تسنیم نوشت:رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 50 میلیارد تومان برای آبیاری نوین به استان تخصیص یافت، گفت: با برگزاری این همایش ما به دنبال این هستیم تا زعفران خراسان‌جنوبی به‌عنوان محصول پایه در کشور مطرح شود.

هاشم ولی‌پور مطلق عصر امروز در چهارمین همایش ملی زعفران که در قاینات در حال برگزاری است، اظهار داشت: در سال گذشته 151 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی زیرکشت محصولات باغی و زراعی بود.

وی با بیان اینکه 575 تن از تولیدات خراسان جنوبی مرتبط با محصولات زراعی و باقی است، افزود: در حالی که خراسان جنوبی با کشاورزی از نگاه عمومی وسعت پایین دارد اما همت بلند کشاورزان سبب شده است تولیدکنندگان کم توقع، مظلوم و سخت کوش داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با وجود خشکسالی‌های 17 ساله در استان، محدودیت منابع اما تولیدات ما در برخی از محصولات در کشور بی‌نظیر است و کشاورزی در خراسان‌جنوبی یکی از بزرگترین بخش‌ها است و بر اساس آمار 28 درصد ارزش افزوده کل فعالیت‌های اقتصادی استان در بخش کشاورزی است.

ولی‌پور مطلق افزود: 49 هزار تن تولیدات مرغ و 13 هزار تن تولید تخم مرغ در خراسان جنوبی داریم و در حوزه زعفران استان ما با 47 تن تولید این محصول در بخش زعفران دومین استان در کشور از نظر کمی و از نظر کیفیت نخستین استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال 50 میلیارد تومان در حوزه سیستم آبیاری نوین به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

ولی‌پور مطلق افزود: زعفران یکی از 6 محصولی است که ما در جهاد کشاورزی توجه زیادی به آن داریم و در سال 93 میزان 4 هزار و 310 هکتار از اراضی خراسان جنوبی آبیاری نوین مجهز شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =