زن مسلمان سیاهپوست آمریکایی به عنوان قاضی در نیویورک به قرآن قسم خورد

کرولاین واکر دی آلو، زن مسلمان محجبه به عنوان قاضی در بروکلین نیویورک به قرآن مجید قسم یاد کرد. خانم واکر در هفتمین انتخابات شهری بعنوان قاضی مدنی بروکلین انتخاب شد. او دارای دکتری حقوق از نیویورک است و معتقد است خود ما باید نمونه تغییری باشیم که میخواهیم در جهان ببینیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در میان هیاهیوی اسلام هراسی که در غرب براه افتاده است بخصوص بعد از عملیات تروریستی در کالیفرنیا و سخنان اسلام ستیزانه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری، روزنه های امیدی دیده می­شود. کرولاین واکر دی آلو، زن مسلمان محجبه  به عنوان قاضی در بروکلین نیویورک به قرآن مجید قسم یاد کرد.
خانم واکر در هفتمین انتخابات شهری بعنوان قاضی مدنی بروکلین انتخاب شد.  او دارای دکتری حقوق از نیویورک است و معتقد است خود ما باید نمونه تغییری باشیم که میخواهیم در جهان ببینیم. او مانند پدر خودر در اقدامات غیر انتفاعی برای جوانان در شرق نیویورک فعال بوده است.

 علاقه او به فعالیتهای اجتماعی عام المنفعه همراه با عشق به حقوق باعث تاسیس "دادکاه جوانان شرق نیویورک" کرده است که جوانان 13 تا 18 سال را برای کار بعنوان  قاضی ، وکیل مدافع ، کارمند، اعضای هیئت منصفه در پرونده های واقعی مربوط به همسالان خود تعلیم میدهد.
البته او اولین قاضی مسلمان در امریکا نیست. اولین زن قاضی مسلمان شیلا عبدالسلام افریقایی تبار  است که در سال 1992 در دادگاه عالی نیویورک تعیین شد. سالهای بعد ایالت کالیفرنیا و نیوجرسی اولین قضات مسلمان را بکار گرفتند.
آگر چه ویدیو قسم خوردن او به قرآن در مراسم تحلیف در فیس بوک عکس العملهای موافقی بدنبال داشت ولی بسیاری دیگر هم کامنتهای مخالف و افراطی را علیه او و بقیه مسلمانها به اشتراک کذاشته بودند . کمتر کسی از فعالیتهای او در جامعه بروکلین صحبتی به میان آوره است.

پیش از این نیز، زكيه مهاسا، رئيس بخش خانواده دادگاه منطقه اي شهر بالتيمور در ايالت مريلند آمريكا یکی از معدود زنان قاضي مسلمان بود كه در دادگاه اين كشور بر كرسي قضاوت نشست . زكيه مطالعاتش در مورد اسلام را از زمان تحصيلش در دانشگاه مريلند آغاز كرد.
رشته تحصيلي او در دانشگاه مديريت بازرگاني بود. وي پس از يك سال شهادتينش را گفت و اسلام آورد.
براساس اطلاعات موجود، در ايالات متحده امريکا در حدود 50 سازمان قضائي وجود دارد.
درابتدا قضات محاکم ايالتي توسط فرمانداران منصوب مي شدند ولي در فاصله سال هاي 1812 تا 1860 ميلادي افکار عموم مردم امريکا ، انتخابي بودن قضات را ترجيح دادند . چنانچه در اکثريت ايالات قضات توسط مردم انتخاب مي شوند . قضات ايالات به 3 طريق انتخاب مي شوند :توسط مردم در انتخابات عمومي ، توسط قوه مقننه ، و توسط فرمانداران ايالت ها ، با تصويب مجالس سناي ايالتي .

دوره خدمت قضات از 4 سال تا مادام العمر است ، عزل قضات از راه مراجعه به آراي عمومي يا توسط فرمانداران با ارائه گزارش به قوه مقننه و يا توسط قوه مقننه صورت مي گيرد .

در قوانين اساسي ايالت هاي امريکا ، ترتيب تشکيل هيأت منصفه ، در محاکم جزائي ايالتي پيش بيني شده است . هيأت منصفه در محاکم مدني نيز تشکيل مي شود و متشکل از 6 تا 12 عضو است ، در مجازات اعدام ، بايد ميان تمام اعضاي هيأت منصفه اتفاق نظر باشد ولي ، در ساير مجازات ها تصميم دو سوم اعضا کافي است . عظويت در هيأت منصفه برای تمامي اتباع کشور پيش بيني شده است .
محاکم ايالتي از حيث صلاحيت هاي رسيدگي ، داراي صلاحيت ، عمومي ، انحصاري بدوي ، محدود و صلاحيت هاي پژوهشي يا تحقيقي زیر نظر قوانين و مقررات فدرال هستند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =