۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

واحدمرکزی خبر نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مالزی از جوانان خواست «دیدگاه وحشتناکی» را که باعث حملات پاریس شد رد کنند و به جای آن به سمت دیدگاهی بروند که بر اساس آن فرهنگ های سنتی در جهان مدرن در کنار هم همزیستی دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس از کوالالامپور، اوباما در جمع جوانان در شهر کوالالامپور گفت:«شما می توانید الگو باشید و نه تنها علیه افراط و خشونت مبارزه کنید بلکه از گفتگوی بین ادیان و بالا بردن تحمل نیز حمایت کنید.»
اوباما از نسل آینده خواست از ذهنیتی که افراد را بر اساس ویژگی های نژادی، قبیله ای یا فرقه ای تقسیم می کند دوری کنند. وی این ذهنیت را مقدمه ای برای تبعیض نامید. وی افزود بر اساس این طرز تفکر، گام بعدی این است که افرادی را که متفاوت هستند به عنوان عنصر شر نشان داد. به گفته وی، همین روند باعث ایجاد نابودی و خشونت در خاورمیانه شده است.
اوباما افزود:«این کشورها به علت این اندیشه دچار بحران شده اند زیرا معتقدند اگر کسی شیوه عبادتش با شما متفاوت باشد، این فرد از شما پست تر است. مردم بر اساس همین اندیشه به قتل می رسند.»
سخنان اوباما در شرایطی مطرح می شود که در حمله تروریستی گروه داعش به شهر پاریس که جمعه قبل روی داد 129 نفر کشته و صدها نفر نیز زخمی شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپوليسيه دو اتيشه IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    2 0
    اقاي اوباما كاش اينارو به سرانه سعودي ميكردي ، تا صبره ايرانيا به سر نيومده .