هیلاری کلینتون مدعی شد با تشکیل ائتلافی علیه ایران و وضع تحریم ، تهران را به پای میز مذاکره کشاند. در همین حال دموکرات ها خود را برای انتخابات در ایالت نیوهمپشایر آماده می کنند.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر: هیلاری کلینتون در سخنرانی انتخاباتی روز سه شنبه خود گفت در صورتی که رئیس جمهور شود برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، سرباز به این کشورها نخواهد فرستاد.

وی در ادامه گفت: من به سراغ آنها (داعش) در آنجا (عراق و سوریه) خواهم رفت. من می خواهم ائتلافی قدرتمند تحت رهبری آمریکا داشته باشیم که به سراغ سران و زیرساخت های آنها برود و از نیروهای عرب و کرد که در حال جنگ با آنها هستند پشتیبانی کند. اما من هیچ نیروی رزمی آمریکایی به عراق یا سوریه نخواهم فرستاد زیرا من فکر نمی کنم این بخشی از راهبردی هوشمندانه (برای مبارزه با داعش) باشد.
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: من قطعا تلاش خواهم کرد راه رسیدن پول و نیرو از خارج (به داعش) را بگیرم. ما همچنین باید در فضای مجازی نیز با آنها مبارزه کنیم. ما باید بیاموزیم که چگونه به عمق تبلیغات آنها و اینکه چگونه برای اقدامات خشونت آمیز خود جشن می گیرند، نفوذ کنیم. ما باید چگونگی افراطی شدن افراد در آمریکا و اروپا و جاهای دیگر را بیاموزیم و با آن مقابله کنیم.
کلینتون در بخش دیگری از سخنانش گفت: من می دانم که تشکیل ائتلاف چقدر دشوار است. من این کار را کرده ام. من ائتلافی تشکیل دادم که ایران را تحت تحریم ها قرار داد و این تحریم ها را به اجرا گذاشت و ایران را به پای میز مذاکره کشاند و به حصول توافقی انجامید که برنامه هسته ای تسلیحاتی این کشور را مهار کرد.

خیز نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات برای انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر
   
در همین حال وب سایت شبکه خبری یورونیوز گزارش داد: پس از انتخابات مقدماتی در ایالت آیووآ، نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات خود را برای انتخابات در ایالت نیوهمپشایر آماده می کنند. انتخابات مقدماتی در این ایالت که از اهمیت فراوانی برخوردار است، قرار است روز نوزدهم بهمن برگزار شود.

هیلاری کلینتون که نتایج آیووا را با فاصلۀ بسیار اندکی از برنی ساندرز از آن خود کرد، کار دشواری در پیش رو دارد چرا که نظرسنجی ها از حمایت بیش از ۶۰ درصد از رای دهندگان در نیوهمپشایر از سناتور ورمونت حکایت می کند.

انتخابات نیوهمپشایر که پس از آیووا برگزار می شود در واقع به منزلۀ گشایش انتخابات درون حزبی برای ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود چرا که به دلیل سهم اندک انجمن های درون حزبی در ایالت آیووا اهمیت انتخابات درونی حزبی این ایالت بیشتر سمبلیک است.

در جبهۀ جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر نیز رقابت اصلی میان تد کروز، پیروز انتخابات مقدماتی آیووا و دونالد ترامپ است و در پشت سر این دو، نظرسنجی ها مکان سوم را در این ایالت به مارکو روبیو می دهند که در انتخابات آیووا به فاصلۀ یک و دو دهم درصد از دونالد ترامپ فاصله داشت.

نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات با توجه به اهمیت نیوهمپشایر دیدارهای تبلیغاتی با هواداران خود را بلافاصله از روز سه شنبه آغاز کرده و تقریبا تمامی این نامزدها در این ایالت مستقر شده اند.

پس از انتخابات در نیوهمپشایر، یازده ایالت دیگر نیز روز اول مارس انتخابات مقدماتی را برگزار می کنند.

در مجموع در ۵۰ ایالت آمریکا انتخابات مقدماتی برای مشخص شدن نامزد جمهوریخواهان و دموکرات ها برگزار می شود و نهایتا در اوت یا سپتامبر ۲۰۱۶ نامزد رسمی این احزاب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مشخص خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    4 19
    ایشون زن ازهر حیپ لیاقتمند وباکفایت است
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    16 11
    زر زده
  • باب لرد RO ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    13 7
    دموکرات یعنی خیانت ب همه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    6 1
    سندرز بهترین انتخاب به نفع ماست