وزیر ورزش می گوید قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را درباره حضور سرپرست می گیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ انتخابات فدراسیون فوتبال عقب افتاده و در 11 اردیبهشت ماه سال 95 برگزار می شود. وزارت ورزش معتقد است باید در روز 15 اسفند که دوره ریاست کفاشیان به پایان می رسد، سرپرست جدیدی برای فدراسیون منصوب شود اما هیات رئیسه فدراسیون می گوید این مغایر اساسنامه فیفاست و اگر چنین اتفاقی بیفتد، فوتبال تعلیق می شود. محمود گودرزی وزیر ورزش اما در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم می گوید کار غیر قانونی انجام نخواهد شد. او در پاسخ به این سوال که اگر شما سرپرست بگذارید احتمالا فوتبال تعلیق می شود، توضیح می دهد: «هر فدراسیونی که دوره اش به پایان می رسد، یک سرپرست برای آن انتخاب می شود تا شرایطی که برای رئیس وجود دارد از بین برود. در واقع سرپرست بدون موضع، شرایط را برای انتخابات آینده مهیا کند. این یک قاعده کلی است و به نظرم نمی آید فوتبال مستثنی از این قاعده باشد.» 

گودرزی ادامه می دهد: «اساسنامه ما در این زمینه سکوت کرده است. وقتی اظهار نظری نشده باید عرف را نگاه کنیم. ببینیم قوانین داخلی ما چه می گوید. از سویی اساسنامه بین المللی نفی قوانین کشورها نیست. الان تعارضی بین قوانین ما و آنها وجود ندارد.. باید ببینم طبق قوانین وزارت ورزش چه اختیاراتی دارد. حالا طبق روال عمل خواهیم کرد و به انتخابات نزدیک شدیم تصمیم گیری می کنیم.»
وزیر ورزش همچنین درباره وضعیت استقلال و پرسپولیس در فصل جاری می گوید: «این دو باشگاه در سال های گذشته بدهی های انباشته داشتند. سال گذشته که می خواستیم آنها را واگذار کنیم بین 70 تا 75 میلیارد تومان بدهکار بودند. امسال ولی پرسپولیس اصلا از دولت پولی نخواسته و استقلال هم بودجه اش را تامین کرده است. این نشان می دهد دو باشگاه ظرفیتش را داشتند که خودکفا باشند.»
گودرزی در پایان درباره گزارش مجلس درباره فساد در فوتبال می گوید: «ما اگر به این نتیجه برسیم که فساد هست حتما به مراجع قضایی ارجاع می دهیم تا کنترل شود.»

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام PT ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    32 5
    ببینیم بازم فوتبال رو به باد میدید
  • مهران IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    25 8
    جالبه این دولت که خودش رو پیرو قانون می دونه و همه رو به قانون دعوت می کنه . خودش از هر فرصتی استفاده می کنه تا در انتخابات فدراسیون فوتبال تاثیر بزاره . در حالی که این خلاف قانونه
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    31 7
    شما وقتی نمیتونی هزینه کمپ تیم های ملی رو بدی، یعنی مدیریتت ایراد داره، پس دنبال تسلط بر فدراسیون نباش
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    29 7
    این چه وزیریه دیگه.حرف باس حرف من باشه هر چی میخواد بشه
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    35 4
    جناب گودرزی، دست کفاشیان رو باهم بگیرید و برید
    • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      4 1
      عالی میشه اگه برن ولی میترسم یکی بدتر بیاد
  • یک ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    9 1
    کفاشیان باید بره، با هیچ ترفندی نمی تونه بمونه