سرپرست معاونت نظارت و پایش کیفیت هوای ارومیه را ناسالم اعلام کرد.

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های حساس ، ناسالم میباشد

سعید موسوی سرپرست معاونت نظارت و پایش گفت: طی گزارش های حاصله از ایستگاههای کنترل کیفی هوای شهر ارومیه، کیفیت هوا ناسالم برای گروههای حساس می باشد.
موسوی افزود: عامل آلایندگی در درجه اول ذرات معلق 10میکرون و در درجه دوم ذرات معلق5/2میکرون میباشد.
سرپرست معاونت نظارت و پایش علت بروز این پدیده را وارونگی دما(اینورژن) عنوان کرد .لذا برای گروههای حساس ،کودکان و افرادی که دچار بیماریهای قلبی،ریوی هستند توصیه میشود که از فعالیت در فضای باز خودداری نمایند .
وارونگی هوا یا وارونگی گرمایی به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد. در شهرهای بزرگ وارونگی هوا معمولاً باعث آلودگی هوا می‌شود.

جلوگیری از تخریب محیط زیست در نوار مرزی گمرک بازرگان

کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست ماکو با حضور در مرز بازرگان و بازدید از محل متوجه تخلیه مازاد گازوئیل خود به دلیل فرار از جریمه به محیط اطراف و آلوده شدن آن در سطح وسیعی را می شوند.

در این بازدید باقرزاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماکو ضمن دیدار با رئیس شرکت نفت ناحیه بازرگان ، نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان جلوگیری از روند ایجاد آلودگی در منطقه شد.

باقرزاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماکو گفت: اداره حفاظت محیط زیست ماکو ضمن پایش مستمر محل مذکور با خاطیان این امر در صورت مشاهده برخورد خواهد نمود .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =