معرفی دو آرژانتینی که قرار است والیبال ایران را به المپیک برسانند

کارنامه لوزانو نشان می‌دهد تخصصش این است که تیم‌های دچار افت شده را به اوج بازگرداند.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ هنوز یادمان نرفته که با آمدن پیرمرد آرژانتینی، دنیای والیبال ایران شکلی جدید به خود گرفت و تیم ملی والیبال ایران، وارد جغرافیای این ورزش شد. در حقیقت ولاسکو کسی بود که ما را وارد نقشه جهانی والیبال کرد.
بعد از این که مرد آرژانتینی ایران را به مقصد وطن ترک کرد، اسلوبودان کواچ سکان‌دار کشتی والیبال ایران شد. او هم به خوبی وظیفه خود را انجام داد و با وجود بی‌مهری رسانه‌ها با او، بهترین مقام‌های تاریخ والیبال ایران را کسب کرد و موقعی‌هم از کار برکنار شد تا نامش برای همیشه در تاریخ والیبال ایران ماندگار شود.
حالا لوزانو و سیچلو آمده‌اند تا این ماموریت را به اتمام برسانند. ماموریتی که تا یک دهه پیش غیر ممکن به نظر می‌رسید حالا به کمک یک مدیر قوی، به راحتی میسر می‌شود. لوزانو و سیچلو، به خوبی بلدند تیم‌ها را از پیچ آخر عبور دهند.
کارنامه لوزانو نشان می‌دهد تخصصش این است که تیم‌های دچار افت شده را به اوج بازگرداند. مربیگری در رده‌های نوجوانان، جوانان، دانشجویان، زنان، مردان، باشگاهی و ملی در سطح آرژانتین، ایتالیا، یونان، آمریکای جنوبی، اروپا، لیگ جهانی، قهرمانی جهان، جام جهانی و المپیک تقریبا کلکسیون کاری و تجربی او را تکمیل کرده است. قهرمانی در آرژانتین، امریکای جنوبی، ایتالیا، اروپا و جهان را در رده باشگاهی کسب کرده و با ایجاد تحول ساختاری در سه تیم ملی، آن‌ها را به المپیک رسانده است.
لوزانو در سال 2005 به عنوان اولین مربی خارجی تاریخ لهستان وارد این کشور شد و یک سال بعد در قهرمانی جهان موفق شد مدال برنز را برای این غول خفته به ارمغان بیاورد و نهایتا در المپیک پکن به مقام پنجمی این رقابت‌ها رسید.
بعد از این‌ها لوزانو تیم درجه دو آلمان در قرن 21 را تحویل گرفت و در عرض یک سال تبدیل به قهرمان اروپا کرد. بعد از آن پنجم لیگ جهانی و هشتم جهان شدند که در36 سال گذشته تاریخ والیبال آلمان این نتایج بی‌نظیر بود.
در کنار این مربی با دانش و با کارنامه بسیار قوی که تنها بخش کوچکی از آن را برشمردیم، سیچلو هم به ایران بازگشته است. او از 2011 تا 2013 درکنار ولاسکو بود و مشاور اول او برای تمام موفقیت‌هایمان بود. البته که سیچلو به عنوان مربی‌هم عالی کار کرده و تیم درجه 2 قطر را به مقام چهارم قهرمانی مردان آسیا برساند. این مربی 40 ساله بیشتر وقت خود را در کنارتیم ها پایه بوده و یک روانشناس فوق‌العاده است.
258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =