امروز نشست خبری سخنگوی دولت با واکنش وی در خصوص تجمع طلبکاران پدیده شاندیز و موسسه ثامن الحجج همراه بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس مشکلات مردم در خصوص عملکرد دولت درباره طلبکاران موسساتی مانند پدیده شاندیز و ثامن الحجج گفت: دولت باید واقعا به این موسسات نظارت کند. مردم وقتی می بینند دستگاهی تابلویی بالا برده، فکر می کنند نظارتی است. وقتی می بینند یک شرکت یا موسسه پولی و اعتباری فعال است، اعتماد می کند. به همین جهت باید نظارت کافی صورت گیرد. مردم پشت ویترین را نمی بینند که چه مراقبهایی صورت گرفته.
نوبخت در ادامه سخنانش توضیح داد: جاهایی که احساس شد اگر مراقبت نشود، ممکن است خسارت بزرگتری وارد شود، جهت صیانت از اموال مردم، این تصمیمات گرفته شد. دولت خود را موظف به تامین امنیت سرمایه مردم می داند. در همین موارد نیز هر جایی بیمه یا بانک یا موسسه یا شرکت فاقد مجوز به خطا رفته، دولت تلاش کرده بانکی را پشتیبان بگذارد تا حقوق مردم ضایع نشود.
اشاره او به واگذاری امور مربوط به موسسه میزان به بانک صادرات و امور مربوط به بیمه ورشکسته توسعه به بیمه ایران بود که باعث شده برخی از مطالبات طلبکاران این موسسات زنده شود.

دیروز گروهی از طلبکاران پدیده شاندیز در مقابل وزارت کشور تجمع کردند و از دولت خواستند برای دریافت مطالبات آنها اقدام کند.


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    نشست نوبخت که دیروز بود
  • حسین A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    11 1
    یک سال بلاتکلیفی سهامداران پدیده کافی نیست ؟
  • سیا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 15
    تقصیر خود مردم است، به هیچکی نباید اعتماد کنند. خود مردم از حرص و طمع گران شدن و سود کلان بعد از پایان پروژه پولهایشان را با رضایت تحویل میدهند ، در همه دنیا پروژه تکمیل شده را میخرند نه پروژه روی خاک.
    • سعید A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      9 0
      منظورتون رو درست متوجه نشدیم یعنی ما نباید به تبلیغات رسانه ملی کشور اعتماد کنیم ایا نباید به حرفهای نمایندگان کشور اعتماد کنیم ایا ما نباید به رئیس کمسیون مجلس اعتماد کنیم ایا ما نباید به ارم قوه قضاییه اعتماد کنیم ایا نباید ما به موسساتی که 15 سال سابقه فعالیت دارند با صدها شعبه اعتماد کنیم ایا ما نباید به خودمان اعتماد کنیم ولی عربها به خودشان اعتماد کنند و یک صحرا بی اب و علف رو به شهر رویای دوبی تبدیل کنند شما بهتره مقصران اصلی رو معرفی کنید نه مردم بیچاره رو محکوم کنید.
  • حسن A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 18
    پدیده ای ها که حقشونه تا 10 سال دیگه هم که پولشون رو نگیرند سود و ارزش افزودهاش رو جلو جلو گرفتند سهام 800 تومنی تو 3 سال شده 12000 تومان
  • مشعوفی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    مردم فکر میکنند نظارتی هستپس یعنی نیست؟؟؟؟
  • فرهاددددد IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    3 0
    آقای حسن که فکر میکنی خیلی حالیته؟ عزیزم مردم سرمایه گذاری میکنن واسه سود نه از سر پولداری خودت میگی سه سال وقتی پروژه ای رشد میکنه و سرمایه اش افزایش پیدا میکنه باید سهام سهامداراش بیشتر بشه نباید.شما داری حسرت میخوری که چرا پولتو به هدر دادی و سهام نخریدی اینکه گریه نداره
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    تورا خدا به جا این حرفها مشگل که حل میشه در ثامن ما بدبخت شدیم خدا ثامن را بدبخت کنه اقا تورا خدا یک کاری بکنید ما چه کار کنیم