در دو دولت گذشته  کمتر از 10 دلار در لرستان هزرینه شد/دولت در حال آوار برداری اقتصادی است

استاندار لرستان گفت: دولت در حال آوار برداری اقتصادی و احیاء کارخانه های تعطیل است و علیرغم مشکلات توجه خاصی به مناطق محروم و رونق اقتصادی کشور دارد

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان هوشنگ بازوند با بیان اینکه لرستان چندین سال رتبه نخست بیکاری کشور را داشته گفت: با اقدامات انجام شده در دو سال اخیر میزان بیکاری در لرستان سه رتبه کاهش یافته است.
وی بیکاری را گرفتاری و مشکل اصلی مردم لرستان دانست و ادامه داد: دولت سال گذشته 10 هزار و 80 میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی و طرح های ملی به لرستان تخصیص داده که این مبلغ صرف ایجاد زیرساختهای اقتصادی شده است.
استاندار لرستان گفت: متاسفانه در طول دو دولت گذشته از مجموع 700 میلیارد دلار درآمد نفتی کمتر از 10 دلار برای سرمایه گذاری در استان هزینه شده است.
بازوند با بیان اینکه در حال حاضر بانک های این استان10 هزار میلیارد ریال معوقات بانکی دارند ادامه داد: سرانه درامدی مردم لرستان 48 درصد میانگین کشور می باشد و این بدین معناست که 52 درصدمردم استان بیکار بوده و منبع درآمدی ندارند.
وی با هشدار در خصوص ناهنجاری های حاصل از بیکاری گفت: معضل بیکاری با حرف و یا تنها توان دولت برطرف نمی شود و ازین رو در دو سال گذشته تلاش های بسیاری برای ورود سرمایه گذاران به استان انجام شده است.
به گفته استاندار لرستان برای توسعه لرستان در یک بازه پنج ساله، سالیانه 40 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا نرخ بیکاری لرستان به میانگین کشوری کاهش یابد.
وی ادامه داد: 44 درصد این معوقات مربوط به بنگاههای زودبازده می باشدکه انحراف تسهیلات آن 67درصد بوده است.
بازوند با بیان اینکه لرستان در زمینه سپرده گذاری در بانکها رتبه 29 کشور را دارد افزود: پیش از دولت یازدهم نرخ مشارکت اقتصادی استان 34 درصد بوده که در جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران این شاخص به 37.50 درصد افزایش یافته است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =