رییس کمیته اطلاع‌رسانی حزب حاکم ویتنام با معاون مطبوعاتی ارشاد دیدار کرد

«فان ون لین» معاون کمیته اطلاع رسانی حزب حاکم ویتنام به همراه هیاتی رسانه ای با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، در این دیدار که نگوین هونگ تاک، سفیر ویتنام در تهران نیز حضور داشت دو طرف بر گسترش روابط رسانه ای تاکید کردند. فان ون لین که در راس هیاتی ٤ نفره به تهران آمده است، در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران برای نخستین بار، به نقاط مشترک دو کشور ایران و ویتنام در حوزه های مختلف تاریخی و فرهنگی اشاره و تصریح کرد: یکی از ماموریت های اصلی این سفر، گسترش ارتباطات میان نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد است بویژه که هر دو کشور برای استقلال خود بسیار مبارزه کردند.

معاون کمیته اطلاع رسانی حزب حاکم ویتنام به طور خاص به دو حوزه گردشگری و فعالیت های تجاری اشاره کرد و افزود: با وجود نقاط مشترک بسیار، ارتباطات میان دو کشور بسیار محدود بوده که باید تقویت و روز به روز گسترده تر شود.

وی به انعکاس اخبار مربوط به ایران در رسانه های ویتنام نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از اطلاعات و اخباری که از ایران به دست ما می رسد از مطبوعات غربی است که می دانیم تا حد زیادی مخدوش است.

فان ون لین توضیح داد: قبل از سفر به ایران، تصوری از کشور شما داشتم که با آنچه در این روزها مشاهده کردم تفاوت بسیاری دارد. رفتار دوستانه مردم، توانمندی های قابل ملاحظه و فضای خوب کشور نشان دهنده مبارزه شما با تحریم های غربی است که علیه ایران وضع شده است. 

وی با بیان اینکه باید تصویری مناسب تر و دقیق تر از آنچه در رسانه ها درباره ایران و ویتنام بیان می شود منعکس شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش موثر ایران در منطقه خاورمیانه و همچنین نقش ویتنام در آسیای جنوب شرقی، باید در خصوص انعکاس بیشتر فعالیت های دو کشور در رسانه های ایران و یتنام، تلاش مضاعفی صورت بگیرد تا این نقطه ضعف رفع شود.

 حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با استقبال از گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور به جایگاه تاریخی ویتنام نزد مردم ایران به علت مبارزه علیه اشغالگران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دیپلماسی فرهنگی و رسانه ای تاثیر عمده ای بر روابط میان دو کشور دارد، رفت و آمد روزنامه نگاران دو کشور می تواند به توسعه روابط فعلی کمک کند. وی در عین حال با اشاره به اظهارات معاون کمیته اطلاع رسانی حزب حاکم ویتنام افزود: یکی از بهترین راهکارهای توسعه روابط، توجه به موضوع توریسم است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اعلام آمادگی برای اعزام هیات های رسانه ای ایران به ویتنام و پذیرش هیات های ویتنامی در ایران، افزود: رفت و آمد هیات های مطبوعاتی دو کشور می تواند به توسعه روابط کمک کند بعلاوه اینکه از تاسیس دفاتر نمایندگی رسانه ای در تهران استقبال می کنیم.

انتظامی به ارائه نادرست تصویر ایران در رسانه های غربی به دلیل مواضع جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره و تصریح کرد: توسعه روابط رسانه ای میان دو کشور، ضمن تقویت دیپلماسی عمومی، به ارائه تصویری واقعی در رسانه های ملی و بین المللی منجر خواهد شد.

در پایان این دیدار که مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، معاون وزیر ارشاد گزارشی از وضعیت رسانه ها در ایران، قانون مطبوعات، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و فعالیت رسانه های خارجی در کشور ارائه کرد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =