۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء در راستای توسعه همکاری‌های کشورهای منطقه و گسترش صنعت ایرانگردی و جهانگردی، با همکاری راه‌آهن ترکیه اقدام به راه‌اندازی قطارهای بین‌المللی تهران – آنکار و تبریز - وان کرده است.

قطار تهران-آنكارا: اين قطار پس از عبور از ايستگاه‏هاي زنجان، تبريز و سلماس (فقط در زنجان، تبريز و سلماس سوار و پياده شدن مسافر انجام مي‏گيرد) به مرز ريلي رازي مي‏رسد. در ايستگاه سلماس با سوار شدن مسوولان نهاد و گذرنامه به قطار، كنترل نهايي و ممهور شدن گذرنامه‏ها در حد فاصل سلماس تا رازي در داخل قطار انجام مي‏شود. در ايستگاه رازي كنترل گمرك انجام و پس از خروج از ايستگاه مرزي رازي، قطار در ايستگاه مرزي كاپيكوي در تركيه براي بررسي گذرنامه ‏ها و گمرگ توسط ماموران اين كشور متوقف مي‏ شود. ايستگاه‏هاي بعدي، وان و اسكله وان هستند. در اسكله وان مسافران سوار كشتي (فري‌بوت) شده و پس از پنج ساعت مسافرت با كشتي روي درياچه وان به اسكله تاتوان رسيده و سفر خود را با قطار درجه يك كوپه‏اي (تخت‏دار) تركيه ادامه مي‏دهند.

قطار پس از عبور از ايستگاه‏هاي آلازيق، مالاتيا، سيواس و كايسري به ايستگاه راه‌آهن آنكارا در شهر آنكارا مي‏رسد. فاصله ريلي ايستگاه تهران تا ايستگاه آنكارا ۲۳۹۹ كيلومتر است. مدت زمان سير اين قطار از تهران تا آنكارا حدود ۶۰ ساعت است.محل استقرار مسافران در قطار ايران و تركيه توسط برچسب‏هايي در ايستگاه مبدأ حركت مسافران مشخص مي‏شود. مسافران بايد به شماره‏هاي درج شده دقيقا توجه كنند، زيرا عدم استقرار در جاي تعيين شده مشكلاتي را براي مسافر و ديگران در پي خواهد داشت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =