به گزارش فارس، رئیس فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:رئیس فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: مراکز درمانی استان به همراه 10 نفر از ماموران اورژانس و سه دستگاه آمبولانسی که به مرز مهران اعزام شدند آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند.

غفور راستین، با اشاره به اینکه اکثر مراکز درمانی استان اصفهان دارای خدمات اورژانس هستند، اظهار کرد: به طور میانگین در 24 ساعت 5 هزار تماس امداد خواهی با مرکز 115 استان داریم که 10 تا 15 درصد آن‌ها منجر به مأموریت و اعزام نیرو می‌شود و 85 تا 90 باقی به‌صورت تلفنی حل می‌شود.

وی در خصوص 15 درصد مورد اورژانسی که منجر به اعزام اورژانس می‌شود، افزود: حدود 30 ـ 40 درصد از امدادخواهی‌ها به علت حوادث ترافیکی است که بعضا هم به حوادث ترافیکی درون‌شهری بر می‌گردد و باقی آن به حوادث امدادخواهی غیرخانگی مربوط می‌شود.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، در خصوص مدت‌زمان اعزام اورژانس از لحظه تماس، بیان کرد: در مواردی که خدمات اورژانس در شهرها است، نزدیک‌ترین مرکز به محل امدادخواهی اعزام می‌شود که در 80 درصد موارد زمان آن 8 دقیقه است و در مواردی که حوادث جاده‌ای است در 80 درصد حوادث مدت‌زمان رسیدن اورژانس به محل 15 دقیقه است.

راستین درباره برنامه خدمات‌رسانی اورژانس در اربعین، اذعان داشت: تمام بیمارستان‌ها و 112 پایگاه 115 استان به‌صورت کامل آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند و اضافه بر آن 10 نفر از ماموران اورژانس به همراه سه دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی به مرز مهران اعزام شدند.

وی ضمن اعلام آمادگی 100 درصد اورژانس هوایی استان، تاکید کرد: مرکز DMAT (سیستم اضطراری اورژانس) استان اصفهان آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم را دارد و در صورت لزوم و رخ دادن اتفاقی در مرز آن‌ها به محل حادثه اعزام خواهد کرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان، از آموزش هزار داوطلب مردمی برای اربعین خبر داد و اضافه کرد: این داوطلبان که از مردم هستند آموزش‌های اولیه را برای خدمت‌رسانی به زائرین عتبات عالیات گذرانده‌اند و کیفی به همراه داروهای مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =