مدیرکل کمیته امداد البرز ، اجرای طرح‌های ویژه برای خودکفایی اقتصادی نیازمندان در البرز

به گزارش فارس،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز از اجرای طرح‌های ویژه با هدف خودکفایی اقتصادی نیازمندان در این استان خبر داد.

علی سالارکیا اظهار داشت: یکی از تعالیم اصلی دین مبین اسلام، دست‌گیری از نیازمندان و کمک به مستمندان است.

وی افزود: پیامبر رحیم و مهربان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز همواره بر انجام امور خیر از سوی مسلمانان تاکید داشته و تاکید فرموده‌اند که یک مسلمان هرگز نباید نسبت به مشکلات هم‌نوعان خود بی‌تفاوت باشند.

این مسئول افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) بر اساس تعالیم دین مبین اسلام، دستور تشکیل کمیته امداد را صادر فرموده و این نهاد در حال حاضر یکی از نهادهای حامی محرومان، نیازمندان و مستمندان است.

سالارکیا بیان داشت: خوشبختانه مردم خیر، انسان‌دوست و نیکوکار ایران نیزهمواره یار و یاور کمیته امداد بوده و با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود، ما را در دستگیری از نیازمندان همراهی کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر کمیته امداد به صورت منظم، خانواده‌های تحت پوشش را مورد حمایت قرار داده و با پرداخت کمک‌ هزینه‌های منظم ماهیانه و کمک‌ هزینه‌های درمانی، تحصیلی، اشتغال و ... برای رفع مشکلات این خانواده‌ها تلاش می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز ادامه داد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهیم این است که اولویت اصلی کمک‌های ماهانه به نیازمندان و باید کاری کنیم که افراد تحت پوشش و خانواده‌های نیازمند به خودکفایی اقتصادی دست‌ پیدا کنند.

سالارکیا گفت: این هدف با اجرای طرح‌های ویژه‌ در استان البرز در دستور کار قرار دارد و یکی از راهکارهایی که بر آن تاکید داریم، ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و آموزش فنی و حرفه‌ای به نیازمندان است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 1250 نفر از سوی کمیته امداد به مراکز کاریابی معرفی شده و مشغول به کار شدند که این افراد به خودکفایی اقتصادی دست‌ یافتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز تصریح کرد: همچنین با بانک‌ها و موسسه‌های مالی نیز همکاری خوبی داریم و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه خانواده‌ها و تحت پوشش امداد اجرا می‌شود.

سالارکیا در پایان گفت: امیدواریم با حمایت مردم و افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه افراد خیر، بتوانیم بخش مهمی از مشکلات نیازمندان را در استان البرز برطرف کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =