گرگان- رئیس کل دادگستری استان گلستان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های دولتی، گفت: آرای قطعی زیادی در حوزه تجاوز به منابع ملی گلستان اجرا نشده است.

هادی هاشمیان با انتقاد از معطل ماندن آرای قلع و قمع بناهای غیرمجاز ساخته شده در عرصه های ملی، منابع طبیعی و کشاورزی استان خطاب به مدیران گفت: با قاطعیت اعلام می کنم پیش از این که با متخلفان در عرصه های ملی و منابع طبیعی استان برخورد کنیم با مدیرانی که اعلام جرم و برخورد با متخلفان را انجام نداده اند، برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که برای حفظ بیت المال در برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی، انفصال از خدمت در انتظار مدیرانی است که احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز را اجرا نکنند.

هاشمیان با بیان این که هم اکنون آرای قطعی زیادی در واحدهای اجرای احکام و کمیسیون ماده ۹۹ بر زمین مانده است، گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی متولی، نداشتن بودجه و امکانات را علت اجرا نکردن این آرا عنوان می کنند در حالی‌که هیچ عاملی، نباید مانع از برخورد با متخلفان شود.

رئیس شورای حفظ بیت المال استان گفت: همه مدیران دستگاه های اجرایی متولی در عرصه های ملی منابع طبیعی و کشاورزی استان باید درباره علت اجرا نشدن آرای صادر شده، پاسخگو باشند.

هاشمیان در ادامه سخنان خود به ساخت و ساز دوباره در محل اجرای احکام قلع و قمع هم اشاره کرد و گفت: مسئولان دستگاه های متولی باید پس از قلع و قمع بناهای غیرمجاز، سرکشی از این محل ها را ادامه دهند و تخلف های احتمالی را به موقع اعلام جرم کنند.

هاشمیان افزود: اجرای احکام قلع و قمع در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان موثر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =