سخنران مراسم 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی از تنظیم کیفرخواستی علیه نظام حاکمیتی آمریکا خبر داد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در مراسم روز ملی استکبار ستیزی در تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در حال برگزاری است، گفت: امروز مصداق کامل استکبار و شیطان بزرگ، امرکیای جنایتکار است.

وی با بیان اینکه اولین حقیقتی که در 13 آبان برای ما درس آموز است، طمع ورزی آمریکایی ها است، افزود: 13 ابان و خروش امام و حضور مردمی، طومار استکیبار خارجی را در هم پیچید اما همین دستوردهندگان به رژیم منحوس پهلوی همچنان باقی هستند. انقلاب دوم و حرکت دانشجویی پیروان خط امام، لانه جاسوسی و سفارت آمریکایی را تسخیر کردند که قصد داشت حکومت از دست رفته آمریکا در ایران را بازگرداند.

اهم سخنان وي را به نقل از خبرگزاري ها بخوانيد:

**می خواهم کیفرخواستی را در ارتباط با نظام حاکم بر ایالات متحده را عرض کنم. عملکرد آمریکا در کشور خودش نسبت به سرخ‌پوستان قتل عام و اخراج است و کسی به سخنان سرخ پوستان توجه نمی‌کند. 12 درصد جمعیت آمریکا سیاه‌پوست هستند و در زندان‌های آمریکا قریب به نیمی از زندانیان، سیاه پوست هستند.

**2 و نیم میلیون نفر در زندان‌های آمریکا تحت شکنجه و آزار هستند از جمله سیاه پوستان؛ نقض حقوق بشر و نقض حقوق شهروندی و خصوصی و نقض پیمان‌های مختلف توسط آمریکا هم مکرر صورت گرفته است. فقط در عراق 300 هزار نفر کشته و 120 هزار نفر هم به دست نظامیان آمریکایی مجروح شده‌اند.

** امروز حقیقتاً در خصوص نقض حقوق انسان‌ها بشر، طبق اسناد رسمی مسلم بین‌المللی و حقوق بشری، بالاترین نقض‌ها در کشور آمریکا توسط نظام حاکم در این کشور صورت می‌گیرد.

** امروز بالاترین نفرت افکار جهانی از آمریکا وجود دارد و مصداق اتمم و کامل استکبار و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است. امروز هرکس در یمن، سوریه و هر کجای عالم صدای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی دارد، امتداد راهبردی نظام اسلامی است.

** آل سعود دست آمریکا در منطقه است.

**ما امروز بیش از گذشته، عزت، اقتدار و پیروزی نظام اسلامی را در سراسر جهان می‌بینیم و امروز هرکس در یمن، سوریه و هر کجای عالم صدای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی دارد، امتداد راهبردی نظام اسلامی است.

**امروز خطر، خطر نفوذ است و آنچنان که مقام معظم رهبری فرمودند این خطر دارای اهمیت است. برخی به‌دنبال حساسیت‌زدایی از مردم و مسئولان در مقابل نظام سلطه و فرهنگ آمریکا هستند و می‌خواهند از ملت ایران حساسیت‌زدایی کنند، لذا بعد از برجام حتماً باید درباره مسائل فرهنگی مراقبت کرد و در حوزه اقتصادی نیز مراقب هجوم کالاهای مصرفی آمریکایی و غربی و ترویج سبک زندگی آمریکایی باشیم؛ چراکه سبک زندگی آنها و هجوم کالاهای مصرفی‌شان در دستور کار آمریکایی‌ها قرار دارد.

** دشمنان در نفوذ سیاسی به‌دنبال اثرگذاری در شخصیت‌های سیاسی هستند، به‌نحوی‌که در نظام و مبانی و ارزشهای اسلامی تغییرات ایجاد کنند.برخی می‌خواهند با حرکت سیاسی‌ کاری کنند که نسبت به نظام سلطه به‌ویژه آمریکا حساسیت‌زدایی شود و بگویند اتفاقی نیفتاده و آمریکا می‌خواهد با ملت ایران دوست شود.
**ما به مذاکره‌کنندگان می‌گفتیم باید وقتی در مذاکرات حضور پیدا می‌کنند با همه وجودشان و در درونشان نسبت به آمریکا نفرت و خشم داشته باشند و آمریکا را دشمن اصلی خود بدانند.

**ما هیچ وقت سر سازش با دشمن و استکبار جهانی یعنی آمریکا نخواهیم داشت. از چند روز قبل در رسانه‌ها و فضای مجازی خبر بازداشت عناصر جاسوس و قلم‌به‌دستان مزدور آمریکایی منتشر و خبر آن شب گذشته از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسانه‌ای شد. پیام ما این است که تحت هیچ شرایطی اجازه نفوذ آمریکا در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نخواهیم داد و آنها بدانند که دولتمردان، مسئولان و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما با دقت‌نظر اجازه نفوذ دشمنان و نظام سلطه را به کشور نخواهند داد.
ما نوید اتحاد جماهیر اسلامی و به زیر کشیده‌شدن نظام سلطه را می‌دهیم.
**ما مصونیت سند برجام را در گروی عمل به شرایط رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و شروط 9‌گانه رهبری رمز مصونیت سند برجام است. دشمن قصد داشت که نفوذ خود را با سند برجام دنبال کند، اما رهبر معظم انقلاب با بصیرت‌آفرینی راه دشمن را سد کردند. 

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =