مسئول دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز از رییس مجلس به عنوان شخصیتی ملی و فراجناحی یاد کرد و گفت:‌ حضور لاریجانی در لیست‌های انتخاباتی، افتخاری برای آن لیست‌ها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد تلاش گروهی تندرو برای ایجاد اختلاف ميان اصولگرايان و توهین به برخی از شخصیت‌های آن گفت: متاسفانه جمعی در تلاش هستند که جناح اصولگرایی را در انحصار خود قرار دهند، حال آنکه این جریان طیف‌های مختلفی دارد. اقلیتي تندرو در تلاش است تا با انحصارگرایی، دایره اصولگرایی را محدود به خود کند.

وی ادامه داد: بدتر از انحصارگرایی در جریان اصولگرایی این است که ولایت فقیه را نیز محدود به خود می‌کنند و تنها خود را پیرو و طرفدار واقعی ولی فقیه می‌دانند. ولایت برای همه آحاد جامعه است و نمی‌توان آن را به انحصار اندیشه خود در آورد.

مسئول دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز درباره تلاش این جریان اقلیت برای خارج کردن شخصیت‌هایی چون لاریجانی از دایره اصولگرایی و انتساب وی به جریان اصلاح‌طلبی اظهار کرد: علی لاریجانی فراتر از مرزهاي اصولگرايي و اصلاح‌طلبي و شخصیتي ملی است. گروه‌های مختلف سیاسی هم می‌توانند شخصیت هاي ملی را در لیست‌های انتخاباتی خود قرار دهند.

نواب حضور لاریجانی در لیست‌های انتخاباتی را افتخاری برای آن لیست‌ها برشمرد و افزود: شخصیت‌هایی چون لاریجانی را هرگز نمی‌توان حذف یا در انحصار گروه خاصی قرار دارد.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: در صورتی می‌توان گفت لاریجانی اصولگرا نیست که سوابق وی را نادیده بگیریم.البته باید توجه کنیم که ایشان به حدی بالاتر از اصولگرایی رسیده و به عبارتی فرا جناحی است.

وی با انتقاد از تخریب کنندگان و توهین کنندگان به شخصیت‌های نظام گفت: متاسفانه آن گروه اقلیت تندرو بدون توجه به معیارهای اسلامی و تنها برای رسیدن به مقاصد خود دست به تخریب هرکسی زده و در این راه محدودیتی جزء رسیدن به هدف برای خود قائل نیستند. جواب این افراد در آینده نزدیک داده خواهد شد و مردم با آرای خود در انتخابات تکلیف خود را با این افراد روشن خواهند کرد. به قول معروف جوجه را آخر پاییز خواهیم شمرد.

نواب با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که اصلاح‌طلبی ننگ است، اظهار کرد: برخی می‌خواهند با سوق دادن لاریجانی به سوي اصلاح طلبان و خبرسازي درباره نزديکي وي به آن جريان، آن را ننگ بشمارند حال آنکه لاریجانی افتخاری برای هر جریان سیاسی است.

2729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    من که از ریاست ایشان بر مجلس راضی بودم،قویترین ریی مجلس در25 سال اخیر بودند