آیت‌الله امامی‌کاشانی: رهبری در موضوع برجام تیم مذاکراه کننده را حمایت کردند

خطیب موقت جمعه تهران گفت: رهبری در موضوع برجام تیم مذاکراه کننده را حمایت و هدایت کردند آنها نیز با شجاعت در این مسیر حرکت کردند.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در مورد مذاکرات با آمریکا باید از تجربه استفاده کرد، گفت: مقام معظم رهبری در این مذاکرات از تجربه استفاده کردند.

وي ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی این اختیارات وجود دارد و اصل 110 قانون اساسی اختیارات ولی امر مسلمین تشریح شده است، ممکن است اشخاص نظرات مختلفی داشته باشند اما نظر قانونی، نظری است که توسط ولی‌امر داده می‌شود.

امام جمعه تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری در نامه اخیر خود به رئیس جمهور 9 اصل را یادآور شدند که باید به این اصول تکیه شود و امیدواریم با درایت، شجاعت و تکیه بر این اصول این مسئله اجرایی شود.

اهم سخنان وي را به نقل از تسنيم بخوانيد:

**آمریکا، استکبار از همان روزهایی که خود را شناخته‌ایم اینچنین بوده و این وضع همچنان ادامه دارد، به طوری که در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن فتنه‌های آمریکایی دیده می‌شود.

**دعوت به مذاکرات درباره سوریه نشانه اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

**ما در برجام و مذکرات هسته‌ای متوجه شدیم که دشمنان اسلام می‌خواهند ایران را محو کنند و این همان وضعی است که در دنیا می‌بینیم و برایمان تجربه است و باید با این تجربه در مقابل نفوذ ایستاد و طبیعی است که برای جلوگیری از نفوذ باید حصار کشید.

**با توحید اجازه ورود نفوذ در اقتصاد، اخلاق و سیاست گرفته می‌شود و این دیوارکشی ضروری است ولی کافی نیست.

**شعار مرگ بر آمریکا واکنش به همان اقدامات آمریکا در ایران است و عاقبت ظلم اینچنین است. باید از این موضوع مراقبت کرد.

**مقام معظم رهبری  مکررا تاکید دارند که موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود و این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر اتکا به داخل در تمامی حوزه‌ها از نفوذ جلوگیری شود. اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی شود باعث رشد کشور خواهد شد و اگر بر توان داخل تکیه کنیم دیگر به بیگانه نیازی نیست. انشاءالله این کشور با همان عزت و اقتدار زیر سایه امام عصر(عج) با عظمت پیش رود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =