ایسنا نوشت: جانشین بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح از تمدید مصوبه اعطای کسر خدمت تحقیقاتی به مشمولان سربازی تا پایان سال 99 خبر داد.

سردار سیدعلیرضا قاسمی درباره مصوبه کسر خدمت‌های سربازی در ازای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی برای مشمولان گفت: مصوبه اعطای کسر خدمت سربازی به کسانی که فعالیت تحقیقاتی برای نیروهای مسلح انجام دهند، با موافقت مقام معظم رهبری، تا پایان سال 99 تمدید شد.

او در توضیح بیشتر و نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح که مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر است، افراد می توانند با مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح یا سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح، طرح تحقیقاتی متناسب با رشته و گرایش تحصیلی خود را دریافت کرده و با ارائه آن، دو تا 19 ماه کسر خدمت دریافت کنند.

قاسمی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با توجه به ماموریت و وظایف سازمان‌های تحقیقاتی، به این مراکز مراجعه مستقیم داشته و طرح تحقیقاتی دریافت کنند، گفت: همچنین برابر این طرح، سازمان‌های تحقیقاتی می‌توانند به دانشگاه‌ها مراجعه و نسبت به جذب دانشجو متناسب با طرح‌های تحقیقاتی، حوزه ماموریتی و امور دفاعی کشور اقدام کنند.

به گفته جانشین بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح در صورتی که داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری موضوع پایان نامه خود را موضوعات تحقیقاتی نیروهای مسلح قرار دهند، از کسر خدمت مناسب برخوردار خواهند شد.

برابر اطلاعیه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار رسانه‌ها قرار داده، قاسمی درباره فرآیند بررسی و اعطای کسر خدمت نیز گفت: این فرآیند به نحوی است که فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده در سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح ارزیابی و میزان کسر خدمت به این بنیاد پیشنهاد و پس از بررسی در کمیسیون مربوطه میزان کسر خدمت تعیین و اعلام می‌شود.

جانشین بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانند در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی تا زمان اعزام به خدمت سربازی مبادرت به اجرای طرح تحقیقاتی کرده و کسر خدمت مناسب دریافت کنند.

قاسمی درباره اینکه آیا سربازان حین خدمت نیز می‌توانند از چنین طرحی بهره‌مند شوند یا خیر نیز گفت: سربازان وظیفه با تحصیلات یاد شده نیز در صورت تمایل و توان می‌توانند در حین خدمت سربازی، فعالیت‌های تحقیقاتی از سازمان‌های نیروهای مسلح اخذ و کسر خدمت دریافت کنند، از این رو به این دسته از دواطلبان توصیه می‌شود از سازمان‌هایی که در آن خدمت می‌کنند طرح تحقیقاتی دریافت کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود حسینی A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    4 4
    آیا تبصره ای وجود داره که دانشجویان مقطع لیسانس هم از این قانون استفاده کنند؟
  • یک زن بی پول و بیچاره A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    7 0
    خودتون رو خسته نکنید. اگه آشنا ندارید دکترا هم باشید شانسی در دریافت پروژه نخواهید داشت. تجربه همسرم رو عرض میکنم. هر جا رفت گفتن عدم نیاز و پروژه نداریم و به افراد خاصی قراره بدیم و ازین حرفا. باز پیگیرش باشید شاید موفق شدید ما که موفق نشدیم و الان همسرم بدون حقوق داره دفتر فرمانده شو طی میکشه
    • omid IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      2 2
      اینا چه حرفایه. من و تعداد زیادی از دوستانم بدون پارتی از این تسهیلات استفاده کردیم.مشکل از طرف خودتونه و کم همتیتون.البته ناگغته نمانه که برای برخی از رشته های خاص پروژه وجود نداره.ولی از حقوق و علوم سیاسی و جغرافی و تاریخ گرفته تا رشته های مهندسی همگی پروژه دارن.مشکل در اطلاع رسانی بنیاد در مورد ارگان ها هست. ی سر تشریف ببرید سایت اپلای برد