بسیج باید همه ظرفیت‌های ملت را در خدمت آرمان‌های نظام اسلامی قرار بدهد

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع کارکنان زندانهای استان به مناسبت هفته بسیج با اشاره به رسالت انقلابی بسیج در بصیرت افزایی، دشمن شناسی و زنده نگاه داشتن شعار استکبار ستیزی گفت: بسیج باید همه ظرفیت‌های ملت را در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار بدهد. بسیج باید مروج سبک زندگی اسلامی باشد و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کند. به‌حمدا... بسیج در همه این حوزه‌ها دارای برنامه و فکر است و کارکرد مناسبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، سرهنگ سلامی درخصوص پیدایش بسیج مردمی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب امام راحل با ژرف اندیشی، روزهای سخت پیش روی انقلاب را پیش بینی کرده بودند و دستور تشکیل بسیج را در آذر ماه 1358 صادر فرمودند و بسیج به عنوان محور هماهنگی‌ها و انسجام مردم انقلابی شناخته شد.
وی با اشاره به اینکه با تشکیل بسیج، عظیم‌ترین پشتوانه مردمی نظام اسلامی شکل گرفت خاطرنشان کرد: بسیج مردم را برای دفاع از انقلاب اسلامی سازمان‌دهی کرد. همزمان با شکل‌گیری آزمونهای بسیج آغاز شد. اولین میدان آزمایش بسیج مسایل داخلی بود. بسیج در حقیقت در اولین کارکردهای خود، کارکردهای دفاعی امنیتی اجتماعی را تجربه کرد.
سلامی افزود: دومین میدان امتحان بسیج، دفاع مقدس عظیم ملت ایران بود. در روزهایی که نیروهای دفاعی کشور هنوز انسجام لازم را نیافته بودند، بسیج مقابل دشمن ایستاد و تا آخر جنگ میدان‌داری کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان با تاکید بر تغییر رویکردهای دشمن پس از پایان جنگ گفت: دشمن در اقتصاد از تحریم‌ها شروع کرد و کار را به جنگ اقتصادی رساند. در حوزه فرهنگی از رخنه و شبیخون فرهنگی شروع کرد و کار را به جنگ فرهنگی رساند و در حوزه سیاسی با یک جنگ تمام‌عیار سیاسی روبرو بودیم. پس از آن با به‌راه انداختن جنگ‌های نیابتی که همین امروز هم شاهد آن هستیم که با جمع‌آوری شریرترین افراد دنیا به نام اسلام و به نیابت از استکبار در مقابل مسلمین ایستاده‌اند.
سرهنگ سلامی با اشاره به این که دشمن در پی معنویت زدایی است، یکی از رموز پیروزی ملت را ارتباط نزدیک با خدا و معنویت دانست و بیان داشت: این ملت در راه خدا جهاد کرد و وعده‌های الهی در حق این ملت ادا شد. به همین جهت دشمن امروزه در تلاش است با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف رسانه‌ای، مجازی و ماهواره‌ای آسیب‌های مختلف اجتماعی را در این کشور افزایش بدهد، که لازم است در این جبهه هوشیار باشیم.
گفتنی است در این مراسم عباسعلی عرب مدیر کل زندانهای استان سمنان، حجت‌الاسلام قدرتی معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای استان، مقیمی فرمانده پایگاه بسیج سیدالشهداء زندانهای استان، زرگر مسئول حوزه روح‌ا... بسیج ادارات کل استان و کارکنان اداره کل زندانهای استان حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =