سردار صفوی: بیش از 80 درصد حل مشکلات تهران در اختیار دولت است

ایسنا نوشت: دبیرهمایش "ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران" تاکید کرد: بیش از 80 درصد حل مشکلات تهران در اختیار دولت است.

سرلشکر سید یحیی صفوی، دبیر همایش "ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران" در چهارمین جلسه مسئولان برگزاری همایش با نمایندگان نهادهای دولتی و خصوصی مشارکت‌کننده در این همایش، با بیان اینکه "همه به اهمیت، ارزش و ضرورت انجام اقدامی اساسی برای تهران واقف هستند"، گفت: حدود 20 نفر از اساتید دانشگاه‌های خارج از کشور که اندیشمند و صاحب فکر هستند را برای حضور در همایش اسفندماه دعوت کرده‌ایم.

صفوی ادامه داد: اساتید خارجی که برای همایش دعوت شده‌اند، می‌توانند در سازمان‌ها و بخش خصوصی و صدا وسیما حضور پیدا کرده و نظرات خود را بیان کنند. این اساتید غیر از کار علمی، صاحب تجربه هستند و درباره کشورهای دیگر کار کرده‌اند و باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

وی اظهارداشت: این اساتید پس از بازگشت از کشور، ایران و تهران و اینکه مردم ما چگونه زندگی می‌کنند، را معرفی خواهند کرد. خصوصا اینکه زمان حضور آنها هم بعد از انتخابات مجلس و هم بعد از 22 بهمن است.

صفوی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: امیدواریم انتخابات پرشوری را پیش روی داشته باشیم و مردم مشارکت بالای 60 درصد داشته باشند و انتخابات ، 22 بهمن و هم اکنون که پس از برجام است، فضایی را ایجاد کند که بتواند دولت را تقویت کند ودولت بتواند مشکلات تهران را برطرف کند.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران گفت: شاید 80 تا 90 درصد حل مشکلات تهران در اختیار دولت است. دولت قدم بیشتری بردارد و البته همکاری مردم هم اصل و بدون همکاری و رضایت و خواست مردم هیچ مشکلی در کشور قابل حل نیست.

دبیر همایش "ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران" اظهار داشت: ما از رئیس‌جمهور محترم برای حضور و سخنرانی در همایش دعوت به عمل آورده‌ایم. دو نامه برای ایشان ارسال کرده‌ایم. سال گذشته هم آقای رئیس ‌جمهور برای همایش تمرکزدایی و ساماندهی پایتخت پیام دادند که توسط ریاست دانشگاه قرائت شد. امیدواریم در همایش امسال  شاهد حضور رئیس جمهور در دانشگاه باشیم.

صفوی در پایان گفت: سران کشور باید به یک عزم و اراده ملی برای حل مشکل تهران برسند و علاوه بر عزم و اراده ملی، هزینه لازم و زمان را بپذیرند. کار تهران و حل مشکلات آن یک ساله و دو ساله نیست و برای ده سال آینده باید برنامه ریزی کرد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504714

برچسب‌ها