ایرنا گزارش داد: نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، چهار کشور امارات، عمان، ترکیه و افغانستان را از مهمترین بازارهای صادراتی مصنوعات طلای ایران عنوان کرد.

منصور نامداری زندی در مورد بازارهای صادراتی مصنوعات طلای ایران اضافه کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت بالایی برای مصرف مصنوعات طلای ایرانی دارند.

وی با اشاره به اینکه واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است، یکی از مشکلات این صنعت را مسایل مرتبط با صادرات و واردات سنگ های قیمتی و تامین تجهیزات و ابزار آلات ذکر کرد و گفت: با رفع تحریم ها بسیاری از این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر همچنین از برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در هفته پایانی بهمن ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در روزهای بیست و هفتم تا سی ام بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی های تولیدی، صادراتی و خدماتی کشور در زمینه طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته ذکر کرد.

نامداری زندی، معرفی محصولات تولیدی و فناوری های داخلی، دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی، و همچنین آشنایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه کنندگان خدمات با محصولات، ماشین آلات و تکنولوژی ها و فناری های نوین صنعت طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته را از دیگر اهداف این نمایشگاه اعلام کرد.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اضافه کرد: در این نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه و انگلستان نیز شرکت می کنند.

گردش اقتصادی طلا در دنیا 600 میلیارد دلار و گردش مالی جواهر 700 میلیارد دلار برآورد شده است. این صنعت می تواند نقشی ویژه در بخش اشتغال و جذب نیروی انسانی ماهر ایفا کند؛ در این زمینه برنامه ریزی شده است که با همکاری وزارتخانه های صنعت، تعاون و خارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بانک مرکزی تا پنج سال آینده 350 تا 500 هزار نفر وار این صنعت شوند.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =