ایران نوشت: این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب با اشاره به سفر دیمیتری روگازین معاون اول روسیه به تهران و دیداری که با وی داشت نوشت: در خصوص همکاری مشترک در زمینه ماهواره مخابراتی و ماهواره سنجش از راه دور با کشور روسیه به توافق رسیدیم.

همچنین پس از برگزاری آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و تعویق تصمیم‌گیری درباره تلگرام به یک ماه آینده، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در قالب پیامی که در صفحه اینستاگرام وی منتشر شد، اعلام کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر بار دیگر موضوع فیلترینگ یا عدم فیلترینگ در کشور مطرح شد، لازم است توضیحی بدهم که با مدیران شبکه تلگرام در تماس هستیم تا مباحث غیراخلاقی و خارج از شئون ایران را از این شبکه حذف کنند و آنان نیز در پاسخ به مکاتبات‌، بخش‌های مستهجن را مسدود کردند. مدیران شبکه تلگرام اعلام کردند‌، یک کارمند مخصوص ایران در این شبکه به کار گرفته شده است تا از انتشار موضوع‌های نامناسب و خارج از شئونات اخلاقی جلوگیری کنند.


در عین حال در این هفته خبر رسید که کاربران با به روز‌رسانی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام می‌توانند گروه‌های خود را از ۲۰۰ نفر به ۱۰۰۰ نفر ارتقا دهند. کاربران اپلیکیشن پیام رسان تلگرام با به روز‌رسانی جدید این برنامه می‌توانند ظرفیت گروه‌های خود را از ۲۰۰ نفر به گروه‌های supergroups ارتقا داده و تا ۱۰۰۰ نفر را نیز در گروه عضو کنند.

این به روز‌رسانی از چند روز گذشته در وب سایت تلگرام منتشر شده است. همچنین این هفته نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کندی سرعت اینترنت با‌وجود افزایش ظرفیت شبکه اینترنت کشور و نیز نارضایتی کاربران گفت: نسبت سرانه دسترسی به اینترنت در کشور ما، نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین‌تر است. هدف ما ایجاد ظرفیت‌های دسترسی کامل و پرسرعت برای کاربران در داخل کشور است تا سرعت مبادله اطلاعات و دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.


همچنین در این هفته مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران از بازارفناوری اطلاعات جهان سهم 35 میلیارد یورویی دارد که معادل 140 هزار میلیارد تومان است و ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات درجهان سه هزار و 500 میلیارد یورو برآورد شده که سهم ایران از این بازار یک درصد است. اکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان در توسعه زیرساخت سرمایه‌گذاری شده که این امر نشان می‌دهد بازار اقتصادی این بخش فعال است.

در این هفته غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: براساس نتایج ارزیابی اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) در سه ماهه دوم سال‌جاری، شرکت‌های انتقال داده‌های آسیاتک، رتبه اول، داده‌گستر عصر نوین (های وب) و آریا رسانه تدبیر (شاتل) به طور مشترک رتبه دوم و پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) رتبه سوم را کسب کردند که براساس سطح‌بندی در سطح خوب قرار می‌گیرند.

و در آخر اینکه در این هفته اپراتور دوم برای نخستین بار در مراسم اربعین درتمامی نقاط تحت پوشش اپراتورهای میزبان در کشور عراق، به طور دائم به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت همراه، مکالمه و پیام کوتاه می‌پردازد. برای استفاده از خدمات رومینگ این اپراتور به زائران توصیه شده که ترجیحاً پیش از ورود به کشور عراق، کد #1٭111٭ را از سیم‌کارت اعتباری خود شماره‌گیری کنند. مشترکان این اپراتور می‌توانند برای دریافت ریز تعرفه‌های ویژه اینترنت همراه، پیامک و مکالمه در سفر به کربلا به سایت این اپراتور مراجعه کنند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =