳ غرفه، فرهنگی و هنری و سیاسی - اقتصادی و آموزشی - تخصصی هر کدام ۹ غرفه، و در گروه عمومی و خانواده نیز از ۶ غرفه فعال تقدیر خواهد شد.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =