سخنان باهنردرباره اصولگرایان،ناطق نوری،موسوی خوئینی ها،حزب کارگزاران وصلاحیت اصلاح طلبان درکافه خبر

محمدرضا باهنر از اتفاقات جدیدی در اردوگاه اصولگرایی در راستای رسیدن به وحدت خبر داد و گفت: اصولگرایان شنبه آینده در جلسه ای شرکت می کنند تا شاید شاهد دود سفید وحدت باشیم.

به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا باهنر که امروز مهمان کافه خبر بود، در آغاز نشست خبري خود، با تسليت ايام اربعين از راه پيمايي و اجتماع عظيم مردمي در اين مراسم ياد کرد که به عنوان يک واقعه تاريخي ماندگار قرار است در يونسکو ثبت شود.

او با گرامي داشت هفته بسيج، از برکات برخورداري از اين نيروي مردمي و اين فرهنگ ماندگار که در جهان اسلام توسعه يافته است، ياد کرد و افزود: اين روزها اين نيروهاي مردمي بسيجي هستند که با نيروهاي تکفيري که معضلي در جهان بشريت هستند، درگير شده اند و اميدواريم اين غده چرکين از بدنه اسلام کنده شود.

نماينده تهران به مصاحبه بوتو قبل از ترورش اشاره کرد که از همکاري القاعده با آمريکا ياد کرده بود و ادامه داد: داستان 11 سپتامبر بهانه اي براي لشگر کشي به جهان اسلام بود. چرا که از پيشروي اسلام در جهان غرب نگران بودند و کوشيدند که مسلمانان را بدنام کنند. براي همين هم داستان زباله هايي چون تکفيري ها و تروريست ها را در منطقه ايجاد کردند و با منابع و نيروي انساني مسلمانان اين توطئه عظيم را راه انداختند.
باهنر به دومين نامه رهبري به جوانان، انذارها و دعوتهاي ايشان اشاره کرد و گفت: درد امروز جهان، تروريسم است و ما مسلمانان بيش از همه از اين پديده ضربه خورديم. همه مردم جهان بايد از سردمدارانشان بخواهند که نه تنها از اين عارضه حمايت نکنند، بلکه با آن مقابله کردهو اين سفره شوم را برچينند.
نايب رئيس مجلس در پاسخ به سوال خبرآنلاين، درباره وحدت اصولگرايان و جلساتي که در اين باره برگزار مي شود -از يکسو جلسات شوراي هماهنگي اصولگرايان، از سوي ديگر جلسات چهارجانبه لاريجاني، ولايتي، مقتدايي و ناطق نوري و يا مثلث موتلفه، پايداري، ايثارگران- و اينکه چرا تا کنون دود سفيدي از اردوگاه اصولگرايان بلند نشده، گفت: داستان وحدت گرايي و وحدت بخشي و تلاش براي وحدت، در تمامي جريانات سياسي مطرح است. اين خسارتي است که براي نداشتن چند حزب سياسي قوي، به ما وارد مي شود. چون چند حزب نظام نامه دار و شناسنامه دار قوي نداريم. براي همين براي گرم کردن فضاي انتخاباتي، بايد چهار پنجم وقتمان را صرف «ايجاد وحدت» بکنيم! اين تنها مشکل ما نيست و مشکل اصلاح طلبان و اعتدال گرايان هم هست.

باهنر افزود: در تمامي جلساتي که اسم برديد، براي وحدت تلاش مي شود اما هيچ يک از آنها جلسات محوري نيستند. جلسات آن سه حزب، اصلا درباره ائتلاف آنها نبود بحث همدلي و همگرايي آنها بود. درباره آن جلسه چهارجانبه هم يک نشست موردي بوده و قرار نبوده تبديل به يک حزب و جريان شود. جلسات ما با آقاي حداد هم همينطور بوده و هنوز عنوان شوراي هماهنگي ندارد. آقاي حداد از من دعوت کردند و من گفتم براي مشورت کردن آمده ام و هنوز آن را جلسه پايدار و شناسنامه دار نمي دانيم.
به گفته وي، تمام اين جلسات خوب و مفيد است که دريابيم نهايتا چه بکنيم. خبرهايي که درباره تشکيل شوراي هماهنگي و اسامي افراد مطرح شده هم صحت کامل ندارد. اجازه بدهيد من خبري در اين باره ندهم اما احتمالا اول هفته بعد و روز شنبه دعوت عمومي مي شود و تجمعي از سوي اصولگرايان برگزار خواهد شد.

اهم اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری را در ادامه می خوانید:

به وحدت 100درصدی اصولگرایان نمی‌رسیم/ در تهران حداکثر دو لیست انتخاباتی اصولگرا خواهیم داشت

*تشکیل جمعیت رهروان ولایت تکذیب شد. من قبلا هم درباره این جمعیت اظهار نظر کردم. ماجرا این بود که یکی از اعضای فعالشان گفته بود چنین  چیزی هست اما آقای جلالی آن را تکذیب کرد. البته آنها هم به همگرایی اصولگرایان دعوت خواهند شد، چراکه در جریان اصولگرایی هستند.

*برای تجمع و وحدت 100 درصد اصولگراها امید داریم، اما به این نخواهیم رسید و اینکه به چه اندازه به همگرایی برسیم، بستگی به تلاش ما دارد. در گذشته هم همین بوده است.

*لیست های مطرح اصولگرايان در تهران حداکثر دو لیست خواهند بود اما لیست های پراکنده همیشه هست. در آستانه انتخابات مجلس هشتم، هم ليست جبهه متحد داشتیم و هم ليست جبهه پايداري داشتیم اما اینها حاشیه ای هستند. یک مورد داشتیم که 30 تا اسم اصولگرایان را می گذاشت و یکی را خط می زد و اسم خودش را می گذاشت و توزیع می کرد! گاهی برخی خانم ها اسم پنج تا آقا را حذف و اسم پنج تا خانم را می گذارند!

* هنوز به سرلیست نرسیده ایم و الان فکر می کنیم، آدم های قابل تامل در تهران حدود 100 نفر هستند. همیشه فراخوان می کنیم و گروه ها، آدم های پیشنهادی شان را می گویند و حدود 100 تا 120 نفر می شوند. ما از بین آنها انتخاب می کنیم. در این قضایا هم نمی شود قرعه کشی کرد. بحث می کنیم و در نهایت رای گیری می شود.

*در پاسخ به اينکه فاکتورها برای انتخاب کاندیداهای مورد حمایت در ليست اصولگرايان چيست؟: فاکتورها عمومی است. برخی اصلا قابل اندازه گیری نیست. تخصص، تقوا، ولایت مداری، پاکدستی و... واژه های خوبی است اما نمی توان با ترازو آنها را سنجید. برداشت های ذهنی است.

شوخی باهنر باوزیرنفت: منظور از «ب.ز» بیژن زنگنه نیست!/ اختلافات برخی اصولگرایان با هم قبیله‌ای است

*(در واکنش به به حملات اخیر به برنامه های اصلاح طلبان): ما حرکت های خود سرانه را محکوم کرده ایم و معتقدیم برخوردهای غیرقانونی از هر طرف محکوم است. دستگاه های امنیتی باید با این قبیل حرکت ها برخورد و مراقبت کنند.  البته مجوزهایی که صادر می شود باید دقیق و حساب شده باشد. اگر مجوز را بگیرند و بعد سیاست های کلی نظام و ارزش های انقلابی و فرهنگی را زیر سوال ببرند، درست نیست. صادرکنندگان مجوز، باید از درخواست کنندگان تعهد بگیرند و اگر طبق آن برخورد نشد، جلوی فعالیت آنها را بگیرند. مسئله باید دو طرفه باشد. 



* {در پاسخ به سوالی درباره روند برخود با مفاسد اقتصادی و ماجراي دکل نفتی و رد پای فرزند وزیر دولت اصلاحات}: برخورد با مفسدین اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است. و کارنامه خوب و قابل دفاعی از خود نشان داده است. نگران نباشید! هم با اصلاح طلبان برخورد می کنند و هم با اصولگرایان. قوه قضاییه خودش رعایت می کند تا مجرمي شناسایی و محکوم نشده نام و مشخصات او را اعلام نمی کند.  ما می بینیم که در دادگاه مفسد بزرگ اقتصادی نام او «ب.ز» بیان می شود. البته منظور از محکوم «ب.ز» بیژن زنگنه نیست! (خنده) اما با اینکه همه او را می شناسیم قوه قضاییه اجازه نمی دهد، نام او را ببرند.

*ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم کارهای زیربنایی خوبی انجام می دهد. سیستم هایی که بانک مرکزی ظرف دو سال گذشته ایجاد کرده، واقعا پولشویی را محدود می کند و دولت در این زمینه جدی است. اما با نقطه مطلوب فاصله داریم. آنقدر اعداد بزرگی از مفاسد مطرح می شود که وقتی ارقام کوچک به میان می اید، همه می گویند این آفتابه دزد است! و برخورد چه فایده ای دارد. به هر حال اصل در قانون اساسی و اسلام بر برائت است! اما باید نظارت صورت بگیرد. 


* {در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر دبیرکل حزب کارگزاران و بحث یارگیری اصلاح طلبان از میان اصولگرایان}: عموما فعالیت سیاسی یعنی همین. من این را قبول دارم، اتفاقا. «اصولگرایان تند» می گویند نرم ها را اخراج کنید! اما این غلط است. طبیعی است اصلاح طلبان به بخشی از نیروهای ما طمع کنند تا آنها را جذب کنند. ما هم باید این کار را بکنیم. ما اصولگرایان متاسفانه نیروهایی داریم که اختلافاتشان با هم قبیله ای است و چون هر کدام در دو حزب هستند، فکر می کنند باید با هم اختلاف داشته باشند. در حالی که اختلاف ها باید بر اساس مواضع سیاسی و فرهنگی و .. باشد. بنابراین اشکالی ندارد اصلاح طلبان و یا اصولگرایان به نیروهای هم طمع داشته باشند.

خاطره باهنر از بازداشتش در زمان تبلیغات انتخابات مجلس سوم

* {با اشاره به اقدامات خودسرانه منتسب به جناح اصلاح‌طلب}: در زمان تبلیغات مجلس سوم برخی از دانشجویان اصلاح‌طلبان مرا بازداشت کردند البته حد آنها پایین تر بود که بخواهند با ما این کار را کنند.

*{در پاسخ به سوالي درباره عملکرد نيروهاي خودسر}: خیلی نمی خواهم این مسئله را نبش قبر کرده و به گذشته برگردم. اگر بخواهیم فرایند بحث برخورد با نیروهای خودسر را مرور کنیم مشاهده خواهیم کرد که تندروهای دو جناح اقداماتی را انجام داده‌اند. به طور مثال تحکیم وحدت در مجلس سوم اجازه نداد آقای ناطق نوری در مسجد دانشگاه تهران صحبت کند و درب مسجد را بستند. یا حتی در زمان تبلیغات مجلس سوم که قصد سخنرانی داشتم برخی از دانشجویان اصلاح‌طلبان آمده و گفتند شما بازداشت هستید و دستگیرم کردند و اجازه ندادند. البته حد آنها پایین تر بود که بخواهند با ما این کار را کنند و ما به خوبی جواب آنها را دادیم. 
*در زمان مجلس دوم نیز من سخنرانی کردم که پس از آن عده‌ای خودسر در تهران به صورت زنان بدحجاب اسید ریختند. وزیر کشور وقت که آقای ناطق بود خواستار برخورد با این افراد شدند اما دادستان کل که آقای موسوی خوئینی ‌ها بود می گفت آزادی است و باید این افراد آزاد شود.
*برخی اقدامات خودسرانه نیز از سوی افرادی که ادعای اصولگرایی داشتند نمود داشته است، برخوردهای غیرقانونی و خودسرانه را هیچ کس نباید دفاع کند و حتما باید برخورد شود. آنهایی هم که مجوز صادر می‌کنند باید دایره فرهنگی، مواضع و نوع برخودها را آنها مدیریت کنند چراکه آزادی قانون جنگل نیست و باید در چارچوب باشد. 

*{درباره ارائه لوايح بودجه 95 و لايحه برنامه ششم}: خبری که دارم این است که دولت بودجه و برنامه را با هم در 15 آذر به مجلس خواهند داد. در هر صورت اینکه برنامه ششم را زودتر از بودجه تصویب کنیم منتفی است.  برنامه ششم توسعه کشور دچار تحولات خوبی شده است. دولت یک لایحه قوانین دایمی برنامه توسعه را یک ماه قبل به مجلس ارائه کرد که بسیاری از مواد برنامه که در برنامه‌های گذشته نیز جزء مواد اصلی برنامه بوده در آن آمده است. آن طور که دولت اعلام کرده است قانون برنامه ششم سبکبال است و چند ماده بیشتر ندارد و بیشتر شاخص‌ها و جهت‌گیری‌های کلان را مطرح می‌کند که زیاد با بودجه تصادم نخواهد کرد. امیدوارم  با کمک کارشناسان دولت و نمایدگان مجلسی که کمتر با حوزه‌های انتخابیه در آستانه انتخابات کار دارند، لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

* {در واکنش به اینکه حزب کارگزاران خود را محور اصلاح طلبان معرفي کرده است}: این درد مشترک ماست که همه دنبال محور می گردند، تا دور آن جمع شوند. در اصلاح طلبان هم همینطور است. کارگزاران می گوید ما مرکز هستیم و گروه های دیگر هم همین را می گویند. در میان اصولگرایان هم همین وضع است. این شرایط فقط مخصوص اصلاح طلبان و یا اصولگرایان نیست.

رای خریدن و سفره انداختن های آن چنانی در انتخابات خلاف قانون است

* {درباره لايحه شفاف سازی منابع مالی کاندیداها}: ما تلاش می کنیم برسد. دو فوریت اين لايحه به این دلیل رای نیاورد که متن لایحه دقیق نبود و دولت شتابزده آن را تهیه کرده بود. مجلس احساس کرد این موضوع خطیر است و باید یک دور به کمیسیون برود و در آنجا بررسی دقیق تر شود. به همین دلیل به دو فوریت رای نداد. کمیسیون اگر سریع به اين لايحه رسیدگی کند راه هایی داریم که خارج از نوبت مي توان آن را به صحن علني برگرداند. مشروط بر اینکه کمیسیون بتواند به جمع بندی برسد.

* هزینه های نمایندگان در دوران انتخابات مجلس همیشه مسئله بوده است. سه گروه  کشور در دنیا داریم. برخي کشورها «تک حزبی» هستند که می گویند خزانه و حزب یک جیب دارند و برای هزینه هم مشکلی ندارند. اما کشورهایی که رقابت احزاب در آنها جدی است، دو راه دارند یا باید حاکمیت به آنها پول دهد یا باید از بنگاه های اقتصادی پول بگیرند. هر دو نمونه آن هم موجود است. البته این هم ضابطه دارد و امتیاز بندی می کنند. به نسبت فعالیت و فراگیری که احزاب دارند، هزینه نامزدها را می دهند. اما یک روش  هم  روش غربی  است که بنگاهایی اقتصادی به احزاب کمک می کنند. به عنوان مثال در آمریکا شرکت های اسلحه سازی به جمهوری خواه‌ها و شرکت های نفتی به دموکرات ها کمک می کنند.در کشور ما که خدا را شکر، سیستم تک حزبی نداریم و نباید هم داشته باشیم، دولت هم نمی تواند به طور رسمی به نامزدها کمک کند. از طرفی می گویند، اگر از کسی هم پول بگیرید، وام دار آن شخص می شود. این مسئله در کشور هنوز  به صورت ریشه ای حل نشده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست های کلی انتخابات را تدوین کرده و در آنجا به موضوع هزینه های نامزدها پرداخته ایم که تقدیم رهبری شده است.از سوی دیگر، عده ای معتقدند که نباید برای تبلیغات هزینه کرد. در حالیکه به نظر من مقداری از شور انتخابات با تبلیغات است. هر چند که رای خریدن و سفره انداختن های آن چنانی خلاف قانون است، اما اگر کاندیدایی بخواهد حداقل اسم خودش را به مردم معرفی کند، باید هزینه بالایی انجام دهد.

*عده ای معتقدند که نباید برای تبلیغات هزینه کرد. در حالیکه به نظر من مقداری از شور انتخابات با تبلیغات است. هر چند که رای خریدن و سفره انداختن های آن چنانی خلاف قانون است، اما اگر کاندیدایی بخواهد حداقل اسم خودش را به مردم معرفی کند، باید هزینه بالایی انجام دهد.

ناطق‌نوری از ظرفیت​‌های نظام و اصولگرایان است/اصلاح طلبان تکلیفشان را با فتنه روشن کنند

*{در واکنش به حمله به ناطق نوري در ادوار مختلف}: ما ايشان را از سرمايه هاي اصولگرايي کشور مي دانم و بارها از او خواسته ايم در اين عرصه فعال شود. اما برخي تصور مي کنند اگر او فعال شود، اصلاح طلب مي شود! ولي من مطئنم که اگر او به عرصه انتخابات و فعاليت هاي سياسي وارد شود، جريان اصولگرايي را جمع و جور مي کند.

*ناطق نوري براي ورود به عرصه سياسي، احساس تکليف نمي کند. او گفته صد در صد نامزد نمي شود و براي ورود به عرصه فعاليت هاي سياسي هم ابا دارد.ناطق نوري از ظرفيت هاي انقلاب و جريان اصولگرايي است.هر وقت هم آقاي ناطق بيايد اعم از اينکه مرا تاييد کند يا نکند، قدمش را خير مي دانم و اميدوارم که احساس تکليف کند و به عرصه بيايد.

*{در پاسخ به ممنوع التصويري رئيس دولت اصلاحات} دادستاني يکسري اختيارات قانوني دارد، ولي در باره اينکه چه کسي چه چيزي اعلام کرده را ديگر من نمي دانم.

* {در واکنش به احتمال رد صلاحيت اصلاح طلبان}: هر کس که مي خواهد فعال سياسي باشد، بايد قانون اساسي و فرايند انتخابات را قبول داشته باشد. گاهي من دعوت مي کردم که اصلاح طلبان در انتخابات فعال شوند و مي گفتم که بايد اين شرايط را هم داشته باشند. برخي متقابلا به من انتقاد مي کردند که تو چرا براي آنها شرط مي گذاري؟ در حالي که اينها شرايط عمومي در کشور است و همه بايد اين شرايط را داشته باشند.

*اگر زماني که داور سوت مي زند، کاپيتان يک تيم بگويد او را قبول ندارد، داور مي تواند به او کارت زرد داده و از زمين بيرونش کند. از اين رو کساني که مي خواهند به انتخابات وارد شوند، بايد قوانين را قبول داشته باشند. آنها بايد تکليفشان را با فتنه 88 مشخص کنند. فتنه 88 يک توطئه عظيم بود و هر کس بخواهد وارد عرصه انتخابات شود، بايد موضعش را درباره فتنه روشن کند.

*«براي مجازات، اصل بر برائت است و کسي را بدون استدلال نمي توان دزد ناميد»، اما وقتي مي خواهند به کسي مسئوليت بدهند، ديگر اصل بر برائت نيست و آن فرد بايد شرايط مندرج در قانون، را داشت باشد. مثلا رجل سياسي و متدين باشد.

* «امام جماعت يک مسئوليت ساده در اسلام است»، حتي براي چنين مسئوليتي هم اصل بر برائت نيست و بايد احصا شود که او عادل است و بعد به او اقتدا کرد. بنابراين براي مسئوليت هاي کشوري، از يک راننده اتوبوس شرکت واحد گرفته تا يک معلم و فرماندار و رئيس جمهور و نماينده، بايد احراز شرايط شود. برخي از ما صلاحيت حضور در برخي مناسب را نداريم. مثلا من صلاحيت ورود به نيروهاي مسلح را ندارم و مرا با اينکه نماينده مجلس هستم، حتي به عنوان ستوان هم قبول ندارند!، من هم نمي توانم اعتراض کنم.

عکس ها از محمد محب زندی

27214

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    49 2
    آخه برادر من با کارت زرد که بیرون نمیکنن تذکر میدن شماها اصرار دارین با کارت زرد شخصیتون همه رو بیرون کنین
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    59 2
    بنام خدا آیا این آقا در حد و اندازه ای هست که برای همه اقشار ملت از جمله اصلاح طلبان تعیین تکلیف کند؟
    • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      4 0
      البته سی اندی سال این اقا وامثالهم در مورد ملت تصمیم گرفته اند
    • محمد علی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      2 17
      ببخشید الان چی گفت که بهتون برخورد..مرد مومن این بنده خدا که همیشه طرفداریه اصلاح طلبان رو کرده. یکی مثل جلیلی حسینیان رسایی برای شما خوبه...
  • حپ IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    12 0
    جناب آقای باهنر آقای خوئینی ها تریبونی ندارند که به حرفی که شما به ایشان منتسب کردید پاسخ دهند پول و قدرت و رانت سیاسی دست شماست اگر بدون دوپینگ شورای نگهبان و حذف رقبای اصلاح طلب، در یک رقابت عادلانه توانستید به مجلس راه یابید هنر کردید جناب باهنر درضمن در همایش های مجوز دار اگر هم برفرض کسی خلاف قانون یا نظام صحبت کرد آیا وظیفه مراجع قانونی است که با آنها برخورد کند یا گروه های خودارزشی پندار بدون مجوز فشار؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    5 0
    برادرعملکردشمااصولگرایان تابحال هم این رانشان داده که که میخواهدواصرارداریدکه رقبایتان راباکارت زرداخراج کنید.. ولی درآن8سال ذلالت بارنتوانستیدحتی باکارت قرمزبه مقابله بپردازید,درآن8سال مدام کارت قرمزمیکشیدیدولی طرف درزمینتان بازی میکردو جرات عمل نداشتیدولی الان باکارت زرد,باکارت سبزهم اخراج میکنید...خسته نباشید....
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    12 0
    اصولگراها هم باید تکلیفشان را با احمدی نژاد روشن کنند آیا در دزدی های زمان احمدی نژاد نقش داشته اند یا نه آیا عکس العملی در زمان این دزدها ی نشان داده اند یا نه .