حوزه علمیه خواهران در انتخابات پیش رو پایگاه انتخاباتی هیچ کسی نخواهد بود و تنها به بیان معیارهای انتخاب اصلح کفایت می شود.

به گزارش حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمود رضاجمشیدی صبح امروز در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی حوزه علمیه خواهران در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم گفت: فعالیت های حوزویان باید با محور محبت و رضایت الهی انجام شود و در این راه باید بارهای این مسیر را نیز خودشان بردارند.
وی افزود: مدیران و طلاب در ابتدای این مسیر باید در خود نگرشی داشته باشند و خود و آخرت خود را بسازند و سپس به فکر آباد کردن فضای زندگی اهل خود و دیگران باشند.
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: برخی اوقات برخی مدیران مسایلی را از طلاب خود می خواهند و مطالبه می کنند که خودشان این مسایل را بعضا رعایت نمی کنند و این مساله یک ضعف بزرگ است.
وی گفت: طلاب هیچ گاه نباید از مدیران خود واهمه داشته باشند؛ مدیران باید برای طلاب پدری کنند و اگر مدیر بانو است باید برای طلاب خود مادری کند.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به نحوه مدیریت حوزه آیت الله کوهستانی و همسر ایشان بیان کرد: اگر سرمایه و آورده انسان نزد خداوند اخلاص باشد، قطعا این عمل هم پذیرفته می شود و هم به بهترین شکل پاسخ داده می شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: متوسط شهریه حوزویان حداقل یک سوم خط فقری است که مدیران جامعه مشخص کرده اند؛ ولی به برکت پایمردی طلاب است که این مسیر همچنان ادامه دارد.
وی گفت: نباید فراموش کنیم که به هرچه که به مردم می گوییم، خودمان بیشتر از دیگران به آن نیازمندیم؛ اگر بخواهیم این نور را در دل مردم روشن کنیم باید خود، عامل باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: خوشبختانه مدیران حوزه های علمیه خواهران، علی رغم محرومیت ها کار خود را به خوبی و با شایستگی انجام می دهند، زیرا به رسالت خویش ایمان دارند.
وی افزود: نظام تربیتی حوزه های علمیه، یک نظام ممتاز و منحصر به فردی است که از ابتدای خلقت یک انسان را در بر می گیرد؛ طلاب در ابتدای ورود به حوزه با سبک زندگی اسلامی و دینی آشنا می شوند و با این سبک به تبلیغ دین می روند.
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: در نظام تربیتی در حوزه به اصل تربیتی یعنی تزکیه، مقدم بر تعلیم است، می نگریم و هدف اصلی را مراقبت و اصلاح خود و سپس دیگران می دانیم.
وی گفت: تا زمانی که مدیران، خود امانت دار این هدف بزرگ هستند، باید پاسدار و پاسبان باشیم؛ تا زمانی که این مسئولیت بر عهده مدیران است، باید این وظیفه را پاس بدارند.
وی افزود: امروز بیش از 440 مدرسه علمیه خواهران در کشور به شکل رسمی به جز حوزه علمیه خراسان و جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند که تربیت 80 هزار طلبه خواهر را به عهده دارند.
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: اگر تا دیروز، تولید علم، منحصر به مراکز ویژه بود، امروز با تلاش مضاعفی که خواهران طلبه داشتند، نوید تولید علم در اقصی نقاط این کشور بزرگ داده می شود.
برگزاری بیش از 530 کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه خواهران
وی گفت: بیش از 530 کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه خواهران و در دو و نیم سال اخیر برگزار شده است که امیدواریم با توسعه آموزش های تکمیلی در سطح 4 شاهد راه اندازی کرسی های نظریه پردازی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: 370 هسته آموزشی و 170 کانون پژوهشی و 50 هسته علمی در حوزه علمیه خواهران مشغول به کار است که امیدواریم در این زمینه آینده ای روشن در عرصه پژوهش و آموزش و تبلیغ را ایجاد کنیم.
فعالیت 60 هزار طلبه بسیجی در حوزه های علمیه خواهران
وی افزود: طلاب خواهر در زمینه تبلیغی مجاهدتی بزرگ را رقم زدند و بیش از 600 هزار فرصت تبلیغی ایجاد کردند؛ امروزه 60 هزار طلبه بسیجی در حوزه های علمیه خواهران فعالیت می کنند که این تعداد به شکل نسبی از حوزه علمیه برادران نیز بیشتر است.
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: طرح رحمت و رضوان و حلقه صالحین از جمله مهمترین فعالیت های این حوزه است؛ در حوزه علمیه خواهران بیش از 130 کانون قرآنی به فعالیت می پردازند.
وی گفت: امروزه نزدیک به 6 هزار طلبه خواهر از شبکه کوثر بلاگ و از یک درگاه در عرصه فضای مجازی مشغول به تبلیغ هستند؛ شبکه کوثر نت، یک شبکه علمی و پژوهشی و آموزشی و تربیتی است؛ این شبکه داخلی محل تمرین برای ورود به سامانه های مجازی بیرونی خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی بیان کرد: دشمنان انقلاب و اسلام با ابزاری که به دست دارند یک هجوم سراسری علیه این مکتب آغاز کرده اند و این گروه چهره سفاکی را در دنیا از اسلام به نمایش گذاشته اند و اضلاع اسلام هراسی را در دنیا آغاز کرده اند.
وی افزود: شریف ترین چهره و نورانی ترین چهره بشریت از ابتدای خلق انسان که همه در وجود پیامبر است امروزه توسط این دشمنان به شکل کریه جلوه داده می شود؛ این چهره امروز توسط زنان داعشی تخریب می شود و به همین دلیل امروز خواهران طلبه باید با احساس مسوولیت در این زمینه باید به شکل جدی وارد شوند تا این در مقابل این جریان منحرف بایستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به رشد کمی و کیفی در حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مدیران باید نسبت به توسعه فعالیت های کیفی در حوزه علمیه خواهران اقدام کنند؛ اگر قرار است در عرصه تولید علم نقش آفرین باشیم باید یک بنیه علمی قوی و فراگیر داشته باشیم.
باید جنبش علمی در حوزه های علمیه خواهران رقم زده شود
وی گفت: باید جنبش علمی در حوزه های علمیه خواهران رقم زده شود؛ حماسه های حوزه های علمیه خواهران، همه با وجود کمبودها و مشکلات انجام شده است و این روند باید با همین رویکرد ادامه یابد.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: نگاه ما به حوزه های علمیه خواهران این است که هر مدرسه و حوزه یک قطب فرهنگی و تبلیغی و یک کانون نشر معارف باشد؛ امروزه در بیش از یک سوم مدراس آموزش و پرورش اعزام طلاب حوزه علمیه خواهران انجام می شود و 30 طلبه خواهر نماز جماعت را در این مدارس برگزار می کنند.
فعالیت 12 هزار طلبه خواهر در آموزش و پرورش
وی افزود: امروزه بیش از 12 هزار طلبه خواهر در آموزش و پرورش مشغول به کار و فعالیت هستند ولی در کل، این تعداد با توجه به نیازها، کم است؛ اگر بخواهیم به شکل سیستماتیک عمل کنیم این توفیق حاصل نمی شد، ولی اینکه امروز مدارس علمیه خود، به شکل کانونی و محوری فعالیت می کنند برای ما یک فرصت جدید ایجاد کرده اند.
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: امروزه 68 مدرسه حوزه علمیه خواهران در مراکزی فعالیت می کنند که در آن محل اهل مذاهب دیگر زندگی می کنند و در این زمینه اثرگذاری های بسیار خوبی حاصل شده است.
انقلاب مولود حوزه های علمیه هستند
وی گفت: انقلاب مولود حوزه های علمیه هستند و هیچ مادری نسبت به مولود خود بی تفاوت نخواهد بود؛ این تمکن، در راستای هدف بلند انبیا و اوصیا و بزرگان شیعه است که در اختیار ما قرار گرفته است.
دفاع از کیان نظام اسلامی را وظیفه خود می دانیم
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در این هدف با حوزه های علمیه مشترک است و این قدرت، قدرتی است که خداوند به ما داده است و باید در این راستا همیشه دفاع از کیان نظام اسلامی را وظیفه خود و حوزه های علمیه می دانیم.
وی گفت: وظیفه ما است که همیشه از نظام اسلامی و شخص رهبری حمایت جدی داشته باشیم و این حمایت در عرصه های مختلف، تعاریف خاص خود را نیز دارد؛ در هر مناسبتی همیشه حوزه های علمیه نقش پیشتازی داشته اند و در فتنه های ابتدای انقلاب همیشه روحانیت و حوزه های علمیه در مقابله با آنها پیشتاز بوده اند.
حوزه خواهران در انتخابات پیش رو پایگاه انتخاباتی هیچ کسی نخواهد بود
وی افزود: حوزه علمیه خواهران در انتخابات پیش رو پایگاه انتخاباتی هیچ کسی نخواهد بود و قطعا در انتخابات، تنها به کاری مشغول می شود که رسالت اصلی و توصیه شده است، ولی ورود مصداقی در انتخابات انجام نمی شود و تنها به بیان معیارهای انتخاب اصلح کفایت می شود؛ معیار فعالیت حوزه علمیه خواهران، بیانات مقام معظم رهبری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =