۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

ایرنا گزارش داد: در حالی که برخی از سایت های خبری از افزایش قیمت بلیت پروازهای هوایی در مسیر تهران - مشهد و بالعکس برای تعطیلات آخر هفته به قیمت یک میلیون تومان خبرمی دهند، بررسی های میدانی از دفاتر خدمات مسافرتی نشان می دهد قیمت بلیت ها به نرخ های مصوب به متقاضیان عرضه می شود.

با توجه به تعطیلات سه روز آینده، در حال حاضر تقاضا برای سفر به مسیرهای مختلف بویژه مشهد مقدس افزایش یافته است.

در گزارش میدانی از برخی از دفاتر خدمات مسافرتی مشخص شد بلیت هواپیما در مسیر تهران به مشهد برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته بین 130 تا 230 هزار تومان به متقاضیان عرضه می شود.

همچنین یکی از آژانس های خدمات مسافرتی برای سفر به مشهد قیمت بلیت خود را برای صبح فردا(پنجشنبه)230 هزار تومان، برای بعدازظهر همان روز 199 هزار تومان و برای شامگاه پنجشنبه 165 هزار تومان اعلام کرد.

دفتر خدمات مسافرتی دیگری به صورت رفت و برگشت هوایی قیمت تور مشهد را برای سه روز در یک هتل سه ستاره همراه با صبحانه، نهار و شام 743 هزار تومان قیمت گذاری کرده است.

این در حالی است که برخی از شرکت های هوایی از جمله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده بودند که باوجود ابلاغ دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، این شرکت برای حفظ شئونات عزاداری رحلت حضرت پیامبراکرم(ص)، هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نخواهد کرد.

نباید براساس تخلفات مورد درباره طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما قضاوت کرد

محمدحسن کرمانی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران نیز در این رابطه گفت: اگر آژانسی در شرایط کنونی که طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا شد اصرار بر اخلال در بازار را داشته باشد به طور قطع انجمن ورود و در چارچوب قانون با آن برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید اجازه داد طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرایی شود، افزود: نباید با تخلف موردی برخی سوءاستفاده کنندگان درباره اجرای این طرح قضاوت کرد.

کرمانی یادآورشد: در همین دوران پس از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، بسته کامل تور کیش با هتل پنج ستاره 490 هزار تومان به فروش رسید در حالی که نرخ پرواز رفت و برگشت این مسیر به تنهایی حدود 350 هزار تومان است؛ پس اگر در مواردی شاهد گرانفروشی نرخ بلیت هواپیما هستیم در مواردی نیز نرخ های ارزان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه بعد از آزادسازی در مواردی چند آژانس نسبت به گرانفروشی اقدام کردند که نمی توان منکر آن شد، تاکید کرد: به طور قطع در هر تغییر ساختاری، برخی افراد از فرصت های کوتاه مدت سواستفاده می کنند اما اگر بخواهیم طرح آزادسازی با موفقیت اجرا شود در ابتدا باید هزینه های آن را بپردازیم و نباید با مشاهد چند تخلف، همه طرح آزادسازی نرخ بلیت را زیرسئوال برد.

طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه از نهم آذرماه امسال اجرایی و دستورالعمل آن به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

در مرحله نخست اجرای آزادسازی، نرخ بلیت هواپیما در 170 مسیر داخلی آزاد شد و نرخ بلیت 87 مسیر جزو مسیرهای حمایتی قرار دارد که همچنان مشمول قیمت گذاری هستند.

براساس این دستورالعمل، برای بهبود شرایط سفر، افزایش رضایتمندی مسافران و ارتقای فضای کسب و کار در حوزه سفرهای هوایی، آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازهای داخلی اعم از پروازهای برنامه ای و دربستی براساس شرایط مندرج در این دستورالعمل اجرا می شود.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =