منصوریان و چالش بزرگ نفت مقابل یک تیم عربی

سرمربی نفت می گوید عرب ها از تماشاگران این می ترسند.

داریوش سعیدی- خبرگزاری خبرآنلاین؛ نفت تهران سه شنبه بازی بسیار مهمی در پلی آف لیگ قهرمانان دارد. مثل سال گذشته، امسال هم نفت برای ورود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، باید مقابل الجیش قطر بازی کند. این تیم جزو متمول ترین تیم های قطر است و امسال هم مثل سال گذشته هزینه چند صد میلیاردی کرده است. از نظر مالی، دو باشگاه با هم تفاوت عدیده ای دارند ولی سال گذشته هم با وجود این تفاوت نفت تهران برنده شد. آنها موفق شدند با یک گل الجیش را در آزادی شکست دهند و امسال همه امیدوارند با وجود مشکلات بیشمار، نفت دوباره با چنین نتیجه ای برنده باشد.
تیم علی منصوریان امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگیری کرده است. بعد از جدایی چند بازیکن کلیدی از جمله کامیابی نیا، حاج محمدی، حسین ابراهیمی، پادوادنی و... چند بازیکن جدید جذب کرد، از جمله پیام صادقیان، نانگ،سید جلال حسینی، سانتوس و.... این تیم فصل را خوب شروع نکرد و کم کم بدشانسی سراغ منصوریان و تیمش آمد. مصدومیت دو مدافع کلیدی یعنی سانتوس و سید جلال به همراه آسیب دیدگی دوباره مبعلی و چند بازیکن جوان، منصوریان و تیمش را تحت فشار گذاشت. در این بین مشکلات مالی هم دو چندان شد تا نفت ناگهان به بحران بزرگی برسد. در نیم فصل اوضاع بدتر شد. نانگ و سانتوس رفتند. صادقیان هم دوباره شاگرد دایی شد. مومنی هم به جمع آبی ها پیوست تا منصوریان و تیمش یک گام به عقب تر بردارند.


حالا در این شرایط نفت قرار است نماینده ایران در آسیا باشد و مقابل یکی از قدرتمندترین تیم های لیگ قطر قرار بگیرد. این تیم در حال حاضر در رده دوم جدول لیگ قطر قرار دارد و حتی بالاتر از تیم هایی چون السد و لخویا است. این باشگاه امسال هم مثل سال های گذشته هزینه میلیاردی کرده است و رقم قرارداد سالیانه سرمربی اش یعنی صبری لاموشی فرانسوی به اندازه نصف بودجه نفت باشگاه تهران پول می گیرد!
سه ستاره اصلی الجیش در فصل جاری عبدالرزاق حمدلله بازیکن مغربی، سردار رشیدف ازبک و ریکاردو داسیلوای برزیلی هستند. حمدلله با زدن 13 گل در رده سوم بهترین گلزنان لیگ قرار دارد و رشیدف هم با زدن 9 گل و درخشش در میانه های زمین، فوق العاده عمل کرده است. ریکاردو داسیلوا امسال یکی از گرانترین بازیکنان الجیش است و به نوشته رسانه های قطری سالیانه نزدیک به 15 میلیارد تومان دریافت می کند که به اندازه بودجه خرید تمام بازیکنان نفت تهران است!
اگر پول ملاک اول بود، قطعا نفت تهران سال گذشته نمی توانست به جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان برسد. امسال هم نفت با وجود تمام مشکلات امیدوار است تا الجیش را ببرد ولی در این بین منصوریان یک درخواست دارد: «مردم به ورزشگاه بیایند و ما را تنها نگذارند.» او در این باره به خبرآنلاین توضیح می دهد: «عرب ها از هوادران ما می ترسند. الان هم چرا اماراتی ها و بعضی کشورهای عربی از عربستان حمایت می کنند؟ چون از هواداران ما می ترسند و دوست دارند بازی ها در کشور سومی برگزار شود.»
او خطاب به هواداران می گوید: «سال گذشته وقتی 10،15 هزار نفر مقابل الجیش از نفت حمایت کردند نتیجه اش را دیدید. برنده شدیم و به مرحله گروهی رفتیم که بعد توانستیم به جمع 8 تیم برسیم. مقابل الاهلی عربستان حمایت همین مردم و هواداران باعث شد تا برنده باشیم. امیدوارم روز 20 بهمن ساعت 18 و در ورزشگاه آزادی هم هواداران رنگ ها را کنار بگذارند و برای حمایت تیم ما که نماینده ایران است، بیایند.»

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =