وزارت خارجه آمریکا روز جمعه برای نخستین بار ادعای مسئولان اطلاعاتی این کشور مبنی بر محرمانه بودن بیست و دو ایمیل ارسالی توسط هیلاری کلینتون روی یک سرور شخصی در زمان تصدی وزارت خارجه را تایید کرد.

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز ، مسئولان کاخ سفید معتقدند اهمیت ایمیل های ارسالی دلیل طبقه بندی شدن آنها بوده و انتشار آنها می تواند امنیت آمریکا را به خطر اندازد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید: «وزات خارجه با انتشار هفت مجموعه از ایمیل ها که اطلاعات بیست و دو سند مختلف را در۳۷ صفحه جای داده است کاملا مخالفت خواهد کرد. این اسناد به دلیل محتوی فوق سری خود بار دیگر ارزیابی و طبقه بندی شده اند. این در حالی است که در زمان ارسال دارای ماهیت محرمانه نبوده اند.»

به رغم آنکه ستاد انتخاباتی خانم کلینتون بارها اعلام کرده اطلاعات ارسال شده توسط ایمیل شخصی وزیر خارجه سابق آمریکا در زمان ارسال محرمانه نبوده است اما این ماجرا پس از برملا شدن، به دستمایه خوبی برای انتقادهای شدید جناح رقیب در کارزار انتخاباتی تبدیل شده است.

مارکو روبیو، یکی از نامزدهای رقابت درون حزبی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این مسئله اینگونه واکنش نشان داده است: «هیلاری کلینتون برخی از اطلاعات حساس و مهم را از طریق سرور شخصی منتقل کرده زیرا شاید خود را بالاتر از قانون می داند یا اینکه می خواسته اطلاعات را روی گوشی بلکبری اش بخواند. این غیرقابل قبول است و نشان می دهد دارای صلاحیت لازم نیست.»

ماجرای ایمیل ها در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی دمکرات ها و جمهوریخواهان در ایالت آیوا می تواند دردسرهای زیادی را برای هیلاری کلینتون به همراه داشته باشد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =